trouble написа:Polo R WRC ще бъде "нула" на рали Мексико. Но дали това ще бъде кола с производствен номер 0, тествана преди месеци от Карлос Сайнц или първия истински ВРЦ автомобил на Фолксваген с производствен номер 1 тестван в Швеция нямам представа
Ясно защо на преден план в документите на ралито излиза Полото
Рали Мексико - лично за мен едно от най-хубавите ралита в шампионата! Като започнем от максимално опростената и в същото време прекрасно изглеждаща и функционална интернет страница (и много добрите документи в нея) и стигнем до компактността на ралито! Това е единственото състезание от WRC, което наистина се вписва в май не дотам изпълняваното условие за компактност, а именно 35% специални етапи от цялата дължина на ралито - точно в средата на неписания стандарт, вариращ между 30% и 40%!
Недостатък на ралито са малкото заявки. Жалко, че се получава така, но повечето от WRC кервана няма как да отидат там предвид разстоянието и логистиката, но най-вече предвид средствата, свързани с първите две. Жалко е и че няма местни, които да допълнят бройката поне до 50-60, но какво да се прави...има примери и за по-малко стартирали в други състезания от WRC
На пръв поглед, когато разгледаме общата карта на ралито за трите дни, не бихме разбрали нищо (или поне аз не разбрах нищо
). Това е така поради факта, че части от едни етапи се използват в други и обратно - това особено важи за етапите от събота и неделя
Ралито за втора поредна година започва с етапа по улиците на градчето Гуанахуато, което е включено в списъка на ЮНЕСКО като световно културно наследство. Впечатление прави и подновеното име на етапа, като пред миналогодишното Guanajuato Street Stage (1.05км) се прибавя и рекламното DC Shoes на Кен Блок
Същото важи и за късия етап по улиците на град Леон (в който град по традиция се разполага и щабът на ралито). През миналата година Leon Street Stage бе каран два пъти (СЕ5/14), а сега Monster Leon Street Stage (1.23км) ще се използва само веднъж (СЕ10). И финалният Power Stage ще си има рекламно име - VW Power Stage (5.46км)
Етапът Super Special, който единствен от късите остава с непроменено име (той се намира в покрайнините на Леон), отново ще се кара доста - цели пет пъти (СЕ11/12/18/19/21), като последното минаване ще е двойно по-дълго (4.42км) отколкото първите четири (2.21км), т.е. ще се правят по две обиколки.
От "дългите" етапи или както англичаните им казват - "proper stages"
правят впечатление няколко неща:
В Ден 1 ще бъдат карани напълно новите СЕ3/7 Лас Минас (15.21км) и СЕ4/8 Лос Мехиканос (9.76км), които се намират западно от Гуанахуато. Заедно с тях се карат СЕ2/6 Ел Кубилете (22.12км) и СЕ5/9 Ортега (23.69км), които са познати от предните години, като и двата от тях се карат в обратна посока в сравнение с 2011, а Ел Кубилете има нови 7 километра и то на паваж. В Ден 1 с кара и етапът по улиците на Леон, за който стана въпрос по-горе, плюс две минавания по супеспециалния.
Ден 2 пък е съставен главно от два етапа СЕ13/15 Ибария (29.90км) и СЕ14/16 Отатес (41.88км), който е доста дълъг и разбира се - най-дълъг за втория ден. И двата са познати на екипажите и най-вече Ибария, който е абсолютно еднакъв с версията му 2011 от година, докато Отатес включва части от бившите етапи Алфаро и Дуарте (вторият в обратна посока) от 2011, както и нови 8 километра откъм старта. СЕ17/20 Команхия (17.91км) пък е еднакъв с Команхия от 2010 година. Останалите два етапа за деня са две минавания по суперспециалния.
Последният Ден 3 пък се основава главно на огромния СЕ22 Гуанахуатито - 54.30км! В себе си той включва доста неща - част от същия етап през 2007-ма, но в обратна посока, част от същия етап (в същата посока
) от 2010, част от етапа Алфаро от 2010, но по-важното е, че се карат големи части от етапите Ибария и Отатес от 2012 година и то в същата посока
Така че тези части на етапа ще са познати на екипажите от предния ден
Преди този етап е последното минаване по суперспециалния, а след Гуанахуатито пък е последният дълъг етап - Дерамадеро, който до 10.58-мия си километър, където и финишира, е същият като в почти два пъти по-дългата му версия от 2010 година. Последният етап - Power Stage-ът е с около 3км по-къс в сравнение с 2011 година, но е на същото трасе