Ситроен, както всички знаем, са изцяло заводски отбор, докато М-Спорт е частна фирма, която независимо, че има голяма подкрепа от завода, все пак си остава частна фирма и има своите интереси за развитие и печалба В СПОРТА. Ситроен нямат интерес от печалба в спорта, а го използват за реклама, от която ще дойде печалба от продажба на обикновени коли, а респективно - от печалбата от обикновените коли идват и парите за развитието в спорта...и колелото се завърта
Не, че М-Спорт не правят реклама на Форд за обикновения пазар, но едва ли фирмата на Малкълм Уилсън получава нещо от продажбата на обикновени коли, с която продажба в крайна сметка М-Спорт няма нищо общо! Затова и батко Малкълм си гледа бизнеса, за което нямамe никакво право да го виним, а дори трябва да му свалим шапка, че го е създал и успял да го доведе до този връх. Който го обвинява, да си вкара главата в торбата и да иде да създаде, след което да управлява, бизнес за стотици милиони
Някой помни ли Рали Финландия 1996, когато Малкълм "прохождаше" в бизнеса с една кола, управлявана от Ярмо Китолехто? Идете там да видите какъв му е сервизът на Уилсън, дали е като сегашния на Фолксваген, които буквално идват от "нищото с нещо"
и дали и той не работи по колата като обикновен механик, въпреки че преди това е шампион на Великобритания...
Същото с интересите е и донякъде е с Продрайв - БМВ им помага, но си е друго, ако всичко беше базирано в Германия и отборът се казваше BMW World Rally Team, подобно на WV
БМВ разчитат на Продрайв като доказали се специалисти в сферата и толкова.
Фолксваген ще са отборът с мащабите на Ситроен или най-малкото - с техните финансови възможности. Виждаме кой тества за тях, виждаме каква програма имаха през тази година, виждаме с каква техника (имам предвид сервизите им) идват по ралитата въпреки, че в момента "само се учат", а и каква е техниката на самите тестове. Сред хората "зад кулисите", които видях на теста, имаше опитни специалисти, които са работили много години във WRC, като инженерът на Петър Солберг в последните години, който преди това бе инженер и на Маркус Грьонхолм - така нареченият FX. По-рано той работеше и в Субару
Последните ралита виждах в сервиза на бат Пешо да се върти друг инженер, така че можем да "предположим"
къде FX вече "твърдо" работи и къде ще работи занапред. Можем да си представим колко още като него са привлечени във Фолксваген
Така че, каквото и да си говорим - ако го няма "заводът" като основа в един отбор, няма я и наистина, наистина голямата пара
Просто нямаме база за сравнение...