Вече можем и тук да се прехвърлим на вълна 2012 година
Детайлите на Рали Монте Карло са вече известни (
viewtopic.php?p=134826#p134826), а междувременно в понеделник принц Албер II е открил официалното обратно броене до ралито. Както знаем, класическото състезание ще се проведе между 17 и 22 Януари догодина.
============================
В същото време първият Рали Гид на Рали Швеция излезе още на 19 септември. В него става ясно, че ралито отново ще има етапи в съседна Норвегия, които са били част и от Рали Норвегия 2009. Но за тях след малко
В Рали Гида е посочено, че шейкдаунът Рода, който се намира в близост до Хагфорс, ще бъде квалификационният етап за водещите пилоти (с приоритет P1 и P2). Точно това бе гласувано и от ФИА по-рано тази година - шейкдауните на макадамовите ралита (и този на Рали Швеция) през 2012 година да се наричат "квалификационни етапи", т.е. който запише най-добро време в него, избира от коя позицията (до 10-та или 15-та място най-много) да стартира. След това е вторият пилот и така до 10-тия или 15-тия (зависи от самата бройка състезатели).
Всичко дотук е добре, но интересното е, че в картата на Ден 1 е отразено, че "квалификационен етап" ще бъде не шейкдаунът, а именно ССЕ1 Карлщад 1
Не знам дали това е грешка или пък не, защото го няма написано никъде другаде в Гида (както е написано за шейкдауна), но ни предстои да разберем
И сега да се върнем на първия състезателен ден - първият етап, за който стана дума по-горе, разбира се е част от него, но се кара в предния ден - четвъртък вечерта. Денят продължава в петък, който ще се проведе (става въпрос само за състезателната му част без преходите) почти изцяло в Норвегия. Екипажите правят 85-километров преход от Карлщад до Хагфорс, където се намира сервизната зона. След нея е първия за деня етап СЕ2 Митандерсфорс, който ще се кара само един път. Етапът е уникален с това, че стартира в Швеция и финишира в Норвегия
Той е единственият подобен етап в целия шампионат. За 2012 година е нов в ралито. Следват етапите от Рали Норвегия 2009 - СЕ3 Опакер 1, СЕ4 Киркенер 1 и СЕ5 Финскоген 1. След тях е ред на отдалечения сервиз, намиращ се в Конгсвигнер, Норвегия. Той пък е и единственият отдалечен сервиз в шампионата, който е разположен в държава, различна от тази на разположението на щаба на ралито
Веднага след това започва второто преминаване по трите етапа, след което екипажите имат отдалечено презареждане в малкото норвежко селце Свулрия. След презареждането екипажите се отправят отново към Швеция за последния дълъг етап за деня СЕ9 Торсби, който е предшестван от прегрупиране. След етапа има сервиз в Хагфорс, след което състезателите се връщат на юг в Карлщад, за да карат за втори път по късия суперспециален етап ССЕ10 Карлщад 2.
Вторият състезателен ден започва със същия преход от Карлщад до сервиза в Хагфорс, след който е и първото минаване по вече класическите шведски етапи, използвани в почти същите си варианти и през 2011 година: СЕ11 Варгосен 1, СЕ12 Соген 1 и СЕ13 Фредригсберг 1. След последния от тях екипажите се връщат в Хагфорс за сервиз, но преди него е късичкият СЕ14 Хагфорс Спринт 1, който е използван последно през 2010 година. След сервиза е второто преминаване през гореизброените четири етапа, след което, разбира се, отново има сервиз. След него екипажите се връщат в Карлщад, за да влезнат в закрит парк.
Третият ден на Рали Швеция 2012 отново се състои от класически шведски специални етапи. Подобно на предните два дни, Ден 3 започва с преход от Карлщад до сервизната зона в Хагфорс, а след нея е първото минаване по етапите СЕ19 Лесьофорс 1, СЕ20 Рамен 1 и СЕ21 Хагфорс 1. След това е сервизът, последван от второто каране по етапите, като последният на ралито СЕ24 Хагфорс 2 ще бъде и Power Stage-ът. Дължината му е сравнително дълга за Power Stage - 15,42км. По-дълъг през 2011 е само португалският Сантана да Сера, който бе цели 31,04км. След последния етап следва и последен сервиз в Хагфорс, след който в Карлщад се провежда церемонията по награждаването.
Обобщено, маршрутът на Рали Швеция е с обща дължина от 1876,28км. Специалните етапи са 360,11км, а останалите 1516,17км са преходи. Ако направим една сметка, като съпоставим километрите на етапите с общите километри, ще видим, че етапите са едва 19,2%, което е наистина малко...