Покрай Рали Сливен и Рали Барум забравихме едно много интересно състезание - Рали Нова Зеландия!
Миналата година (тогава то пак по време на Рали Сливен) Маркус Грьонхолм и Себастиан Льоб направиха най-малката разлика на финала на рали от Световния рали шампионат - тогава Маркус победи със само 3 десети от секундата след близо 350 състезателни километра
Сега ралито протича изключително интересно: в началото повеждат пилотите на Форд Яри-Мати Латвала и Мико Хирвонен, като отначало (след СЕ1 Пиронгия Уест 1) Латвала взема лидерството, но веднага след това (СЕ2 СЕ2.1 Уайтомо 1 част 1) Хирвонен повежда и не изпуска първото място до края на деня. От трети през цялото време, Лоьб минава на втора позиция след СЕ4 СЕ3 Пиронгия Уест 2, като изоставането му е 7.6 секунди от Хирвонен. Третият Латвала е на 9.1 от съотборника си.
На СЕ5 СЕ4.1 Уайтомо 2 част 1 Льоб е вече на 0.7 зад Хирвонен, а Латвала - на 15.3 ссекунди! На СЕ6 СЕ4.2 Уайтомо 2 част 2 обаче започва голямата "драма"
- двигателят на колата на Льоб уж изгасва поради проблем точно на страта, заради което той остава там, за да види какво става. Така той и навигаторът Даниел Елена изпускат стартовото си време, а Мико Хирвонен стартира пръв по отсечката. Льоб получава 30-секундно наказание, заради това, че изпуска стартовото си време, като по този начин той ще стартира зад Хирвонен във втория ден, защото такава разлика е трудно да бъде стопена само за този етап и краткия, последен за първия ден СЕ7 СЕ5 Мистери Крийк 1, който следва. Дали това не е тактика на Ситроен в отговор на тази на Форд от Турция?
Льоб казва, че не е...Мико също го потвърждава, защото според него, когато е преминал през колата на Льоб си е личало, че е имало проблем. Други обаче смеят да твърдят, че това е тактика, защото след като Льоб пали колата той дава първо време за този етап
От друга страна Форд продължават с "тяхната" си тактика, като Латвала забавя преди края на същата тази проблемна отсечка, в която колата на Льоб изгасва, като губи около 15 секунди. Все пак той остава трети на само 4 десети пред Сордо, но след последния етап е вече четвърти на 1 зад него.
Та, вие как мислите: дали това е тактика или не? Аз не знам, но ако е тактика е доста по-умна и хитра от баналното спиране пред финалите, което правят екипажите на Форд. Ще видим............става интересно
И между другото не се чудете какво е това, например,
СЕ7 СЕ5 Мистери Крийк 1 - налага се такова означение на етапите, заради проливните дъждове, които отнасят част от пътя не етапа Уайтомо, заради което той се разделя на две - Уайтомо 1 част 1 и Уайтомо 1 част 2, като след това се карат съответно Уайтомо 2 част 1 и Уайтомо 2 част 2
Така вместо 16 стават общо 18 етапа, но не знам защо не си ги пишат както трябва а примерно Уайтомо 1 част 1 е СЕ2 СЕ2.1, съответно Уайтомо 1 част 2 е СЕ3 СЕ2.2
На вторите минавания пък става следното нещо: СЕ5 СЕ4.1 Уайтомо 2 част 1 и СЕ6 СЕ4.2 Уайтомо 2 част 2
Абе, с две думи: СБЪРКАНА КАРТИНКА