Източник:
wrc.com
Почти две години и половина след трагичния инцидент от Септември 2005-та година, когато загина навигаторът на Марко Майкъл Парк, естонецът ще се върне в Световния рали шампионат, макар и само като тестов пилот на Субару
WRT!
"За мен това е огромно предизвикателство, което очаквам с нетърпение. Тъй като съм бил част от отбора и преди, за мен е много приятно да се върна и да помогна. Със сигурност тимът се е променил много от 2001 година насам, но все пак цветът е все още същият
"
"От голямо значение е да разбера как точно трябва да бъде настроена колата, както и да намеря общ език с инженерите. Най-трудното нещо е това, че преди, когато карах за отбора, настройвах колата за себе си, а сега трябва да имам едно наум, че тя ще бъде карана и от други пилоти. Поради тази причина това, което аз правя, ще бъде до голяма степен неутрално и се надявам то малко или много да помогне на всички."
"Разбира се има и голямо напрежение върху мен. Колата трябва да се направи конкурентноспособна и вече се чувствам част от отбора, която трябва да поработи доста.", казва Мартин.
Марко Мартин кара в Субару две години - 2000 и 2001. След това естонецът кара за Форд и Пежо. Първото му състезание от
WRC е Рали Австралия 2000, където сяда до навигатора си Майкъл Парк, а най-доброто му класиране с кола на Субару е 5-то място на Рали Финландия 2001.
Мениджърският директор на Субару
WRT Ричард Тейлър каза: "Като победител на ралита от Световния шампионат и пилот с голям опит сме много радостни, че Марко отново е при нас. Убедени сме, че той ще изиграе ключова роля в развитието на Субару Импреза
WRC 2008 само за няколко месеца. Надяваме се, че това ще сложи началото на дългосрочно сътрудничество!"