Страхотна идея имаш, но нещата са доста по-сложни отколкото изглежда!
Не съм точно аз човекът, който трябва да дава акъли за подобно нещо (най-малкото, защото нямам толкова опит), но основното нещо за организацията на едно рали е първо да има изграден маршрут (бил той и грубо направен)! Без маршрут така или иначе няма да има рали
След това се започва обикалянето по общини, спонсори, полиция, пожарна, болници (лекари); трябва да се изгради работен екип, както и да се избере организационен комитет; избраният по-рано маршрут трябва да се прецизира - да се изберат места за часовите контроли, за стартовете, за летящия и стоп-финалите; да се изберат места за сервизна зона, закрит парк, подиум, щаб; да се направят документите на ралито (регламент, план за сигурност на състезанието, пътни книги, пътни карнети, рали гид, карти, рекламни материали) и още десетки, да не кажа стотици, по-дребни и по-големи неща
Към организационния комитет са кметовете от общините, градовете и селата, през които минава ралито. Те нямат пряка връзка с организацията на състезанието, но са тези, които спомагат за неговото провеждане. Другите хора от организационния комитет са началниците от полицията, пожарната, представители на федерацията и местните СБА-та, и т.н.
Към спортно-техническия комитет (работния екип) са официалните лица на ралито - директор, заместници (за сигурност, трасе, радио комуникации, съдии, щаб, раквизит и сервизен парк, и т.н.), секретар на ралито, шеф на пресцентър, отговорници по сигурността, и т.н.
Преди всичко трябва да се направи и връзка с иначе неработещата ни федерация, защото без тази спортна власт няма как да стане!
Както виждаш, има страшно много неща по организацията на едно рали състезание, а и не са само тези! Освен това, ти, като организатор, трябва да си най-добре осведоменият и човекът, който е чел и знае правилата. Така че те съветвам първо да се запознаеш с тях:
Спортен регламент на международната федерация ФИА (на английски)Спортен регламент на международната федерация ФИА за регионалните рали шампионати (на анлийски)Годишно издание за автомобилен спорт за 2009 на БФАС (Българска федерация по автомобилен спорт)Допълнения и изменения на наредбата за провеждане на автомобилни състезания през 2009 на БФАССпециални правилници на БФАСОфициален сайт на БФАС:
http://www.bfas-bg.org/Официален сайт на ФИА:
http://www.fia.com/И..................казвам го на последно място дотук, ноооо трябват и наистина много пари - на първо време сумата е от порядъка на 50 000-100 000лв.!
Самата организация продължава 6-7 месеца, като за по-големите ралита се стига до една година,
а за някои ралита от световния шампионат дори и повече от една година Ето и една мисъл на един колега от форума, която си мисля, че е бъдещето за добре организирано състезание:
asen zahariev написа:Основното е шампионата да се ръководи като фирма за да може в краина сметка Човека X и да печели от това свое начинание след известен период от време....
И последно, относно Рали (а не шампионат
) Стари Столици: то още си съществува, като центърът му е град Шумен. По-опитните могат да кажат дали е стигало чак до Трявна и региона, защото аз не знам за такова нещо
Надявам се темата да се разрасне