След като пристигнахме в сервизната зона на летището в Perth ни заведоха на техническия преглед, който се провеждаше в един от хангарите на летището.
Доста бързо минаха всички коли, като се пломбираха и резрвните части, а отборите бяха докарали по още една кола на чарколяци.
Говорихме си с механиците на Шкода, как всичко е толкова опростени от гледна точка на сглобяване и подменяне по колата, за да се оптимизира работата на механиците по време на сервизите.
На заден план се вижда Круда и неговата Шкода, брандирана от някаква компания за млечни продукти, на Рали България 2010 беше със Suzuki Swift
Пломбирането на двигателя на Копецки:
Домакините от Кронос Пежо:
Имахме среща с мениджъра на отбора, с Thierry Neuville и с неговия състезателен инженер.
Кронос Пежо подготвят колите за Пежо Белгия и Пежо Великобритания, като след всяко състезание всичко отива в Пежо Спорт във Франция и две седмици по 3-ма механици на кола проверяват и разглобяват всичко , за да се избегнат технически дефекти, двигателите се сменят на 1200 км, скоростните кутии на 750 км.
Състезателният инженер на Тиери обяснява кка е стигнал до тази си позиция в Пежо, как правят настроиките заедно с пилотите, колко трудно е това рали, защото има много различни като настилка отсечки и как трябва да се правя компромиси, особенно по отношение на гумите.
С Тиери си говорихме за това какъв е бил неговия път до ИРЦ, преди да започне да се състезава в дисциплината рали не е имал абсолютно никакъв опит, дори не е карал картинг. Когато е бил на 18 години е спечелил някакво състезание организирано от белгийската федерация по моторен спорт (карали са нормални коли по трасе с конуси, после са правили листовки и накрая тест с рали автомобил), като наградата е била пълен сезон в белгийския рали шампионат, после еспечелил Ситроен Трофи и са го поканили от Кронос Пежо да кара за Тях. Също така обяснява за избора си на гуми, как се чувстрал по-сигурен с твърдата смес, защото стояла по-добре по каменистите отсечки и как огромно значение има какви прорези ще се направят на гумите. Тиери си призна, че на макадам няма достатъчно опит и ще заложат на сигурно каране и целта им е да завършат. Питахме го за следващата година какви са му плановете, а той отговори, че се чувства много добре в отбора на Пежо и че първо иска да стане шампион в ИРЦ и тогава ще мисли за преминаването в друг шампионат.
Andreas Mikelsen беше дошъл с две Фабии
0-ла по отсечките е бащата на Colin Mcrae с едно от Субарутата, който синът му е карал.
А това е медиа хеликоптера на Евроспорт
Преди да ни заведат в щаба на ралито, който е в една зграда на летището, много близо до сервизната зона говорихме и с механиците на форд, който се опитаха да ни убедят да си поръчаме една Фиеста R2 на части от чичо Малкълм, да си я сглобим и вместо във Formula Student да започнем да караме рали.
После се оказа, че нямат достатъчно маршали за първия нощен етап и ни попитаха дали бихме се вкючили, а отговорът естествено беше положителен. Оказа се, че първият етап на ралито е на около 100 километра от сервизната зона.
По етапа почти нямаше публика, можеби маршалите бяха повече, което ме навежда на мисълта че и в сервизната зона почти нямаше хора.
Буфие тръгна първи по отсечката в 19:45, ние бяхме на едно място което започваше с доста коварен ляв завой, дълга права с чупка по средата и десен завой в края. Пежаците стояха като залепени и минавах с видимо по-високо темпо от Шкодите, поне при нас. Всичките шкоди имаха страшно нервни задници и Копецки замалко да отиде в една от канавките. Протоните също вървяха с доста добро темпо и можеше да ги разпознаеш от километри, защото звучат много различно от Пежо и Шкода, а и още нещо, абсолютно никъде не видяхме и един полицай, нито по етапите, нито в сервизната зона.
Класиране след SS5
1 Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) 28m47.1s
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +28.6s
3 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +33.7s
4 PG Andersson/Emil Axellson (PROTON Satria Neo S2000) +37.6s
5 Juho Hänninen/Mikko Markkula (ŠKODA Fabia S2000) +41.3s
6 Patrik Sandell/Staffan Parmander (ŠKODA Fabia S2000) +49.4s
7 Craig Breen/Gareth Roberts (M-Sport Ford Fiesta S2000) +58.9s
8 Jan Kopecký/Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +1m23.3s
9 Jarkko Nikara/Petri Nikara (Ralliart Mitsubishi Lancer Evolution IX) +1m30.2s
10 David Bogie/Kevin Rae (Ralliart Mitsubishi Lancer Evolution IX) +1m36.2s
Като цяло си прекарахме чудесно и се надявам отнова да имам възможността да гледам рали на Острова.