от trouble » Чет Мар 28, 2013 19:07
Мога да изкажа мнение само пречупено през моя поглед. Това, което би върнало публиката на трасето (тук говоря само за връщането на хората, а не изцяло за как да се оправи спорта, но те нещата са свързани) е нови и още по-мощни автомобили, особено 4WD. Лично мен класирането не ме интересува чак толкова, за да ме вълнува борбата. Нашите пилоти са несъмнено силни, така, че каквото и да карат те го карат добре. Независимо, че задния е на 2 минути. Така, че като ще е битка, да е със 4WD. Хронологично по години, мога да кажа за мен какво ме е задържало на трасето като публика през изминалите години.
1993 година - Фордът на Георги Петров и Тихомир Златков,
1994 - Фордът на Патрик Снайерс,
1995 - Селиката на Енрико Бертоне,
1996 - Фордът на Енрико Бертоне,
1997 - Субаруто на Холовчик и Фордът на Вулкан Ишик,
1998 - Субаруто на Сергей Балдиков,
1999 - Фордът на Сердар Бостанджи,
2000 - Селиката на Ясен Попов,
2001 - Королата ВРЦ на Армин Кремер, Кордобата ВРЦ на Митко Илиев, Хюндая ВРЦ на Ясен Попов,
2002 - Королата на Лешек Кузай и Митко Илиев,
2003 - 206 ВРЦ на Тири (тук не присъствах, но следях),
2004 лек отлив заради забраната на ВРЦ автомобилите, но пък успешно ги заместиха тея самолети 306 Кит Кар и различни С1600 на Жан Жозеф, дори и Ясен Попов със Саксо С1600,
2005 - за мен нищо интересно, но почнаха Евотата и Басо със С1600,
2006 - нови автомобили С2000 Фиат Пунто на Басо,
2007 - Ево 9 на Илиев,
2008 - Супера на Крум,
2009 - отново той,
2010 - Супера на Митко, не можем да пропуснем и ВРЦ автомобилите от световния шампионат, Аудито на Николай Златков,
2011 - Супера на Гьошев,
2012 - мен ме върна на трасето биоетаноловото Ево на Стайков и Евото на Сурилов.
Искам да добавя и успешното пилотиране на 306 Кит Кар от Митко Илиев и Крум Дончев през годините, 206 С1600 на Кънчев, С2 С1600 на Гвоздейков, Саксото С1600 на Янакиев-младши, Клиото на Тошко Славов, което и до днес върви (въпреки, че тези автомобили са 2WD), добавям и Субаруто на Георги Танев, на Игнат Цеков, на Данчо Данчев, Фордът ВРЦ на Ясен Попов, неговата Октавия, Фордът и Ланчиите на Илия Царски, Фордът и Ланчиата на Радослав Козлеков и други да ме простят ако ги забравям...
2013 - ??? май суша, пълен отлив, пълно безразличие - сега към днешна дата ще бъда доволен и на още биоетанолови Евота (ама май на рали не ги пускат), на други марки Супери (ама...). Тази година новия автомобил на Любен Каменов в планинския шампионат ме спечели изцяло като фен на тази дисциплина...
На нас феновете ни трябва мирис на добавки в бензина, на изтъркани гуми, на феродо от запалили се спирачки, на "пат, пат и ссссс" от турбината или 8500 оборота в минута на правата и повече мухи на страничните прозорци...Това ни трябва на нас. Разбира се други гледат класиране и уважавам тяхното мнение...но аз предоставям моята гледна точка от сърце...
Разбира се за да има нови и мощни автомобили, трябва да има пари, реклами, спонсори, федерация, трасета, може би малко по-къси ралита ииии става една..невъзможна....Но пък ако има само 2WD (изключвам Кит Карите щото те пък са забранени тея до 2000 кубика) тогава пък голяма част от публиката ще се отдръпне... Не предложих нищо за спасяването на спорта, просто изложих личната си гледна точка, за да се опитам да обясня поне аз защо ходя на рали...и защо тази година програма "Посещение" ше бъде доста свита...