MIROSLAV MARINOV написа:Просто се чудя как никой не може да разбере че няма как да бъдат извадени хомологираните автомобили от гх Х.Тов а ще бъде основа за вечен спор и недоразумения.Ще пробвам пак да го обясня и това е за последно,сигурно за четвърти или пети път от миналата година.
Пример: Взимам си лиценза и решавам да карам в гр Х.Отивам в магазина и си купувам например хонда тайпR.Купувам си всички необходими и задължителни неща за участие в състезание,няма да ги изреждам.В този си вид колата е по изискване за гр Н- тоест сериен автомобил.Според регламента за гр Х съм спазил всичко-купе,двигател,скорости и окачване са от сериен навтомобил.Взимам списъка от неща ,които ИМАМ ПРАВО да променя,но решавам да не ги променям.Това че ИМАМ ПРАВО не значи ЧЕ СЪМ ДЛЪЖЕН.Мога нищо да не променям и с пълно право мога да участвам в гр Х без да нарушавам нито една точка от регламента.Много е просто,но никой не е помислил за това.Рзгледайте състезания в други страни и ще видите че в техните национални групи както е нашата гр Х участват мицубишита ево 9 и няма как да ги спрат.Хомологираните автомобили са с много по големи ограничения спрямо свободните групи и няма никаква логика да се извадят от там.Това си е преценка на състезателя в коя група ще участва.Този регламент е динена кора за самата тех комисия.
Има и едно нещо което също е неясно по тази точка.Когато един автомобил излезе от хомологация,има ИМА ПРАВО да участва в хомологираните автомобили още 4 години.ИМА ПРАВО но НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
Така че в тези четири години пилоти с такива автомобили може да карат където си поискат.
Единствения начин да се избегнат недуразуменията е тази точка да отпадне.Е ще има няколко недоволни на които все някой им бърка класирането и под чийто натиск се прави така регламента,но мисля че не е професионално и безпристрастно.
Весела коледа на всички.
Ама е е и точно така Миро. За колите, които в периода на тези 4 години ок. да си карат където си искат. Така или иначе редовната хомологация е изтекла и това, че от ФИА са дали разрешение да се кара още малко, мисля не е толкова проблем. Въпроса е, че щом има записано "валидна хомологация" да не се допускат до Х. Не може да се разрешава кола произвдена 2009 да кара в Х, защото е с променени данни, както са по фиш, а да не може коли , примерно на Асен голфа да не може. Защо да не може? Такава хомологация не е имало, а по правилник пише "с изтекла или без хомологация" . И ето ти даваш пример със сътезания на вън. Е аз пък ти давам пример, как може в шампионатите по рали-крос на вън да има примерно Саксо с заден мотор и 4х4. Нали се сещаш, че по нашите правилници това чудо на техниката не може да мине по никой начин, ама на вън може. Значи едни пак са по-наши от други. Или се записва "Свободно модифицирани коли" без значение, каква е колата или коли които имат валидна хомологация не се допускат в Х. Край. Щото ти като си вземеш сериината хонда и я подготвиш по изискванията за Н е няма как да караш в Х. Защото иначе федерацията се оборва сама себе си. Което е най-малкото смешно.