На мен още отначало ми се струва, че програмата на Фоксваген за тандем с хем опитен, хем млад + германски (и пак млад) пилот е малко оптимистична. Що се отнася до Ожие, тук улучиха момента с проблемите в Ситроен и направиха възможно най-добрия избор! Направо в десетката! А имаха и късмет...все пак, ако в Ситроен нямаше проблеми Ожие можеше да е все още там
Както и да е - да идем на втората опция
Германски пилот, млад и талант на световно ниво в момента няма. Не е имало от времето на Валтер Рьол. Армин Шварц е едно изключение, но той в никакъв случай не е бил на нивото на пилотите от неговото време. Сеп Вийгант??? Не успорвам качествата на момчето, ама все пак кара рали от 2010...дали има две пълни години като пилот? Как това момче ще се справи с напрежението (било то и от третата му година в спорта, визирайки истинския старт на програмата от 2013 година) на втори пилот в истински заводски отбор, който очевидно е на "супер" световно ниво?! Как да дава и резултати, които ще са задължителни? Просто няма как да стане...за "обиграването" на стил на каране, психика и т.н. просто трябва време, нищо друго. Е...и някой да налива пари, защото без тях също няма да стане
Трябва и талант
Ама дори и предните две да ги има, времето им е единственият партньор, с който нещата се получават. За 2-3 години и Льоб да си (виждаме той откога е карал преди да стане фактор във WRC, да не говорим за Грьонхолм!), няма как да даваш резултати там горе
Не съм някакъв особен капацитет, но съм чел и гледал много за спорта от всичките му епохи и в общи линии винаги нещата се получават по горе-долу еднакъв начин (с различни нюанси за различните пилоти). Но досега никой за 2 години кариера не е постигнал нещо кой знае какво. Камо ли от нулата да се качи на такова ниво
Иначе подготовката и като цяло екипът на Фолсваген са наистина страхотни. Още отначало си личи, че заводът влага много средства! На лице са Карлос Сайнц и инженери като така наречения FX, който е работил в Субару, Пежо (инженер на Грьонхолм) и в последните години за Петър Солберг. Абе с три думи: работата е сериозна
Но и разбира се, очакванията също са големи, имайки предвид мащаба, с който започват
Друго си е истинският заводски отбор
Да се върнем на пилотите - според мен Микелсен би бил най-добрият избор, който биха имали от младите пилоти. Изключително харизматичен (а това също е важно), но най-вече млад, с достатъчно опит за годините си, а и вече шампион във втория шампионат след WRC - IRC. Досега не се "осирал" зад волана на Шкодата
Да - единствено не е германец, но...би трябвало да преглътнат този факт, ако искат да има резултати
...поне на този етап