Във Франция е абсолютно същото - имат regional, national, terre (макадам) и championnat de france, последният от които е най-големият и най-силният шампионат. Всички са им на асфалт освен terre-то
В championat de france попадат ралита като Антиб (използва етапи от Монте Карло, като разбира се, минава през Кол де Турини), Мон Блан, Алзас (което сега е и част от WRC) и т.н., а тези регионалните и националните са десетки. Регионалните са малки ралита, каквито окръжни имаше преди тук като Рали Янтра, Марциана, Боруй, Осъм, Пловдив...
Но вече нали сме много велики - не можем ние да се задоволим с "еднодневка" от 2-3 сравнително къси етапа, които се повтарят по 2-3 пъти
Друго са си 250км за два дни
Ама така е...няма как да се "родят" нови таланти, когато има големи изисквания и няма никакви условия за спорт - като се започне от закони за спонсорство, мине се през управлението на федерацията и се стигне до самото спонсорство (което пък всъщност е "бедно"). И какво им остава на младите и респективно - бедните пилоти да направят в такъв случай - или да карат на планинско, което няма много общи неща с едно макар и малко рали, или да събират пари цяла година, за да се пуснат на "домашното" си рали, където могат дори и до половината да не стигнат...а спонсорите искат резултати преди да дадат голямата пара. Е, откъде да дойдат тези резултати, когато не можеш дори едно рали да направиш?! Много порочен е този кръг! Дано някога късите ралита се върнат!
От друга страна, ралитата ни, които са в различните календари на ФИА, са длъжни да се придържат към изискванията на международната федерация, защото в противен случай ще бъдат изключени. Затова, например, се получават и "обърквания" с хиксовете - какви са точно те според нашите правила (това пък е трети въпрос
), кога трябва да се пускат, какво класиране да имат, да бъдат ли в регламента ("ФИА-джиите" не ги искат) и т.н., и т.н.
Абе...