Световният съвет по моторни спортове потвърди днес, че през 2010 година WRC-автомобилиte ще бъдат базирани на категорията S2000. Идеята за изравняване потенциала на настоящите машини от N4 и „суперите“ бе отхвърлена, тъй като ФИА предполага, че подобен подход ще увеличи прекомерно разходите в спорта. Това означава, че всеки производител, който желае да участва във WRC през 2010 година, ще трябва да разполага с автомобил, хомологиран за S2000.
Концепцията S2000+ (S2000 автомобил и допълнителен кит) влиза в сила. ФИА ще дефинира впоследствие какво конкретно ще представлява допълнителният кит, като по всяка вероятност става дума за ново задно крило, стандартен турбокомпресор и някой други минимални промени, които обаче да не са причина за значими разходи.
„Базираните на S2000 WRC автомобили ще се използват само в състезанията от календара на Световния рали шампионат“, се казва още в официалното съобщение на ФИА.
Решението поставя под въпрос участието на Subaru в Световния рали шампионат. Преди по-малко от половин година японската марка, представяна от английския препаратор Prodrive, дебютира с новата Impreza WRC2008 от А8, а за сезон 2010 трябва да има вече действащ S2000.
В тази категория Subaru няма никакво ноу-хау, което не се отнася за Ford например, който разполага с версия на Fiesta S2000, подготвена за австралийския шампионат. По всяка вероятност концернът PSA ще извади Citroen от WRC и ще включи Peugeot с вече успешния 207 S2000. Очаква се Fiat и Skoda също да влязат в световния шампионат. Готови S2000 имат още Toyota, Volkswagen, Opel, MG, Proton и Лада.
Настоящите „супери“, както и представителите от група N4 ще бъдат валидни за шампионата на ФИА за серийни автомобили P-WRC.
Очакваше се ФИА да обяви Ralliart Italy за официален препаратор на петте Mitsubishi Lancer Evo 10, с които догодина ще се състезават победителите от програмата Pirelli Star Driver, но Федерацията потвърди единствено, че води активни преговори с компанията.
Честито!