plm написа:Дискусията е интересна. И полезна. Харесва ми тази част, в която обсъждаме насоките, разбирането на ф...и т.н. за развитието на спорта.
Нека си припомним как беше по това време преди година.
Тогава беше записано Х да имат документ или сертификат за годност от Технотест.
Какво означава ГОДЕН?
Това не стана, и тази година редуцираха изискванията.
Защото е отговорност. И работа.
Грамотни хора трябва да одобрят дадено изделие и да отговарят за решението си.
Е1 в Европа се кара с одобрени автомобили, т.е. с паспорти, и карат не за европейския шампионат, а за регионалните купи и надпревари.
Бъркотията е пълна.
E1 в Европа се кара не само в регионалните шампионати а в
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... .11.09.pdf. Европейската Купа
Е2 силует пък участва и в
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... .11.09.pdf Европейския шампионат
Ма си прав, то Европа си е регион....не е малък ма си е регион...
Не е необходимо одобрение от никаква организация -трябва да са спазени изискванията на чл277 от приложение Ж!
Никой и по никъкъв начин не е одобрявал конструкцията и тех. годност на автомобила на Георг Плаза, многократен шампион в Европейската купа за скоростни планински изкачвания или пък на Феликс Пайлър Ланчията....!нито пък на който и да било.... Единственото условие е да отговаряш на специалния правилник за група Е!...И да минеш тех. преглед на комисията преди състезанието, разбира се! Може и да са с паспорти,но те са само предварителен преглед не за годноста на конструкцията, а за спазването на изискванията на чл 277 от приложение Ж....
Кви технотест кви пет лева???? Автомобилите от тази група не са обикновени участници в движението по националната пътна мрежа....с тях не се ходи на пазар или на море,планина..... и това не са рали автомобили!!! Кви технотест и ква годност???
Колеги почти всички, да не казвам всички автомобили от нашата група Х отговарят на изискванията на ФИА за група Е (свободната група) и ако се въведат тези правила,на никого не ще се наложи да осакатява автомобила си или да прави някакви сериозни финансови разходи за да го направи редовен!
Може ли да изброя:
първо Е1 е групата в която влизат повечето от участващите у нас автомобили
Е2-Силует в нея е голфа на Захариев ....други май няма....
второ за Е1 и Е2-силует изискванията за сигурност са еднакви
повечето от важните изисквания и към двете групи са от чл253 на приложение Ж-досега всички сте подготвяли автомобилите си спрямо тях
следователно нищо ново под слънцето и никакви сериозни промени!!!
останалите изисквания са несъществени и не поставят никого пред сериозни проблеми!!!
примери към горното:
6.4 Система за зареждане с гориво и вентилация на резервоарите
6.4.1 Всички капачки за затваряне на отворите за зареждане с гориво и тези за вентилация на горивните резервоари трябва да осигуряват надеждното им затваряне, което да намали риска от инцидентното им отваряне вследствие на удар или грешка при затварянето им след презареждане.
6.4.2 системите за зареждане и вентилация на горивните резервоари ,както и затварящите ги капачки не трябва да са извън периметъра на купето на автомобила
6.4.3 горепосочените трябва да са така позиционирани, че да са минимално уязвими по време на състезтелен инцидент.
7.4 Ако автомобила е с отворен тип система за вентилация на маслените пари от картера трябва да се използува съд с минимум 3 литра вместимост.Съдът трябва да е изработен от прозрачен материал или да има поне прозрачен панел в конструкцията си.
8.5 Кабели(ел. инсталация)
Всички кабели трябва да са изолирани с огнеустойчив изолационен материал
8.4.2 Всички автомобили трябва да са оборудвани с две червени стоп светлини и две червени габаритни светлини. Те трябва да са разположени симетрично от двете страни на задната част на автомобила.
9.3 Всички автомобили трябва да имат действуваща предавка за заден ход, която по всяко време на състезанието да може да се включва от пилота от мястото на което нормално седи.
10.2Хромирането на метални части на окачването е забранено
10.3Носачите трябва да са метални
12.2Джантите трябва да са метални
Никакви ограничения относно двигател и скоростна кутия , тип ,обем, от мотор, от формула-истинска свободна група....никакви глупости за само с изтекла хомологация...минимални тегла -като за една атрактивна и наистина свободна група....
Е какво друго да искаме??? Просто федерацията казва "от днес я караме като белите хора"....и дебатите тук просто няма да има за какво да се водят!
Вместо това можете да помислите и да поработите върху колите си, защото тези правила ви дават още свобода!
Хайде да се обединим около това- искаме истинска свободна група съгласно действуващите международни правила!
Щракване с пръсти е! Нищо сложно колеги! Всичко важно вие сте спазили!Ние така или иначе вече го правим по този правилник!Квото за всички в Европа, това и за нас...нищо страшно ние вече сме там! Вече публикувах превода на правилника, гн.Михайлов е превел чл.253, горе ви показах по-голямата част от непреведените изисквания...до ден-два ще съм готов и с превода на останалата част- тя няма по никакъв начин да промени нещата...
И така ще се обединим ли?