То по принцип около Пещера си има варианти дори за рали от големия шампионат (брейй, доживяхме да можем да кажем: "голям и малък /спринтов/ шампионат"
), така че да се направи спринтово рали там не е никакъв проблем, тъй като районът е изключително богат на трасета, а ето и кои са тези, познати ни от близкото минало:
-
СЕ Пещера (Пещера-Св.Константин-яз.Батак /32 км/);
-
СЕ Добра Вода "1" (Пещера-Добра Вода /18 км/)
-
СЕ Добра Вода "2" (Добра Вода-Св.Константин-яз.Батак /почти 32 км/);
-
СЕ Капитан Димитриво (5-10 км /зависи кой вариант се кара, но най-често 5-километровият/) и
-
СЕ Батак (Батак-Пещера /12-13 км/) - последно е каран преди 10 години - на Рали Хеброс 2004, т.е. най-отдавна използваният от всички.
Във вече по-далечни години бяха карани и следните етапи:
-
СЕ Брацигово (Брацигово-Равногор /13-14 км/) - каран последно 1998 година на Рали Хеброс (на част от него Петер Солберг тестваше колата си преди Рали България 2010).
- двата етапа, намиращи се преди и след с. Нова Махала - тогава с имена
СЕ Нова Махала (от разклона за Равногор и Фотиново до Нова Махала /4-5 км/) и
СЕ Батак (от Нова Махала до разклона за Батак и Пещера /4-5 км/). Карани са последно на Рали Хеброс през 1993 година, а 1998-ма е годината, през която ралито е преминало по тях за последно (до момента), но само като преход. Според днешните стандарти двете трасета вече могат спокойно да се карат обединени в един етап, като преминават през разделящото ги по средата село Нова Махала, което значи СЕ от към 10 км
Лошото при тях е, че макадамов преход ги разделя от СЕ Брацигово и точно заради въпросния 13-14-километров черен път и те, и СЕ Брацигово не са използвани от толкова години...
Въпреки, че в още по-далечни години макадамът също е бил специален етап...
- останалите етапи към Доспат, Велинград и Ракитово няма да ги споменавам, защото те вече са далеч от Пещера щом мислим само за рали спринт състезание
Последно са карани през 1996-та
Извинявам се за подробната "разбивка"
, но с нея, както написах по-горе, целях да покажа богатството на този регион на трасета за рали... То само СЕ Пещера със своите 32 километра покрива минимума състезателни километри за спринтовия шампионат
И СЕГА ПО СЪЩЕСТВО Според мен един оптимален вариант за рали спринт формат за региона е да се кара два пъти Пещера-Добра Вода (2 х 18 = 36 км), след което един път да се изкара и трасето на планинското (9 + 36 = 45 км) и това е.
Могат да се направят още доста варианти:
- да се варира с дължината на споменатите етапи;
- да се обърне посоката им, за да има по-голямо разнообразие;
- да се вкара и СЕ Капитан Димитриево (за да заприлича на "истинско" рали с повече от едно трасе за специален етап /но така пък ще се оскъпи/);
- да се отиде към яз. Батак през Св.Констатин (така пък ще се удължи).
За разлика от Бели Искър-Боровец, където километрите бяха голям кът най-вече заради зимния сезон, за Пещера по-скоро ще се гледа как най-оптимално да се "орежат" състезателни километри, като в същото време да се кара максимално разнообразно трасе
...........или поне това са моите представи как трябва да се направи спортно-техническата част на ралито...
Остава да изчакаме и да видим как са го измислили...
Вариант на рали от големия шампионат - Пещера (32 км) + Капитан Димитриево (5 км) = 37 х 2 = 74 + Добра Вода (Пещера-Добра Вода /18 км/) = 92 км
А има още доста "въртележки", които могат да се измислят. Това е само класиката
nikkeibg написа:След като се отказаха след 43 години традиция...
Мисля, че изказването е абсолютно несериозно и е по-добре, когато не сме запознати с всички аспекти на дадено нещо, да не се изказваме неподготвени като (в случая) изкарваме организаторите виновни, несериозни или "уж, ей така, с лека ръка отказали се след 43 години традиция"...
Ако не е казано с лош тон, се извинявам за забележката, но поне на мен ми заприлича не негативизъм...