Правила за 2006

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Мнениеот damon » Пет Дек 23, 2005 15:10

txl написа:Не го е написал plm, за да го тълкува той... Тези, които са го написали, трябва да го разтълкуват. Само че ако искаха да го разберем, може би щяха от първия път да го напишат разбираемо?

И аз не разбрах ези-тура ли ще се хвърля за да се реши кой ще е единият от трите елемента, или ще има друг метод?


Това, което веднага ми изниква в главата е начина на процедиране - поне правилния начин според мен. При тежка катастрофа представител на техническата комисия унищожава хомологационните етикети на коланите/седалките за да не може да се кара пак с тях. Друг е въпроса как ще се определя понятието "тежка катастрофа" - това не би трябвало да се отнася за леки излизания от пътя, завъртане и т.н.
А пък съвсем друг е въпроса доколко това правило е подходящо за нашите условия. Със сигурност има пилоти, за които не е проблем да си сменят коланите, както и със сигурност има такива на които един колан им е годишния бюджет. Въпрос на гледна точка. Това правило между другото не е ново. Имаше го и преди, но сега казват, че ще го прилагат.
Колкото до това как е написано - според мен е редно да изчакаме първо правилника. Това е цитат от http://www.bgnrc.info и не мисля, че е някакъв официален документ.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот Иван Шопов » Пет Дек 23, 2005 18:33

Напротив Ники...Има го официално написано в жълтата книжка ако не се лъжа.Довечера ще проверя,но мисля че първо там го прочетох,а след това беше публикувано в bgnrc.
Както и да е-мисля,че обсъждането е излишно.Знаем как се коли,беси и определя.Остава надеждата Общото събрание да бъде преди началото на сезона.
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот chefo » Пет Дек 23, 2005 19:06

Нека погледнем и от другата страна-може това правило да си остане само такова беэ някой да си прави труда да дефинира някоя катастрофа като тежка или не,преди време как се допускаха коли с ролбари с болтове при положение че трябваше да са заварени(ако не се лъжа-и ако е така поправете ме човешки :wink: ).
Иначе руснаците са казали-``Пожевем-увидим`` :lol:
Long live rock n` roll
Аватар
chefo
 
Мнения: 971
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 23:08
Местоположение: Под тепетата
Име: Стефан Лазаров

Мнениеот plm » Пет Дек 23, 2005 20:18

Не искам да коментирам.
Това, че има леееки промени при превода ,например, не е за първи път и ми се струва не случайно.
Точно така умишлено се унищожи А8 преди няколко години.
При нас е казано "катастрофа", а в оригинала е написано "сериозна катастрофа" - не е дефинирано, но явно няма да се отнася за леки катастрофи... Тълкуването е в ръцете на федерацията.

Точно така е.
За коланите още от както са въведени при нормалните коли/през 70-десетте години, мисля/ са такива изискванията-след тежка катастрофа са негодни.
Да, но...Така е в Германия,например.
Сега се сещам и друго.Миналата седмица на курс в Германия лектора в почивките ни пускаше тихо музика.Бяхме 10-тина човека от 4 бивши соц.страни и ни каза много да не говорим за това, защото това е обществено място и той не е платил правата за ползване на тази музика и ако се разчуе ще го санкционират.
А относно информитаността на БФАС-имам лоши,неприятни спомени от миналата година, когато качих годишника, но ме обвиниха,че всички го имат и т.н.,и т.н.
Затова ми се иска да се въздържам от коментари.Даже г-н Камен Михайлов престана да пише тук заради мен, защото сме се заяждали.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот littleredaudi » Пет Дек 23, 2005 20:24

Хъммм сега пък сме се заяждали!! Прав си май требва да унищожат още некой явно. Па като е спрел да пише ......... Щото ме предупредиха за езика!
Баси колко ми е кеф да карам
Аватар
littleredaudi
 
Мнения: 463
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 11:21
Местоположение: София
Име: V.Vasilev

Мнениеот plm » Пет Дек 23, 2005 20:32

Потърси миналата година от 20.12 коментарите във форума и ще разбереш.
Може би е в дир.бг.,не си спомням.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот K_Power » Пет Дек 23, 2005 23:19

В кое съм краен Иване? Хората като влизат, от нас нека научат истината за БФАС, защо да се заблуждават. Добре, коланите хубаво, но каските и седалката защо. А за ония газове при горене на боя ... извинявай Иване, ама ако ти се е запалила каската най-малкия проблем ще са ти тези газове, а плюс това не може да се боядиса и да прилича на истинска, истинската каска си се познава, ако проверяват както трябва. Та за седалките ми се ще да получа отговор и каската. Коланите добре, въпреки, че удара трябва да е челен, ако има силен страничен удар и коланите са здрави? Аз не мисля, че съм краен, но няма какво да се заблуждават хората за федерацията. Федерацията не е направила нищо хубаво за спорта последните години, а и не само последните. Постоянно ощетява и затруднява пилотите.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот Иван Шопов » Съб Дек 24, 2005 12:02

Краен в изразните средства K_Power...Не твърдя,че казваш нещо невярно.:-)
Съгласен съм,че някои неща е хубаво да се казват навсякъде,но има значение и начина,по който са казани.
В единия случай звучи като сериозно и отговорно обсъждане на настоящи проблеми,а в другия е като отприщване на негативни емоции и думи по обиден начин.
Сам се сещаш как се възприемат и в двата случая погледнати отстрани.
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот K_Power » Съб Дек 24, 2005 12:21

Знаех какво имаш предвид приятелче, но явно за да обърнат внимание друг начин няма, когато стане някой голям скандал тогава започват да обръщат внимание, иначе никой не се интересува. Виж сега, те от федерацията, ако изпишем 40 страници за родителите им, чичовците им, лелите и т.н. на тях пак няма да им пука, те явно 80% от там си чакат още няколко годинки до пенсия и това е, на никой не му дреме. В изразните средства незнам как трябва да е, в един пост веднъж им писах без никакви обиди да си подадат оставката и имах някои въпроси, никой не отговори, явно ще ме принудят да им се обадя по телефона и каквито въпроси имам да им ги задам и ми е интересно какъв ще е отговора, но аз и от сега го знам ... НИКАКЪВ. А и друго ми е интересно, ако колата е минала през таван, не лека катастрофа, а силно търкаляне, в което коланите биха били годни и след това претъркулване ще ги пуснат да се кара на друго състезание или не, другото, интересно ми е на едно карбоново корито, което след катастрофа му няма нищо, защо няма да го пуснат. Мисля, че някой може да седне, щото се знае, че четат от федерацията и пилоти четат, защо не вземе някой и не напише два-три реда отговори на някои от въпросите ни!? Аз пилотите не мога да ги разбера, никой не си иска правото и никой не се защитава. Примерно Митко, Крум или Ясен или някойд руг пилот ако са против нещо и го кажат и изкажат истинското си недоволство от това или онова правило мисля, че биха могли да направят нещо, на тях докато някой не им излезне насреща ще си продължават да тъпчат спорта надолу и да го унищожават. Това са подигравки не само с кариерите на много хора, но и със психиката и желанията им.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот Иван Шопов » Съб Дек 24, 2005 13:51

Едно ще ти кажа K_Power...Ще мине време и ще се убедиш,че сериозните неща не стават с плюене,мрънкане или словоизлияния за личните убеждения.Одобрявам напълно позицията ти,но без да искам да те обидя смятам,че с подобен подход и изразни средства шансовете да обърнеш някому внимание клонят към минус безкрайност.
1.Нито ти,нито аз,нито някой от изброените по-долу имена е човекът,който трябва да иска оставки.За това си има устав и правилници,които трябва да се спазват от всички.Особено ако някой претендира за легалност,правота и т.н. би следвало да ги прочете и да действа според тях.
2.Една просто казана истина прави много по-сериозно и правилно впечатление,отколкото 20-тина реда изпъстрени с термини и определения от типа "некадърници" и прочее.
3.Целта ти/ни би трябвало да бъде да се привлече внимание към конкретните проблеми и да се предложи начин за решаването им.Това няма нищо общо с чичовци,лели,стринки и квалификации за отделни личности.
4.Въпроси зададени към Федерацията (а в частност нейните председатели,комисии и т.н.) могат да се задават по време на Общото събрание и да се изискват отговори.Тогава биха били навременни,легитимни и със сигурност ефективни.Зададени тук и сега ще се превърнат просто в поредната забравена от времето тема.
Иначе казано,което споделих и преди време по повод на "Автопазар"...Ако искаш сериозно отношение и уважение,трябва да предоставяш същото.Надрастването на дребните провокации и въпросите зададени в празното пространство,смятам че би било ползотворно и ефективно.
И за финал-не искам да обиждам теб или да давам акъл някому за начина,по който мисли или говори.Просто изказвам собственото си мнение как би имало ефект и кой е правилния път.Може пък аз да греша...Времето ще покаже.:-)
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот K_Power » Съб Дек 24, 2005 14:29

Но Иване, ние се опитваме да привлечем внимание относно някои проблеми от доста време насам, но нищо не става. Не сме само ние, които се опитваме да намерим отговори на някои въпроси, не сме първите, няма и да сме последните. Най-добронамерено съм се обаждал във федерацията, питал съм ги най-културно за някои неща, никой нищо не знае. Обаждал съм се във средата на седмицата, нормален работен ден в 3 часа, но една секретарка ми казва, че работното им време е свършило, кога свърши и коя държавна институция има работно време до 2-3 часа ми е интересно. Какво вършат те по това време, и с какво ТЕ допринасят за спорта. Докога ще се продължава по същия начин да се действа от тяхна страна. Толкова ли нямаха пари да направят една почетна стълбичка, а не на Траянови Врата и на писта София да се слагат п три изрязани и боядисни варели. И при това двама човека трябва да се качат на тези Варели, като на Траянови Врата. Защо не пуснаха миналата година Кузай да кара на Траянови Врата, самия правилник е измислен да работи срещу самите пилоти. Оплакваме се, че нямало много голямо чуждо присъствие по ралитата ни, а когато някой иска да кара не му се дава възможност. Защо не се изпипат нещата докрай, на писта София по време на самото награждаване трябваше да се преместим всички от пътя и пилоти и публика за да мине един автобус, а Ричард Груев бъркаше имената на пилотите, някои пилоти си получиха купите, само, че не за техните класове. Например Ганчев с Мегана не му дадоха купа за А7, а за Н4 и човека отиде и си я смени. Това е немарливост, на пръв поглед дребни и незначителни неща, но показващи за какво всъщност става въпрос. Не можаха да осигурят една почетна стълбичка като хората, а ние какви неща искаме. Преди две-три години забраниха А8, защо ги забраниха, защото били скъпи и на тяхно място дойдоха коли Н4, на които цената е почти колкото на кола А8. Нали ти беше Иване форлойфер на рали София. Искам да те попитам, защо ви пускаха да тръгвате толкова късно след последната кола, чакахме на Витиня специално, ние бяхме на един завой малко след финалва, точно след изкачването и чакахме около 20 минути да мине последната, затварящата кола, т.е. Корсата. Винаги се допускат пропуски в организацията на състезанията. Закрития парк на Боровец, на ски пистата. Като завали е кал и си представете как колите се качват със състезателни гуми по калта. Състояните на някои от трасетата е под всякаква критика. На Мухово и на Белмекен какви красиви дупки имаше не е за приказка. Не може да се разбере къде ще има състезание, никъде няма, БФАС нямат сайт, резултатите от тази година още не са качени всичките. Сега и с тези промени в правилника, които направиха, за седлаките, коланите и каските. Миналта година правилника беше написан, така, че като го прочетеш оставаш с впечатлението, че кола без калобрани няма да бъде пусната.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот Мартин Сурилов » Съб Дек 24, 2005 19:24

Има много бедни момчета, като мен, които ходят на някои състезания, на други - не и понякога се налага (не на всички, естествено) да се вземе на заем колан, седалка или екип от друг колега, който пък е нямал възможност да участва в същото състезание. Малко неудобничко и доста смешно би се получило някой пилот да се яви на старт с екипировката на няколко свои колеги! Дайте поне да си спестим този срам и когато заставаме на старт да се чувстваме като истински състезатели, каквито повечето знаем, че не сме, а не като някакви просяци!
А може би пък това е начина да се повиши качеството на спорта и тези, които нямаме дебели бюджети, да разберем, че не сме си на мястото! Успех на федерацията във всякакви подобни начинания, щом те ще помогнат за развитието на спорта ни!
P.S. Как ви се струва следния разговор между двама състезатели:
- Как си колега, как вървиш в шампионата?
- Много добре започнах, но в средата на сезона ми се закъса единия колан и дотам, знаеш как е!
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Мнениеот chefo » Съб Дек 24, 2005 20:19

Много хубаво и ПРАВИЛНО исказване :roll:
Лошото е че май е глас в пустиня...
Long live rock n` roll
Аватар
chefo
 
Мнения: 971
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 23:08
Местоположение: Под тепетата
Име: Стефан Лазаров

Мнениеот Иван Шопов » Съб Дек 24, 2005 23:55

Именно K_Power като последният ти пост трябва да звучат всичките.:-)
Това имах предвид и ако сега разгледаш сега първия и последния си постове ще забележиш коренна разлика в стила на изразяване.Това исках да кажа и смятам,че всеки който прочете пост като последния ще прозре истината,а няма да смята,че става въпрос за дребни обиди и закачки.Защото не забравяй,че не всички четящи и пишещи тук са пряко докоснати от спорта.
Затова...Давай по същия начин-определено си струва и има много неща,които можеш/м да кажеш/м.Но стегнато,по мъжки,в прав текст и навреме.Само така би могло да има полза.:-)
Колкото до изказването на Мартин....Мартине,ти знаеш как един средностатистически български "пилот" (защото и аз смятам,че Пилотите в България са малцина) се мъчи да върже бюджета не за 1 година,а за едно състезание,пък било то дори и писта в близък град.
Не смятам,че финансите определят качествата на състезателите и някой можещ,развиващ се или дори стараещ се да се чувства "не на мястото си".Каквато държавата,държавниците и общия начин на мислене-такъв ще е и спорта.
И по-добре смешно с чуждо име на екипа,отколкото встрани.
И ако трябва да запазя иронията намекната в поста ти-освен пожеланията за успех,можем и да поблагодарим за новите финансови тежести,сервирани ни за новата 2006г.:-)
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот plm » Чет Дек 29, 2005 00:19

1.Нито ти,нито аз,нито някой от изброените по-долу имена е човекът,който трябва да иска оставки.За това си има устав и правилници,които трябва да се спазват от всички.Особено ако някой претендира за легалност,правота и т.н. би следвало да ги прочете и да действа според тях.

Абсолютно не съм съгласен!
От доста години казвам на състезатели, че те могат да повлияят на всички тези процеси.Вие,състезателите,трябва да сте активните.Ние сме фенове и ...само си говорим и ви гледаме сейра.
И устава и правилниците си ги избрал ти, като активен член.Значи можеш и да ги промениш.Ако прецениш може да поискаш и оставка.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта

cron