Правила за 2006

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Правила за 2006

Мнениеот plm » Чет Дек 22, 2005 23:55

Има малко информация за сезон 2006.
ОТ СЛЕДВАЩИЯ сезон техническата комисия към БФАС ще въведе някои нови изисквания към автомобилите, участващи в националните първенства. “Тези предложения бяха направени от членове на комисията и са продиктувани от последните изисквания на ФИА”, обяснява Камен Михайлов.

За бъдещите изменения комисията ще направи циркулярно писмо, което да бъде разпратено до всички клубове в страната.

Предложенията за измененията ще се отнасят до:

* отделяне не резервоара с негорима преграда. Това изискване съществува, а комисията ще настоява да бъде спазвано, обяснява Михайлов.
* От първите състезания през следващия сезон ще бъде въведено още нещо, което ФИА категорично изисква – маркиране с щемпел на ТК на БФАС на хомологираните от ФИА ролкейджи.

“Ние ще изработим специални клещи, с които да маркираме т. нар. ролбари.”, уточнява Михайлов.

“Този въпрос изрично беше засегнат на заседанието на техническата комисия в Женева, като изрично беше подчертано, че комисарите не са полиция, която да унищожава чужда собственост, но по техен доклад до спортната власт и по нейно решение, елементите от сигурността ще бъдат демаркирани. В случая с ролкейджа, ще се използва демаркирането му само, когато има пластична деформация. Нито едно от нещата няма да бъдат физически унищожавани, защото те са собственост на пилота. Но изрично подчертавам, че тези колани, тези каски, тези седалки, няма да бъдат допускани до употреба в състезания, ако веднъж са претърпели катастрофа.”, внася допълнителна яснота по въпроса Камен Михайлов.
# Комисията ще изисква в бъдеще името на състезателя да бъде бродирано върху обезопасителните колани.
# От следващия сезон няма да бъдат допускани каски, върху чиито оригинален цвят е била нанесена допълнителна боя. “Причината е, че не е ясно по какъв начин ще реагират разредителите със структурата на материала на самия шлем”, аргументира се Камен Михайлов.
# Ще бъде напомнено отново на състезателите, че когато видят преди или след специален етап нашия знак “Scwretenier”, пилотите не трябва да нервничат.
# Ще бъдат унищожавани индикациите, доказващи годността на единия от трите елемента на сигурността (колани, седалка и каска), ако има катастрофа на пилота.

Смешно, според мен.Да му мислят състезателите.
Точно преди една година навлезнах в спор във форума със служители на федерацията.Сега само ще ви информирам/доколкото мога/ без да коментирам.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот K_Power » Пет Дек 23, 2005 00:37

Това са размисли и решения на един светъл ум, просто нямам думи да опиша това нещо. Незнам какъв мозък трябва да си за да измислиш подобно нещо. В цял свят хората си боядисват каските, дори и в световния шампионат, а наще не можело да се прави. Какво може да се направи върху каската ми е интересно? Незнам каква е тая боя дето ше разяде каска. И това нещо. Ако се катастрофира, няма да се използват седалките, коланите, каските. Никъде по света не съм видял бродирани колани с имената. Искам да попитам, какво може да стане на коланите, каската и седалка при катастрофа, хубаво, ако коритото е счупено да, ама това е доста рядък случай и как ще следите за това нещо, ще гледате серийните номера на седалката всяко състезания или как ше докажете, че тази или онази каска е претърпяла катастрофа. Знаете ли какви са разходите, една каска варира между 400 и 3000 лева, коланите са около 600-700 лева, а седалките се връзват по около 600-700 бройката, и това умножено по две за пилота и навигатора. Вие сте смешни бе, това е държавата на абсурдите, вземете си подайте оставката малоумници такива и не теглете спорта заедно с вас надолу, не ви е срам, подигравате се с толкова много хора и това ви радва много сигурно. Може би решения като на Гераджиев да не кара в този измислен шампионат бяха правилни ... обградени сме от малоумници!!!
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот Иван Шопов » Пет Дек 23, 2005 09:11

Ще те помоля да не бъдеш толкова краен в изказванията си,особено в ползването на определени термини.Не забравяй,че доста хора посещават този форум за да научат нещо полезно и интересно от Вас,а не за да обогатят речника си с някои мили обръщения.
Нека отговоря и на реторичните ти въпроси...
Идеята за боята върху каските идва от факта,че в Шампионатите се случва да се срещнат каски,които нямат нищо общо с автомобилизма,но боядисани добре и с отговаряща хомологация.:-)
Принципно би било опасно при евентуален пожар заради отделените газове при изгарянето на тази боя.
Друг е въпроса обаче има ли значение какви газове се отделят,защото ако гори каската не искам да се сещам къде и какво се случва с пилота/навигатора.
За коланите...При катастрофа коланите са направени така,че се разпъват (малко естествено).В противен случай пораженията върху гръдния кош биха били много сериозни.Доколкото си спомням самите производители уточняват,че коланите НЕ трябва да се ползват ако е претърпян удар с тях.От там идва и намерението на БФАС да следи за това нещо.
И за финал...Абсолютно съм съгласен,че за пореден път се симулира загриженост и се лансират псевдополезни идеи.Проблемите в спорта се коренят на доста по-различни места и по различни причини от тези,които визира Федерацията в това допълнение.
Очевадно е,че финансовия хал на състезателите е повече от трагичен и всяко едно допълнително натоварване (такси за участие,нови изисквания->нови екипи и т.н.) може би би било пагубно за участието на доста от тях/нас.
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот Ferjancz » Пет Дек 23, 2005 09:42

Ако се катастрофира, няма да се използват седалките, коланите, каските
не сме го измислили ние това нещо , плюс това това правило не е от вчера , друг е въпросът , че не се спазва!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Мнениеот littleredaudi » Пет Дек 23, 2005 10:22

Интересно! Все ние нищо не сме измислили а всяка година все повече се увеличават глупостите и от там финансовата тежест върху пилоти и навигатори! Само един въпрос . Как ще се прецени какво точно е катастрофа??? Въпроса може и да ви се струва глупав но питам просто ако некой изпусне завой и спре у нивите без предна броня как ще го тълкуват това??? Щото знаейки некой хора във федерацията се си месла че целта е да се закопа тоя спорт у нас!
Баси колко ми е кеф да карам
Аватар
littleredaudi
 
Мнения: 463
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 11:21
Местоположение: София
Име: V.Vasilev

Мнениеот Ferjancz » Пет Дек 23, 2005 10:35

littleredaudi написа:Интересно! Все ние нищо не сме измислили а всяка година все повече се увеличават глупостите и от там финансовата тежест върху пилоти и навигатори! Само един въпрос . Как ще се прецени какво точно е катастрофа??? Въпроса може и да ви се струва глупав но питам просто ако некой изпусне завой и спре у нивите без предна броня как ще го тълкуват това??? Щото знаейки некой хора във федерацията се си месла че целта е да се закопа тоя спорт у нас!


прав си наистина , всяка година става все по-трудно финасово за пилотите! и да , как ще се прецени какво е катастрофа и още по-важно кой ще дава тази преценка!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Мнениеот shakedown » Пет Дек 23, 2005 11:13

Като прочетох тия правила и аз първо се замислих какво точно се разбира под катастрофа и как и кой ще определя ще се използват ли каските, коланите и седалките по-нататък. Интересно ми е и друго нещо: ако даден екипаж претърпи катастрофа (обръщане например), обаче след това успее да продължи дали ще трябва да си смени коланите, каските и седалките ако иска да продължи състезанието или ще бъде дисквалифициран примерно. Звучи интересно - "Дисквалифициран щото се блъсна" :)
Fun is not a straight line.
http://www.boxfishbg.info
Аватар
shakedown
 
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:12
Местоположение: София, Сливен
Име: Любомир Дренски

Мнениеот txl » Пет Дек 23, 2005 11:58

Appendix J - Art.253 написа:ARTICLE 6: SAFETY BELTS
...
6.3 Use
...
The belts must be replaced after every severe collision, and whenever the webbing is cut, frayed or weakend due to the actions of chemicals or sunlight.
They must also be replaced if metal parts or buckles are bent, deformed or rusted.
Any harness which does not function perfectly must be replaced.


И тук не се дефенира какво е "severe collision".
Последна промяна txl на Пет Дек 23, 2005 12:00, променена общо 1 път
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот littleredaudi » Пет Дек 23, 2005 11:59

Мдааа ето че и други хора са си задали подобни въпроси! plm я разтълкувай малко нещата да се ориентирам щото вече два пъти чета и тва с катастрофите хич не ми е ясно! :oops:
Баси колко ми е кеф да карам
Аватар
littleredaudi
 
Мнения: 463
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 11:21
Местоположение: София
Име: V.Vasilev

Мнениеот damon » Пет Дек 23, 2005 12:47

txl написа:
Appendix J - Art.253 написа:ARTICLE 6: SAFETY BELTS
...
6.3 Use
...
The belts must be replaced after every severe collision, and whenever the webbing is cut, frayed or weakend due to the actions of chemicals or sunlight.
They must also be replaced if metal parts or buckles are bent, deformed or rusted.
Any harness which does not function perfectly must be replaced.


И тук не се дефенира какво е "severe collision".


При нас е казано "катастрофа", а в оригинала е написано "сериозна катастрофа" - не е дефинирано, но явно няма да се отнася за леки катастрофи... Тълкуването е в ръцете на федерацията.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот txl » Пет Дек 23, 2005 12:51

Не го е написал plm, за да го тълкува той... Тези, които са го написали, трябва да го разтълкуват. Само че ако искаха да го разберем, може би щяха от първия път да го напишат разбираемо?

Ще бъдат унищожавани индикациите, доказващи годността на единия от трите елемента на сигурността (колани, седалка и каска), ако има катастрофа на пилота.


И аз не разбрах ези-тура ли ще се хвърля за да се реши кой ще е единият от трите елемента, или ще има друг метод?
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот littleredaudi » Пет Дек 23, 2005 13:07

Добре де какво толкова съм казал??? По-навътре сте в нещата затова помалих за коментар та да се ориентирам!!! :evil:
Баси колко ми е кеф да карам
Аватар
littleredaudi
 
Мнения: 463
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 11:21
Местоположение: София
Име: V.Vasilev

Мнениеот txl » Пет Дек 23, 2005 13:09

И аз не разбирам какво толкова съм казал? :oops: Нищо срещу теб не исках да кажа, просто и аз виждам това, което и ти.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот littleredaudi » Пет Дек 23, 2005 13:12

Извинявам се! Просто това исках да уточна с катастрофите ама явно превода е неточен та ще се наложи да почакаме "умнита глави" да измислят нещо типично по нашенски!
Баси колко ми е кеф да карам
Аватар
littleredaudi
 
Мнения: 463
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 11:21
Местоположение: София
Име: V.Vasilev

Мнениеот P.Solberg » Пет Дек 23, 2005 13:48

За световния и европейския шампионат това може да е приемливо, но за нашите условия, при които пилотите изкарват с по 2 000-3 000 лева цял сезон, да отделят 600 лева за нова каска или 200 лева за колани е просто абсурдно. А и тази неясна интерпретация на правилото на ФИА само показва, че нашата "комисия" само се чуди какви глупости да измисля. Ако се направи правилно тълкуване на правилника според нашите условия бих се съгласил да има такова нещо, но иначе не. Има и случай на планинско "Валери Великов", когато хора от техническата комисия искаха да "бракуват" коланите на пилот, който бе катастрофирал на предно състезание. Те обаче не се замислиха, че същия пилот се беше ударил със задницата и цялата сила на удара бе поета от седалката, а не от колана.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Следваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта

cron