По малко от 20 дена остават до старта на надпреварата.
Отново битката ще бъде на много високо ниво, като предварителните заявки са за 250 екипажа, а разнообразието от класове и автомобили е огромно.
Направо се чудя откъде да започна. Порше, Астън Мартин, Шевролет, Ферари, Нисан, Тойота, Ауди, Субару, Сеат, Опел, Пежо, Хонда, Алфа Ромео, Митсубиши, Мерцедес, Форд, Рено, Лотус. Ще изпусна някоя марка и затова няма смисъл да продължавам.
Това, което най-вече приковава моето внимание е участието на рали пилота Яри-Мати Латвала и участието за трета поредна година на Субару със заводски отбор, с модела Импреза, като очаквам здрава битка с новото Ево 10.
Латвала ще кара Форд Фокус RS, за тима на Team FH Köln Motorsport. Финландецът вече имаше възможност да кара на това трасе в състезателни условия през тази година. За разлика от рали автомобила на Латвала този е само с предно предаване, но Яри-Мати сподели, че е впечатлен от сцеплението и поведението на автомобила. Това ще и е първо състезание от подобен род за младата рали надежда, но в същото време е добра подготовка за предстоящите асфалтови състезания в СШ.
В Нюрбургринг на Латвала ще партнират Аня Васертхойер, Даниела Шмид и Щефан Шлесак.
На тестовото състезание на пистата Латвала, Васерхойтер и Шмид дадоха трето време в своя клас.
Легендарният предшественик на Латвала Валтер Рьол също имаше желание да участва в надпреварата, но контузия в гърба му попречи да се състезава отново.
Няма как да не спомена имената на асовете от Световния шампионат за туристически автомобили които съвсем естествено ще карат в Германия.
BMW Motorsport с два екипажа ще представляват Анди Прио, Йорг Мюлер, Аугусто Фарфус, Уве Алцен и други.
За да отбележи 200 годишнината на марката в Пежо също се стягат за надпреварата. Празненставата за Пежо 15-16 Май съвпадат с датата за провеждане на състезанието. Естествено участието има и рекламна цел, за да се промотира модела RCZ, автомобил произведен в ограничен брой.
С 220, 000 зрители по трибуните всяка година това ще бъде една добра реклама. Двата автомобила, с които ще участва компанията ще бъдат карани от френски и германски екипаж, като интересното е, че екипажите ще са смесени, в смисъл, че в тях освен професионалисти са включени и служители на компанията.
За Субару пък Нюрбургринг не е нищо ново. От 1992 година там се провеждат тестове на различните еволюции на модела Импреза.
През 2005 и 2006 пък марката беше представена в самото състезание от частен отбор със заводска подкрепа, а както вече писах по-горе за трета поредна година японците ще бъдат представени със свой заводски отбор.
Миналата година екипажа на Субару финишира 33-ти в общото класиране и пети в своя клас.
Ще се пошегувам малко, но интересното е, че разглеждайки снимките на пилотите карали миналата година за тима, то забелязах, че всички изглеждат като криминални типове, все едно са от Якудза. Жалко, че няма класация за най-страшно изглеждащ пилот. Тогава не се съмнявайте кой щеше да е победител.
И сега малко и за самата писта.
Нюрбургринг се намира в градчето Нюрембург, в средно-западната част на страната, близо до границата с Белгия. Градът е известен освен с легендарната писта, съшо така и със своите замъци от 12 век, които са се запазили и до днес.
Нюрбургринг е построена през 1927 година и се състои от добре познатите къс и дълъг вариант на трасето. Nordschleife( буквално преведено Северен завой, извивка) е дълга 20.832 км, а Sudschleife( Южна извивка) е дълга 7.7 км.
Миналата година състезанието "24 часа на Нюрбургринг" се проведе на трасе дълго 25.378 км, което съчетава Nordschleife и част от трасето за Формула 1 на пистата. По-трудната част е тази от Nordschleife, където и скоростта е по-висока. Точно заради тази си част състезанието носи прозвището "Зеления Ад". Завоите бяха общо 186, което включваше и вертикално слепи завои.
Самата Nordschleife включва 33 леви и 40 десни завоя. По данни от официалния сайт сега трасето е с дължина 25.359 км.
Важен фактор в самото състезание е бързо променящото се време.
Официален сайт на състезанието(английска версия) :
http://adac.24h-rennen.de/2010.4213.0.html?&L=1