Пристрастен съм към Льоб, но в случая ще говоря само с факти!
Не знам кога той е казал, че ще се маха от Световния шампионат, но одеве гледах обзора на Рали Великобритания и на интервю, където е облечен и изкъпан
, той каза точно обратното - че може да има пет титли и т.н не знам си колко рекорди, но той не се стреми (на всяка цена) да ги подобри или да подобри други, които все още не са негови, не се събужда всяка сутрин горд, че е петкратен световен шампион и т.н. Според него той си е същият, начинът му на живот не се е променил. На въпроса откъде идва мотивацията му, Льоб отговори по подобен начин: "Свикнал съм да печеля, но когато загубя, мисълта, че другият се е справил по-добре ми действа много по-мотивиращо за следващото рали от всякакъв "стимул" за подобряване на рекорди, така че те не са моят най-голям стимул, а "човешкият фактор", т.е винаги искам да знам, че аз съм се представил перфектно, а с това е дошла и победата!" Льоб добави още и, че независимо от всичко рали спортът му е по-интересен от всякакви пистови състезания, дори и Ф1, и поне засега не смята да прекратява активната си рали кариера. Що се отнася до 2009, както и тук е писано по-горе, тя е сигурна
Сега чиста статистика в отговор на Владо:
Като сбор, от 2003 година досега, Льоб е карал в 89 ралита, т.е всички без онези четири, които пропусна, заради счупената ръка. От тези си 89 участия той е отпаднал 10 пъти - три пъти поради технически проблеми (Турция'03, Гърция'03 и Швеция'05), пет пъти поради негови грешки (Мексико'05, Австралия'05, Италия'07, Япония'07 и Швеция'08) и още два пъти, които не помня
(Аржентина'03 и Испания'04), но нека приемем, че двете, които съм забравил, също са поради негови грешки. На Рали Турция'03 грешката даже не може да се счита за техническа, защото Бат Даниел бе направил грешни изчиследния за горивото, та хайваните студуваха малко на прехода
Грешката в Япония'07 пак беше на Даниел - единствената му подобна досега - и тя доведе до грешка на задкормилното устройство
От всички тези 89 ралита, 71 (заедно с 47-те победи) Льоб и Елена са били на подиума, т.е около 80% от състезанията!
Е, питам аз, кога по време на активната му рали кариера (визирам само пълните сезони) е грешал повече, както казваш, Владо?
Че в първия му пълен сезон от 14 ралита има три отпадния и стана втори ли (а това бе последният сезон, в който караха всички от старата школа - и Макинен, и Макрей, и Грьонхолм, Сайнц, Бърнс, Панизи, Рованпера, Гердемайстер заедно с по-новите тогава Солберг, Мартин, Дювал)?
Че във втория му пълен сезон стана шампион и има две отпадания от 16 ралита ли?
Че в третия му пълен сезон подобри АМНАЙСЕ
рекорда и отпадна два пъти от 16 ралита ли (и пак стана шампион)?
Че в четвъртия му пълен сезон (кара за частен отбор) стана шампион и не отпадна никъде ли (хайде, въпросната година не кара последните четири ралита, където, да приемем, е можел да отпадне)?
Че в петия му пълен сезон отпадна два пъти от 16 ралита и стана шампион ли?
Че в шестия му пълен сезон отпадна един път от 15 ралита и стана шампион ли?
Това ли са му многото грешки?! Ако това е много според някои, ще е по-добре да сравним постиженията що се отнася до отпадания (и особено поради технически проблеми) с други пилоти, за да видим как стоят нещата при тях
Не харесвам, когато се голослови...затова и реших да защитя
ЛЬОБимия си пилот, както веднъж каза Вальо
Що се отнася до мнението на Льоб спрямо колите Супер 2000 не мога да коментирам. Така мисли той! Не съм карал нито
WRC, нито Супер 2000, така че не мога да коментирам кое как се кара, но така като гледам отвън, като зрител, ми се струва, че
WRC-то засега е по-добро "май"
Пък и бях чел някъде, че Льоб нямал нищо против, ако на Суперите им турнат по едно турбо
, ама то май тогава става същото
И през ум не ми минава обаче, че уж искал да се маха от Световния шампионат, защото го било страх от пилоти като Басо, Розети, Вуйо и т.н. Такова нещо според мен е нелепо да се мисли! Лично Вуйо е финиширал зад Льоб на някои ралита, но нека да не ги сравняваме по този начин!
Наистина се надявам да може те да се срещнат в пряка битка с равностойни коли, за да видиш, че Льоб ще ги отнесе както на сняг, така и на макадам, да не говорим за асфалт. Просто, колкото и да не го харесвате, той е феномен, дори и донякъде "ненормален", именно защото е феномен. Чете ли какво казва Даниел Елена за него? - "Когато картираме отсечките (преминаване и проверка), ако те са нови ги гледаме още по един-два пъти вечерта в хотела от
onboard камерите. Ако обаче сме ги карали последните години, на него не му трябва да ги гледа - просто той ги знае, както след това запомня и новите. Аз имам чувството, че му трябвам само за потвърждение, а не, за да му казвам какво следва
Питайте го за някой човек от сервизната зона, например, - име не може да ви каже, но за запомнянето на отсечките е просто невероятен! Това не му е фикс идея, а просто се случва!" Льоб, разбира се, отрече
Та, да се върна на въпроса: такива като него се броят на пръсти във всички области и докато той е на "сцената" няма да има кой лесно да го бие. За 2011 нищо не мога да ти кажа, нито се знае какво ще е, нито се знае кой къде ще кара, нито се знае Льоб на какво ниво ще е дотогова, нито пък се знае другите пилоти на какви нива ще са. Може пък тогава Ожие да им скъса шортите на Басо и компания
, но да не започвам да говоря и аз глупости...