Въпрос за хомологация

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Въпрос за хомологация

Мнениеот Nasko555 » Пон Май 24, 2010 01:15

Здравейте!
След подробно изчитане на правилниците в сайта на БФАС в мен останаха няколко въпроса отностно някой правила и в частност хомологацията.
Имам намерение да подготвя автомобил за планинският шампионат и поради спецификата на избраният такъв, нещата не са съвсем ясни.От доста време имам такива намерения, но винаги не остават средства, а и винаги критериите ми за автомобил са прикалено високи.В момента обаче колите са с една повече и тъй като излишната кола е Фиеста Марк II ,която е напрактика непродаваема ми хрумна да се разровя за възможните варианти за нейното оползотворяване.Нямам намерение колата да станe на момента, когато има средства, време и части тогава ще я правя.
Според прочетеното нейната хомологация е изтекла преди доста години, което би трябвало да ме изпрати директно в X класовете. Така ли е?
Тъй като фабричното двигателче ще си отиде трябва да намеря заместител и тук е голямата дилема.Тъй като тези коли са доста стари, добри двигатели за тях почти няма, като аз трябва да избирам между няколко мотора със и без турбо слагани в XR сериите на Ескорт и Фиеста като избора ми ще се диктува главно от състоянието на двигателя, но ми се иска да се целя и в някой от класовете.Какво е вашето мнение?
Предполагам, че освен мотора ще се смени и целият преден и вероятно заден мост - как тези модификации ще повлиаят на хомологацията? За X групите предполагам, че няма да има проблем?
Nasko555
 
Мнения: 3
Регистриран на: Пон Май 24, 2010 00:49

Re: Въпрос за хомологация

Мнениеот BOXER » Пон Май 24, 2010 13:51

Аз мисля,че ще отидеш в група Е,защото колата нма да е направена по хомологацията която е имала,а ще е един вид прототип.
За двигателите,аз лично бих помислил и за такива от друга марка автомобили.С тази кола за мен е най добре да си до 1600куб,но Форд нямата такъв хубав двигател.Имат 1.8 16 от по новата Фиеста или 2000 от Ескорта,ама там отиваш в Е3 мисля и нещата стават много сериозни.
FTA RACING TEAM
Изображение
Аватар
BOXER
 
Мнения: 1118
Регистриран на: Пет Юни 16, 2006 14:30
Местоположение: Бisтяiца
Име: Владислав Аронов

Re: Въпрос за хомологация

Мнениеот Nasko555 » Пон Май 24, 2010 16:26

BOXER написа:Аз мисля,че ще отидеш в група Е,защото колата нма да е направена по хомологацията която е имала,а ще е един вид прототип.
За двигателите,аз лично бих помислил и за такива от друга марка автомобили.С тази кола за мен е най добре да си до 1600куб,но Форд нямата такъв хубав двигател.Имат 1.8 16 от по новата Фиеста или 2000 от Ескорта,ама там отиваш в Е3 мисля и нещата стават много сериозни.

Попринцип факта, че отивам в силна група не ме притеснява особено, защото ще се занимавам с колата главно, за да задоволя нуждата от такава дейност, един вид хоби, но все пак след като си захванал някакъв проект след евентуалното му завършване трябва по някакъв начин да се оползотвори този труд и за това е хубаво още със започването да се водя от някакви правила, на които колата трябва да отговаря, а факта че ще бъда евентуално натупан от другите в група Е не е особено важен с оглед на това, че за мен ще е важно участитето и удоволстивето от постигнатото.
Намирането дори на 1.6 от Ескорт RS1600 от годините на Фиестата ще е почти непосилно, да не говорим за състоянието му, за това ми се струва, че някои от двигателите в Mark III XR2i Фиестата е по-постижима цел.

Чл.5. Модификации
Купе, двигател, трансмисия и окачване могат да бъдат от различни по марка и модел автомобили, при условие, че същите са серийни.
5.1. Двигател
Свободен. Оригиналното му разположение, предвидено от производителя, тярбва да се запази.

Тази точка не ми ли отваря един вид пътя към хоби групите след като хомологация не се изсиква, а и е позволено поставянето на двигетел окачване и т.н.от каквото си поискам стига да са серийни. :roll:
Nasko555
 
Мнения: 3
Регистриран на: Пон Май 24, 2010 00:49

Re: Въпрос за хомологация

Мнениеот BOXER » Пон Май 24, 2010 18:47

Ти и да искаш няма как да си в хомологация.Или ще я направиш точно такава каквато е била по хомологация преди години и ще караш в Х,или ще я модифицираш и ще попаднеш в група Е.
FTA RACING TEAM
Изображение
Аватар
BOXER
 
Мнения: 1118
Регистриран на: Пет Юни 16, 2006 14:30
Местоположение: Бisтяiца
Име: Владислав Аронов

Re: Въпрос за хомологация

Мнениеот Nasko555 » Пон Май 24, 2010 20:53

Ясно!Благодаря за пояснението!
Nasko555
 
Мнения: 3
Регистриран на: Пон Май 24, 2010 00:49

Re: Въпрос за хомологация

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пон Май 24, 2010 22:20

Не е точно така.За сега не са точно разграничени правилата правилата между групите Х и Е.Дано това се случи по нататък.В момента в гр Х няма нито една кола която да е по хомологационния си фиш,макар и с изтекла хомологация.Освен моята разбира се. :D
Единствено изискванията за минимално тегло разграничават тези групи.Или просто някакви сметки за класирания.
Така че,Наско,направи си колата както решиш,какъвто двигател избереш.Разбирам че искаш да си направиш кола която да те кефи най- вече като проект и изпълнение,която все пак да реализираш в състезания.Така че направи си проекта както решиш и го изпълни.При всички случаи колата ще влезе в изискванията на една от групите Х или Е.
Успех!
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Въпрос за хомологация

Мнениеот Kris » Пет Окт 22, 2010 22:29

MIROSLAV MARINOV написа:Единствено изискванията за минимално тегло разграничават тези групи


Не успях да намеря из купищата документи изисквания за минимално тегло?

Колегата с фиестата докъде стигна :)
Аватар
Kris
 
Мнения: 8
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 19:33
Местоположение: Варна
Име: Кристиан Хаджиев


Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта

cron