Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот discoshit » Пон Фев 08, 2010 03:53

Всички се оплаквате от федерацията, наричате я педерация, а като имате възможност да я промените какво правите?
Решавате че проблема е бил в ниските нива, не е бил в ръководството и оставяте същата вмирисана глава да ви води!
Навсякъде е пълно с теми в които си изразявате възмущението към 30 годишното й тоталитарно ръководство, а сега решавате да гласувате за него. Цяла България видя резила на рали България, повечето сте и присъствали, а сега давате своята подкрепа!?
Смешна история.

[quote=\"Ferjancz\"]Що се отнася до ХАНС-а , аз съм и за и против. Ясно е, че положението в момента е сложно от към пари и затова ще дойде тежичко на повечето да си купят, ама от друга страна има отбори, които и след 10 години пак ще са със същите бюджети, това не означава, че още 10 години ще се отлага въвеждането на това правило. По-горните коментари за Ники Златков няма да ги коментирам, ако чак толкова му пречи на някой, знаете къде се намира, отивате и му го казвате лично. Ама, както каза Гетов не се чете правилно и/или само избирателно.

Наистина и до ден днешен има пистови и планински шмпионти, в разни страни, в които си карат без ХАНС. Ама разликата при техните писти е... , че са писти, без дървета, стълбове и бурдюри. А повечето планински, които съм гледал са в двойни мантинели и трябва да си голям шампион за да ги прескочиш и влезеш при дърветата. Като цяло ХАНС-а не е лошо нещо, лошото е, че липсват пари да си го купи човекм, а от там и нежеланието към въвеждането му. Пък и за това не се знае от вчера.
[/quote]

Съгласен съм с теб. Повечето шампионати навън НЕизискват ХАНС, обаче хората там карат на писти. Сигурността на самите състезания е в пъти по-висока. Все пак, една Лада със 100 к.с. не е изобщо толкова бърза, че да се иска ХАНС, затова може да има разделение на класове в които се изисква, и в големите класове да е задължително. Но пак, вероятно само най-най-ниския клас трябва да бъде изключен.

Най-лесния начин да не се изисква ХАНС е да се направят минимални усилия за осигуряване на безопасност на пилоти и зрители. Не е сериозно да се говори през 2010 г. за зелени, червени и незнам си какви ЛЕНТИ. Лентите не спират автомобил, нито пък ХАНС не помага при високоскоростен удар в дърво. Затова трябва да се мисли в посока как състезанията да бъдат по-безопасни, а не единствено да има изисквания към пилотите. Ако искат пилотите да са обезопасени за тези трасета, тогава трябва да карат с танкове и да се наслагат хинкелщайни!
Слагат мантинели и бали на планинско -> пилотите нямат нужда от ХАНС.
Аватар
discoshit
 
Мнения: 17
Регистриран на: Съб Яну 23, 2010 18:48
Име: Georgi T

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот beta_racing » Пон Фев 08, 2010 18:58

:?: :!: :?: :!: :?: :!: :?: :!: :?: :!: :?:
Какви са тези простотии, discoshit :shock:

discoshit написа:Повечето шампионати навън НЕизискват ХАНС, обаче хората там карат на писти. Сигурността на самите състезания е в пъти по-висока.
Единственото нещо, за което съм съгласен в цялото ти мнение (само края на първото и с цялото второ изречение)! Но не съм сигурен дали можеш да покажеш/докажеш по някакъв начин (да речем с документи) кои са "повечето шампионати, които НЕ изискват (пише се отделно) ХАНС" или си говориш наизуст...?!


discoshit написа:Все пак, една Лада със 100 к.с. не е изобщо толкова бърза, че да се иска ХАНС, затова може да има разделение на класове в които се изисква, и в големите класове да е задължително. Но пак, вероятно само най-най-ниския клас трябва да бъде изключен.
Не'ам думи просто :lol: ..................от утре коли над 200 коня с ХАНС - другите са освободени :mrgreen:
Какви са тези глупости, които си писал? "Ладата със 100-те коня" не може ли да се преобръща, не може ли да се засилва до 120-150км/ч, не може ли да се удря челно? Сигурно не, нали? Как може да мислите по този начин?! Просто не ми го побира умът!


discoshit написа:Не е сериозно да се говори през 2010 г. за зелени, червени и незнам си какви ЛЕНТИ. Лентите не спират автомобил, нито пък ХАНС не помага при високоскоростен удар в дърво. Затова трябва да се мисли в посока как състезанията да бъдат по-безопасни, а не единствено да има изисквания към пилотите.
Лентите, КОЛЕГА, не са за колите, а за публиката! Лентите се слагат, за да може малоумниците, които и с ленти застават на забраненото място, поне да са информирани, че на него не се стои и че на него има вероятност да излезе кола, КОЯТО НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ СПРЯНА ОТ ЛЕНТАТА! Разбра ли къде е тънката разлика?! Предложенията за червения и зеления цвят са да се дефинират забранени и позволени зони! Разбира се, това не означава, че цялото трасе на едно рали трябва да е опасано с ленти, защото такова нещо е......мисля, че най-точната дума е нерентабилно! Както и да е...важното е, че уточнихме за какво са лентите!
А що се отнася за ударите в дърво: какви имаш предвид - странични или челни?! Защото за челните удари можем мноооооооого да поспорим дали ХАНС няма да помогне! Що се отнася за страничните: и ролбарите не помагат в много от случаите! Призовавам всички БЕЗ РОЛБАРИ!!! "Шото" ста'а ептен мно'о скъпо!


discoshit написа:Ако искат пилотите да са обезопасени за тези трасета, тогава трябва да карат с танкове и да се наслагат хинкелщайни!
С танк на рали не се ходи, ама дай да не слагаме хилкенщайни като мярка за "безопасност" за рали колите, че какви работи стават не е истина................ http://www.youtube.com/watch?v=vV9_mZboEC0
И друго по този въпрос: ралито не е безопасен спорт, а точно напротив! Който иска 100% безопасност да си стои в тях и да кара Colin McRae или Richard Burns Rally :D Хем без пари, хем на топло!
И между другото, тези дни тръгвам по балкана да бутам дърветата, че лятото наближава, а в новите изисквания на ФИА е записано, че за "Хеброс" не трябва да има и едно храстче в радиус от 200м по цялата дължина на трасето, да не се кара на мокро и тъмно и при възможност по-добре да няма рали...........за да е по-безопасно! Дори си мисля, че, все пак ако има рали :mrgreen:, трябва да засипем някак си пропастите и да премахнем дърветата и по преходите:D Пууу, къде се пръкнаха толкова дървета точно в гората, да ги еб....... :evil: 8)


discoshit написа:Слагат мантинели и бали на планинско -> пилотите нямат нужда от ХАНС.
Невероятна логика просто :lol: :lol: :lol: Това може директно, още отсега да го слагаме за най-добър лаф на годината без кандидатура! Просто съм сигурен, че по-добър няма да има до края на 2010-та :mrgreen:
Пак се връщам на горните писания - балите, мантинелите, гумите................ те все ще омекотят евентуалния удар и няма да позволят на колата (не винаги) да излезе извън трасето и да се натресе в дърветата, но на врата отново ще му се *бе майката от мяткане наляво-надясно! А к'во пра'йм, когато стане така: http://www.youtube.com/watch?v=d6u7RFAy9Zs ............Клиото надали имаше 150 коня, ама мама им стара на организаторите на това планинско!!! Защо не асфалтираха тревичката, която се намира между трасето и мантинелата, и защо не сложиха тройна мантинела от страната на ската?! :shock: Не ги е срам!

Така че това, което си написал - че нямало нужда от ХАНС при наличие на всички обезопасителни неща (мантинели, бали и т.н.) на планинско -, е толкова несериозно колкото и е несериозно да тръгнеш на състезание без гуми (в буквалния смисъл).


Не виждам защо обаче трябва темата да се осира с такива махленски, иронични и малоумни спорове! Ама все пак, моля ви се.........мислете преди да пишете :roll:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот p.pavlov » Пон Фев 08, 2010 21:24

Нещо ти е нервно май.Някой беше казал една умна приказка за демокрацията и правото на мнение. :)
p.pavlov
 
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 00:29
Местоположение: София
Име: Павел Павлов

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот SW2FL » Пон Фев 08, 2010 21:35

efco, колко случая има на пострадали пилоти в изтеклите 10 години за това, че са карали без ХАНС?
Изображение
Аватар
SW2FL
 
Мнения: 5
Регистриран на: Нед Апр 29, 2007 23:06
Местоположение: Русе

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот beta_racing » Пон Фев 08, 2010 22:12

p.pavlov написа:Нещо ти е нервно май.Някой беше казал една умна приказка за демокрацията и правото на мнение. :)
Глупости...и аз си изказвам мнението. Защо да няма демокрация :) Нищо не е трито 8)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот plm » Пон Фев 08, 2010 22:35

beta_racing написа::?: :!: :?: :!: :?: :!: :?: :!: :?: :!: :?:
Какви са тези простотии, discoshit :shock:

discoshit написа:Повечето шампионати навън НЕизискват ХАНС...


Не виждам защо обаче трябва темата да се осира с такива махленски, иронични и малоумни спорове! Ама все пак, моля ви се.........мислете преди да пишете :roll:

Точно го каза.
АДАС може много да помогне за развитието на спорта.
Даже бих предложил в новите документи на ф да има ...трасетата са одобрени от АДАС. Или подобно.
Така АДАС ще стане фактор.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот p.pavlov » Пон Фев 08, 2010 23:45

Дамяне,казах го като градивна критика - тонът ти беше малко :evil: .Към Пламен - да,АДАС е нещо много добро,само че дали хората там знаят какво да правят/променят/?
p.pavlov
 
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 00:29
Местоположение: София
Име: Павел Павлов

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот plm » Вто Фев 09, 2010 00:15

p.pavlov написа: .Към Пламен - да,АДАС е нещо много добро,само че дали хората там знаят какво да правят/променят/?

Да кажа само, че аз предложих преди година това сдружение да е на състезателите, а не на клубовете.
Сдружението трудно ще надскочи ...даже ф. Но, поне правят нещо.
Макар и за сега с ограничени искания. Ограничени като без глобално мислене, ограничени като тъсрсене на изгода,...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот discoshit » Вто Фев 09, 2010 01:04

beta_racing написа:Единственото нещо, за което съм съгласен в цялото ти мнение (само края на първото и с цялото второ изречение)! Но не съм сигурен дали можеш да покажеш/докажеш по някакъв начин (да речем с документи) кои са "повечето шампионати, които НЕ изискват (пише се отделно) ХАНС" или си говориш наизуст...?!


ХАНС се изисква за почти всички по-престижни шампионати, всички които са международни и искат да имат в името си примерно International, Euro и т.н. Това са основните най-известни шампионати, дори в EuroBOSS където карат стари Ф1(до 2003-та) не карат с ХАНС.
Не си мисли че в разните шампионати на Мини ти изискват ХАНС, дори в много от местните НАСКАР шампионати не се изисква...

beta_racing написа:Не'ам думи просто :lol: ..................от утре коли над 200 коня с ХАНС - другите са освободени :mrgreen:
Какви са тези глупости, които си писал? "Ладата със 100-те коня" не може ли да се преобръща, не може ли да се засилва до 120-150км/ч, не може ли да се удря челно? Сигурно не, нали? Как може да мислите по този начин?! Просто не ми го побира умът!


Ами очевидно да, навсякъде по света мерките за сигурност са в зависимост от скоростта на колата. Голям катализатор на въвеждането на ХАНС е катастрофата и смъртта на Дейл Ърнхард, въпреки че единия от коланите му се е скъсал. Малко ме съмнява която и да е Лада да кара с 200 мили по овал с наклон от 31 градуса. Доколкото знам мерките за сигурност на Ф1 не са задължителни за всички пистови шампионати, просто защото никой не е толкова бърз.

beta_racing написа:Лентите, КОЛЕГА, не са за колите, а за публиката! Лентите се слагат, за да може малоумниците, които и с ленти застават на забраненото място, поне да са информирани, че на него не се стои и че на него има вероятност да излезе кола, КОЯТО НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ СПРЯНА ОТ ЛЕНТАТА! Разбра ли къде е тънката разлика?! Предложенията за червения и зеления цвят са да се дефинират забранени и позволени зони! Разбира се, това не означава, че цялото трасе на едно рали трябва да е опасано с ленти, защото такова нещо е......мисля, че най-точната дума е нерентабилно! Както и да е...важното е, че уточнихме за какво са лентите!
А що се отнася за ударите в дърво: какви имаш предвид - странични или челни?! Защото за челните удари можем мноооооооого да поспорим дали ХАНС няма да помогне! Що се отнася за страничните: и ролбарите не помагат в много от случаите! Призовавам всички БЕЗ РОЛБАРИ!!! "Шото" ста'а ептен мно'о скъпо!


Честно казано не се интересувам много, много от ралита и си мисля че отдалеч личи, особено с цитирания текст, че говоря за писти и планинско. В конкретния случай говоря определено за трасета и състезания, не за отсечки и ралита. Също така, ако не ме лъже паметта, въпросните разноцветни ленти са нововъведение за пистовия шампионат - такова нещо няма в нито една цивилизована държава. Става на въпрос за състезателна обстановка, не за рали в което карат 1 по 1. За състезание, цялото трасе трябва да бъде обезопасено така че да се очаква автомобил да лети в буквалния смисъл към публиката. Няма никъде ленти, има редове гуми и бетон, ако има и публика, трябва да има и мрежа. Това е, няма друго положение.
Така че лентите наистина са изключително смешни.

beta_racing написа:С танк на рали не се ходи...


Мисля че никъде не съм използвал думата рали.

beta_racing написа:Невероятна логика просто :lol: :lol: :lol: Това може директно, още отсега да го слагаме за най-добър лаф на годината без кандидатура! Просто съм сигурен, че по-добър няма да има до края на 2010-та :mrgreen:
....
Така че това, което си написал - че нямало нужда от ХАНС при наличие на всички обезопасителни неща (мантинели, бали и т.н.) на планинско -, е толкова несериозно колкото и е несериозно да тръгнеш на състезание без гуми (в буквалния смисъл).


вЕрно е, тия британците са най-големите несериозници дето съм виждал!

Изображение


beta_racing написа:Не виждам защо обаче трябва темата да се осира с такива махленски, иронични и малоумни спорове! Ама все пак, моля ви се.........мислете преди да пишете :roll:


OK, вече ще мисля!

http://www.msauk.org/site/cms/contentvi ... rticle=876
Ето ви един примерен правилник на федерация. Може да видите ХАНС за кои е задължителен и за кои не. Може да видите как е обърнато внимание на периода на автомобилите.
Btw, беше ми доста трудно да намеря някой дето кара с ХАНС в галерията на Британския планински шампионат: http://www.hillclimbandsprint.co.uk/gallery.asp

P.S. Обърнете внимание на бройката на страниците ;)
Аватар
discoshit
 
Мнения: 17
Регистриран на: Съб Яну 23, 2010 18:48
Име: Georgi T

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот beta_racing » Вто Фев 09, 2010 09:40

Първо искам да ти благодаря, че не ми отговори по начина, по който аз писах по-горе, защото така започват глупавите спорове! Веднага смекчавам тона :)

discoshit написа:Ами очевидно да, навсякъде по света мерките за сигурност са в зависимост от скоростта на колата. Голям катализатор на въвеждането на ХАНС е катастрофата и смъртта на Дейл Ърнхард, въпреки че единия от коланите му се е скъсал. Малко ме съмнява която и да е Лада да кара с 200 мили по овал с наклон от 31 градуса. Доколкото знам мерките за сигурност на Ф1 не са задължителни за всички пистови шампионати, просто защото никой не е толкова бърз.
За мен лично колко кубика е една кола никога не може да бъде критерий за това с каква сила може да се удари. Нека обърнем внимание на следното нещо: и на Ладата със 100-те коня, и на едно WRC, и на една пистарка от WTCC е задължително да има ролбар. Ако се абстрахираме от финаносия въпрос, който очевидно е водещият за недоволството от евентуалното въвеждане на ХАНС, каква е разликата дали караш Лада, WRC или пистарка (в смисъл не е ли [почти] еднакво опасно)? Разбира се, възможността да се удариш с по-голяма сила със WRC-то или пистарката е много по-голяма (да не с обиждат феновете на Лада :wink:), но с Ладата също можеш да го направиш със 100, 120, 150км/ч...а това са скорости, които се постигат много често в едно състезание. Пилотите (и навигаторите за рали колите) и във WRC-то, и в Ладата, и в пистарката ще изпитат едни и същи физични сили. От тази гледна точка ми е изключително неадекватно такова разпределени на колите - кои били "бързи" и кои "не" за ХАНС :roll: :shock:


discoshit написа:Честно казано не се интересувам много, много от ралита и си мисля че отдалеч личи, особено с цитирания текст, че говоря за писти и планинско. В конкретния случай говоря определено за трасета и състезания, не за отсечки и ралита. Също така, ако не ме лъже паметта, въпросните разноцветни ленти са нововъведение за пистовия шампионат - такова нещо няма в нито една цивилизована държава. Става на въпрос за състезателна обстановка, не за рали в което карат 1 по 1. За състезание, цялото трасе трябва да бъде обезопасено така че да се очаква автомобил да лети в буквалния смисъл към публиката. Няма никъде ленти, има редове гуми и бетон, ако има и публика, трябва да има и мрежа. Това е, няма друго положение.
Така че лентите наистина са изключително смешни.
Аз също на истинска писта не съм виждал ленти, просто защото там има мантинели, гуми, муми и какво ли още не. В този ред на мисли наистина лентите са смешни. Но ти явно не си ме разбрал. Продълждам да съм зад мнението си, че лентите (не говоря за рали - нека да е за планинско), когато се сложат, указват къде трябва и къде не трябва да се стои. Затова на събранието са гласували да са с различни цветове (зелени и червени), указващи позволени и/или забранени места. В момента, в който видиш червена лента, трябва да забравиш за това място. По-просто не може да се каже! После......."Излетя кола там и к'во - лентата да не би да я спря!?" Ама лентата не е за спиране, бе, майна... :lol: Но нека приключим с тази тема :wink:
Иначе ако трябва да си говорим за цветове на ленти и за това дали ги има в други държави веднага ще ти докажа, но трябва да се разровя за снимката. Разбира се, говоря за рали (за писти стана ясно, че няма нужда от ленти, тъй като има оборудване, КОЕТО СПИРА колите, болидите и "нъм си к'ви" още извращения :D). Ралито е Принцип де Астуриас 2009 (извинявам се, ако не е точно произнесено :oops:).

Изображение
Ето един добър пример за ленти с цветове. В случая жълтото заменя "нашето" зелено. Организаторите са преценили, че горе кола не може да се качи. Точка. Разбира се, винаги може да изхвърчи дадена част от колата (я гума, я откачена преди това броня, я много други работи), но ралито никога не може да бъде по-безопасно от пистата в цялата си дължина...затова е рали все пак 8)


discoshit написа:http://www.msauk.org/site/cms/contentviewarticle.asp?article=876
Ето ви един примерен правилник на федерация. Може да видите ХАНС за кои е задължителен и за кои не. Може да видите как е обърнато внимание на периода на автомобилите.
Btw, беше ми доста трудно да намеря някой дето кара с ХАНС в галерията на Британския планински шампионат: http://www.hillclimbandsprint.co.uk/gallery.asp

P.S. Обърнете внимание на бройката на страниците ;)
Мерси за документите :wink: Жалко обаче, че се интересувам от ралита 8)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот discoshit » Вто Фев 09, 2010 15:30

Ами те по-скоро гледат скоростта в завой, не толкова макс. скорост, след това колко тежи автомобила и така правят стандартите за безопасност на колите. Всичко върви в съответствие с нормите за безопасност на съответния клас писти.
В случая с ХАНС, примерно не могат да накарат планинските да карат с него понеже техните коли не са пригодени за неговата употреба, същото е и с ЕвроБОС примерно, Бенетона на Шумахер от 94-та не е пригоден за ХАНС. Ей това нещо от БФАС го пропускат, а от МСА ясно са написали че употребата на ХАНС не е задължителна за еди кои си класове исторически автомобили.
Иначе е много жалко че трябва да се прилагат мерки за сигурност на пистови състезания, които са взаимствани от испанско рали.
Става малко парадокс, нивото на сигурност на пилотите в един клас автомобилите в България е по-високо от това в Англия, обаче нивото на сигурност като цяло е значително по-трагично. По-добре инвестициите за ХАНС да идат като такси за подобряване на сигурността по трасетата, поне целите да са опасани с предпазни стени от гума... най-елементарното да е налице. Ако от БФАС си вършеха поне 10% от работата, щяха да са наясно как да повишат мерките за сигурност дори и в безпаричие. Част от всяка една глоба в шампионат на ФИА отива за сигурност, 60% от глобата на Макларън отиде във ФИА Фондацията, сега глобата на Тойота за напускането на Ф1 също! Само за 10 мин. разгледайте сайта на ФИА Института и ще видите, че разни африкански страни(не ЮАР или Кения) получават финансова помощ по най-различни проекти за подобряване на сигурността.
Значи ако Зинзибарската федерация може да съумее да получи финансов грант за обучение на маршали или за повишаване на сигурността на някакво трасе, тогава как Българската не може? При положение че сигурно в Зинзибар имат 15 пилота на кръст...
Просто хората не си вършат работата, 30 години. Затова първия ми пост почваше с главата, тя трябва да бъде отсечена и изгорена, трябва всичко начисто и всичко старо да бъде забравено, погребано.
В БГ, трябва да започне да се прави разграничение м/у мерки сигурност на рали и мерки за състезание, в Европа това са започнали да го правят през 60-те...
Аватар
discoshit
 
Мнения: 17
Регистриран на: Съб Яну 23, 2010 18:48
Име: Georgi T

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот beta_racing » Вто Фев 09, 2010 15:56

discoshit написа:Иначе е много жалко че трябва да се прилагат мерки за сигурност на пистови състезания, които са взаимствани от испанско рали.
Или аз, или ти не сме разбрали за какво става въпрос. Аз не мисля, че когато се е дискутирал въпросът за лентите, е ставало въпрос за писта. По-скоро за рали...ама няма значение :)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот efco » Вто Фев 09, 2010 17:49

efco, колко случая има на пострадали пилоти в изтеклите 10 години за това, че са карали без ХАНС?

Не можах да разбера що трябва аз да отговарям на този въпрос ,но мисля че щом е нововъведение и е доказало своята ефективност трябва да го има,сега идва въпроса задължително за рали писта и планинско и къде може да е препоръчително още повече в тази криза . Но това го решава техн. комисия, мен ако ме питаш тези яки които са в картинг спорта и те не са измислени напразно и може би вършат същата работа незнам и не зависи от мен това решение.
efco
 
Мнения: 355
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 16:01
Местоположение: Казанльк
Име: Стефан Драганов

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот fan73 » Вто Фев 09, 2010 18:41

Здравей,колега DISCOSHIT.Първо,всички много добре знаем, колко писти има в България-само ЕДНА.Второ,имаш ли си представа,колко гуми ще трябват, за да се обезопаси цялото трасе на една от тъй наречените писти(затворен маршрут)-аз мисля, че с парите за толкова гуми ще купят ХАНС на всички състезатели от този шампионат.Трето,дори и да ги има тези гуми, мислиш ли че ,ако някой се удари челно(и не само) в тях със 170-180 че и повече километра гръбначните му прешлени, които държат главата ще успеят да устискат на такова натоварване-мисля си че и д-р Хаус няма да му помогне.Ето за това мисля, че много по умни глави от нашите са измислили тази система ХАНС(да помага малко или много) а колкото до нашите състезатели,мисля че това се знаеше още от миналата година и няма защо да ревът- които имат желание да карат щяха да намерят начин да си го набавят,а не причини за да го отхвърлят
fan73
 

Re: Общо Събрание на АДАС - 30.01.2010г.

Мнениеот discoshit » Сря Фев 10, 2010 02:39

Много по-умните глави са измислили първо пистите да бъдат безопасни ;) Твърде вероятно е гръбначните прешлени да устискат при такова натоварване, но колата в гол стълб примерно на тролей, просто ще е така премазана, че главата на човек няма да я има.
Отделно, 2-та реда гуми може МНОГО да помогнат при всякакви инциденти на публиката. Точно публиката е най-големия приоритет в сигурността.
Джеки Стюърт се е борил първо за безопасни писти, не за каски или екипи, чак карбоновия монокок като е излезнал са могли да бъдат що годе сигурни в болида.
Състезанията са забранени в Швейцария точно заради опасността за публиката след трагедията в Льо Ман, не защото е загинал 1 пилот.
Първо се започва от трасетата, навсякъде по света е така, особено както виждате умните глави в Англия какво правят. Можеш да си караш примерно някакъв прототип Порше с 1000 к.с. в историческо състезание без ХАНС, обаче да става на безопасна писта.

beta_racing написа:
discoshit написа:Иначе е много жалко че трябва да се прилагат мерки за сигурност на пистови състезания, които са взаимствани от испанско рали.
Или аз, или ти не сме разбрали за какво става въпрос. Аз не мисля, че когато се е дискутирал въпросът за лентите, е ставало въпрос за писта. По-скоро за рали...ама няма значение :)


Може да съм се объркал, те така или иначе слагат ленти за да пазят зрителите на писта.
Аватар
discoshit
 
Мнения: 17
Регистриран на: Съб Яну 23, 2010 18:48
Име: Georgi T

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron