Сроковете за Европейския шампионат и Европейските купи не са по-зле направени от тези за Световния
До 2009 година трябваше да има два рали гида - 1 и 2, първият от които даваше съвсем основна информация за ралито, но в същото време достатъно подробна, която евентуално да породи желание дадени състезатели или зрители да вземат участие и съответно да присъстват на състезанието
С две думи, Рали Гид 1 представляваше нещо като доста по-детайлен "предрегламент", катко се наричаха брошурките, които преди години се раздаваха и предшестваха основните документи на дадено рали
През 2009-та Рали Гид 1 трябваше да излезе
най-малко 5 месеца преди старта на първия ден на ралито (няма значение дали става въпрос за Европейския шампионат или за Европейските купи). В същото време, Рали Гид 2 трябваше да излезе 4 седмици преди Ден 1 и да съдържа обновена и много по-детайлна информация от Рали Гид 1, а информацията от първия гид, която във втория е останала непроменена, трябваше да се обозначи просто като "непроменена".
От 2010 година, рали гидовете изобщо не са задължителни за ралитата от Европейските купи на ФИА! Това е първото нещо. Второто е, че дори и да се направи гид (въпрос на добро желание на организатора), то той трябваше да е само един - разбира се с име Рали Гид. Срокът за издаването му бе 3 седмици преди старта на Ден 1.
В този ред на мисли, виждаме, че директорите на Рали Траянови врата и Рали Сливен миналата година не бяха спазили това правило. Не, че е бог знае какво (рали гидовете имат само информативен, а не и регулаторен характер), но все пак...
През тази година правилото си остава същото като от миналата - Рали Гид-ът не е задължителен за ралитата от Европейските купи на ФИА, а ако все пак се направи (или пък в случаите, в които задължително трябва да се направи - Рали България, например) то той трябва да е готов 3 седмици преди старта на Етап 1 (от 2011-та, бившето вече наименование "Ден" /Day/ ще е заменено отново от "Етап" /Leg/, както бе преди 2008-ма) и трябва да е само едно издание.