Вчера power stage-ът също беше интересен, но я нямаше онази тръпка от Йордания. Това, разбира се, е нормално, защото не ставаше въпрос за първото място, а и още повече нямаше такава нищожна разлика като тогава.
Общо взето, заради по-задната си позиция в ралито (и заради по-предната в power stage-а), Яри-Мати Латвала "уби" ранната интрига в етапа, давайки много добро време на фона на другите, които вървяха зад и малко пред него (като стартови позиции), така че трябваше да изчакаме до Себастиан Ожие, за да се надяваме, че наистина някой ще може да подобри времето на финландеца
Правеше голямо впечатление, че от последната междинка до финала - там, където беше техничното спускане с обратните, разликата между Латвала и другите ставаше двойна
В крайна сметка Мико Хирвонен беше пилотът, който прекрати доминацията на Латвала и успя да запише максимума от точки в power stage-а, като по този начин добави още 3 към своите 18 за второто си място в ралито. Яри-Мати Латвала остана втори (+1.4 секунди). Льоб, който може би не бързаше непременно да победи в етапа, пък и направи някои грешки, завърши на още 1.4 секунди зад Латвала и общо на 2.8 от Хирвонен.
Малко разочароващ етап за Петер Солберг, който също направи видими грешки. В крайна сметка, разликата между него и Хирвонен в генералното класиране стана повече от двойна след последния етап - нещо доста неочаквано, имайки предвид 10-те секунди, които норвежецът "сложи" на Хирвонен в предния...
С грешката си по-рано в деня, Себастиан Ожие нямаше какво друго да направи, освен да завърши на 4-то място в края на ралито и да спечели точки за отбора и за себе си.
Добро рали за Мадс Остберг - на пето място след "големите" четирима - особено на фона на проблемите му в Португалия и Йордания!
Задоволяващо представяне и на Сордо. Сигурен съм, че след проблемите на Мийк (така и не разбрах защо спря в събота), от Мини са искали поне едната кола да завърши. Дани още в началото на ралито казваше, че кара консервативно и гледа да е "в средата на пътя", което в крайна сметка му се отплати с 6-то място при дебюта на нова кола, което никак не е малко. Иначе темпото на Мийк беше повече от добро! Само "леко" англичаните ме дразнят с наистина прекалено въодушевените коментари по Минито, но като се замисли човек е напълно нормално...нали все ни натякват, че всичко английско е велико
SWRC:
Отт Танак (или както незнайно защо англичаните му казват името - Ойт
при положение, че се изписва "Ott") направо ми скри шампката
Да не говорим, че "помля" неизвестен брой пилоти с WRC по пътя си
, победи Юхо Ханинен и Насер Ал-Атия. Катарецът май имаше някакви проблеми, за да е толкова назад (четвърти). Пред него е Мартин Прокоп, който пък има 40 секунди наказание и е на близо 4 минути и половина от Танак.
WRC Academy:
Егон Каур направи втора победа от две състезания. Видно е, че не започна ралито по най-добрия начин (с не добри времена на някои етапи + загуба на 4 минути на СЕ2), но пък и другите имаха своите проблеми, които до голяма степен му помогнаха да се изкачи нагоре в класирането, както преди това на СЕ2 неговите проблеми му "помогнаха" да отиде почти на дъното
Втори завърши аржентинецът Мигел Балдони, а трети е шведът Фредрик Охлин.