Новите правила за група "Х" 2010

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Сря Дек 30, 2009 23:55

Пламене,най характерната кола на която изтече хомологацията през 2009та е хонда сивик 1.6 vti /ЕК4/.При един мотор за гр Н от 185 коня знаеш за какво става въпрос в Х2.
От нехомологираните например ФИАТ 500 1360сс 120 коня серийното изпълнение.В х1 ще се впише идеално.Не ти трябва мерцедес.
Сега по нататък по темата.
По точка 5.1.15 Тампони на двигателя
предлагам СВОБОДНИ ,както и местата за закрепване към коша. Мотива е че щом може да се слага друг мотор няма как да се използват същите тампони и места за закрепването към колата.
По точка 5.7.1./за премахване на конструктивни елементи/
предлагам дадения текст да остане като се добави: ............или когато пречат за разполагане на части от силовия агрегат.
Мотива ми е че при промяна в агрегата се налага премахване на някои прегради,планки и др които пречат за разполагане например на друга горивна система -карбораторна,впръскваща и т.н.,разположение на по голям радиатор и др.В самарата А6 например за монтажа на шестстепенната хомологирана кутия се налага изрязване на част от левия рог.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Чет Дек 31, 2009 10:40

Ще помоля Г-н Гетов и Пламен да продължат спора си на лични съобщения защото той прерастна в личностен такъв? Благодаря!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот jwrc » Чет Дек 31, 2009 12:29

Дайте да си съберем предложенията за промяна,като след всяко предложение накратко да се аргументираме.
jwrc
 
Мнения: 10
Регистриран на: Вто Ное 03, 2009 21:01
Местоположение: Пловдив
Име: Тодор Русинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот D.Nikolov » Чет Дек 31, 2009 12:39

Много е интересно най-важното правило! за килограмите!
Разликата между Х1 и Х2 90КГ - разлика 200куб.
между Х2 и Х3 80кг - разлика 400куб.
между Х3 и Х4.(1) 100кг - разлика 500куб.
(Х4.1 и х4.2. 90кг 500куб х4.3 и х4.4 90кг 500куб.)
Mалко странно но според мен Х1 може и да минават или да са много
близо до х2 което е малко обезмислящо - Х3 пък ще са май бая назад от х4, пак няма да е добре
Несам напълно убеден че трябва да е такава разликата между килограмите в класовете
Но щом такаса решили. ще видим
Много ми е интересно мнението на учасниците по този въпрос, най-вече от Х2
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Симо » Чет Дек 31, 2009 14:01

Това с килограмите ми се струва достаа , как да кажа , нереално :roll:

Как ще се процедира например с Ладите в Х4 , след като една Лада тежи под 1200 кг ???Също така за новия сезон се подготвя една кола от Русе за Х2 , която тежи по-малко от обявените за Х2 килограми.(без да е рязана конструкцията и с оригинални метални капаци и калници)

Какво ще правят тези хора?Ще леят бетонови плочи ли? :mrgreen: :?:
Motor racing is a sickness and the only way you can get over it is to die.
-Ken Tyrrell (May 3, 1924 – August 25, 2001)
Симо
 
Мнения: 10
Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 20:03
Местоположение: Русе
Име: Симеон Симеонов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Vankata_9361 » Чет Дек 31, 2009 17:00

Да ви попитам нещо тъй като сега мисля да правя една Голф 1чка за планинско с 1.8 кр мотор което значи че влиза в х3 но как след като голфа е фабрично 810 кг а след като го рархвърлях е станал сигурно около 740-50 нямам представа как ще покрие килограмите.Взимам от значение и ролбара който също тежи но незнам...Моля ви дайте съвет.
Не е важно каква кола имаш,важното е как я караш.
Аватар
Vankata_9361
 
Мнения: 80
Регистриран на: Нед Ное 29, 2009 15:59
Местоположение: Дупница
Име: Иван Илиев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Гетов » Чет Дек 31, 2009 18:37

Vankata_9361 написа:Да ви попитам нещо тъй като сега мисля да правя една Голф 1чка за планинско с 1.8 кр мотор което значи че влиза в х3 но как след като голфа е фабрично 810 кг а след като го рархвърлях е станал сигурно около 740-50 нямам представа как ще покрие килограмите.Взимам от значение и ролбара който също тежи но незнам...Моля ви дайте съвет.

Моя съвет е първо да прекараш колата през реален кантар, да видиш точното тегло и тогава да решаваш какво да правиш?
Аз също си мислех, че пунтото е леко, ма като го качихме на кантара - 1020 кг. После настана едно рязане и поставяне на всичко от фибро стъкло, и като намотахме и ролбара, хем OMP - 27 кг с допълнителните тръби около 35 кг - в готов вид беше 900 кг.
При нас обаче няма на къде че сме 1600 кубика, а ти имаш как да си развиеш двигателя до 2000 кубика и да компенсираш килограмите???
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Vankata_9361 » Чет Дек 31, 2009 18:47

Мерси много.А и всъшност като см ви гледал някои састезания наистина много върви Пунтуто :)
Не е важно каква кола имаш,важното е как я караш.
Аватар
Vankata_9361
 
Мнения: 80
Регистриран на: Нед Ное 29, 2009 15:59
Местоположение: Дупница
Име: Иван Илиев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Gospodinov » Съб Яну 02, 2010 01:29

Тази работа с тия килограми не виждам какво точно приложение намира?Нали идеята на група хоби е свободномодефициран автомобил и щом този автомобил е допуснат до участие значи е отговорил на мерките за безопасност.Като ни поставят така въпроса с килограмите направени по тежки то колите няма да имат сила,все пак флекс тунинга е най евтиния и ефикасен тунинг и мисля лично мое мнение разбира се че това е една голяма глупост в група хоби минимални килограми,то половината и повечето отбори едва свързват двата края да си финансират участията та какво остава да си правят колите по силни и така натоварени незнам точно каква атракция ще бъдат за феновете автомобили които уж са модефицирани а се движат точно като туристи по пистите,пак казвам това си е лично мое мнение и не ангайирам никого с него,но невиждам полза от това изискване :!:
Аватар
Gospodinov
 
Мнения: 127
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 12:51
Местоположение: Хасково
Име: Георги Господинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот dr.hous » Съб Яну 02, 2010 12:42

Ми колега, аз ще ти кажа какво е приложението на новите изисквания!Систематичо и целенасочено, ФЕД се опитва да убие българският автомобилен спорт в лицето на нискобюджетните пилоти( и в лицето на гр-Х).Според тях такъв пилот няма място по БЪЛГАРСКИТЕ ТРАСЕТА!Постоянно се въвеждат изисквания ,които не са по силите на много от нас и единственото което ни остава, е да се откажем от заветният шампионат.Всяка година такса участие се повишава!Защо?Еми много просто учасниците в мероприятията намаляват и Фед и организаторите ,не може да си покрие разходите! От догодина такса участие сигурно ще стане 500лв и лиценз 250лв :mrgreen: Килограмите, аз лично няма да ги коментирам,да не стане като миналата година :evil:Новите изисквания за гр-Х са такива, че е по добре да си направиш нова кола ,отколкото да промениш досегашната с която си се състезавал толкова години и си я правил по изискванията на Фед.Те самите одобриха тези автомобили, като им направиха основен преглед и им издадоха тех.паспорти, че са годни и безопасни за състезания!Такива кардинални промени са немислими!Вместо систематично всяка година да се въвеждат малко по малко,всичко накуп.Е колеги да ви е честит новият шампионат :mrgreen:
dr.hous
 
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 18:30
Име: Косю Йорданов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Gospodinov » Съб Яну 02, 2010 13:16

И аз имам съмнения че родния шампионат ще умре с въвеждането на тези изисквания,дето се вика ние даваме хляба от устата си за тези коли,за да можем да караме и тн.сега вече остана и ризата от гърба си да свалим да я дадем на федерацията ама с толкова много разходи и грешни пари моята риза вече е скъсана и незнам дали има смисал да я свалям от гърба си :mrgreen:
Аватар
Gospodinov
 
Мнения: 127
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 12:51
Местоположение: Хасково
Име: Георги Господинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот ispo » Съб Яну 02, 2010 17:16

dr.hous написа:Ми колега, аз ще ти кажа какво е приложението на новите изисквания!Систематичо и целенасочено, ФЕД се опитва да убие българският автомобилен спорт в лицето на нискобюджетните пилоти( и в лицето на гр-Х).Според тях такъв пилот няма място по БЪЛГАРСКИТЕ ТРАСЕТА!Постоянно се въвеждат изисквания ,които не са по силите на много от нас и единственото което ни остава, е да се откажем от заветният шампионат.Всяка година такса участие се повишава!Защо?Еми много просто учасниците в мероприятията намаляват и Фед и организаторите ,не може да си покрие разходите! От догодина такса участие сигурно ще стане 500лв и лиценз 250лв :mrgreen: Килограмите, аз лично няма да ги коментирам,да не стане като миналата година :evil:Новите изисквания за гр-Х са такива, че е по добре да си направиш нова кола ,отколкото да промениш досегашната с която си се състезавал толкова години и си я правил по изискванията на Фед.Те самите одобриха тези автомобили, като им направиха основен преглед и им издадоха тех.паспорти, че са годни и безопасни за състезания!Такива кардинални промени са немислими!Вместо систематично всяка година да се въвеждат малко по малко,всичко накуп.Е колеги да ви е честит новият шампионат :mrgreen:



Напълно съм съгласен с теб,а и наистина незнам тези хора които са с коли произведени под нормата какво мислят да правят както си може би и ти в случея....ама какво пък ще гледаме само А/8 като публика....
Плевен Рейсинг Тим: http://plevenrt.blogspot.com/
Плевен Рейсинг Тим (Фейсбук): https://www.facebook.com/PlevenRacing?fref=ts
Аватар
ispo
 
Мнения: 281
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 19:19
Местоположение: Pleven
Име: Искрен Пондев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот dr.hous » Съб Яну 02, 2010 17:31

Gospodinov написа:И аз имам съмнения че родния шампионат ще умре с въвеждането на тези изисквания,дето се вика ние даваме хляба от устата си за тези коли,за да можем да караме и тн.сега вече остана и ризата от гърба си да свалим да я дадем на федерацията ама с толкова много разходи и грешни пари моята риза вече е скъсана и незнам дали има смисал да я свалям от гърба си :mrgreen:

Родният шампионат няма да умре,а просто ще остане с минимум автомобили и посещаемост.Автомобилите от група Х са най масовите (говорим за дисциплините без рали),и когато те изчезнат ще наблюдаваме по 20-30 автомобила на писта или плавнинско.Е нали се бориме за популярност и медийни изяви на шампионата!? Е като останат толкова коли,автомобилизма едва ли ще е във възход! Това ще е най голямото падение(според мен).Вместо да се въвеждат тези крайни мерки, да се направят прословутите гр-Х(хистори,за автомобили със изтекла хом но отговарящи на хом.фиш)и друга група,пимерно-П освободена(както бе досега в гр-Х), но отговаряща на мерките за безопасност на приложение Ж.
dr.hous
 
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 18:30
Име: Косю Йорданов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот dr.hous » Съб Яну 02, 2010 17:34

ispo написа:
dr.hous написа:Ми колега, аз ще ти кажа какво е приложението на новите изисквания!Систематичо и целенасочено, ФЕД се опитва да убие българският автомобилен спорт в лицето на нискобюджетните пилоти( и в лицето на гр-Х).Според тях такъв пилот няма място по БЪЛГАРСКИТЕ ТРАСЕТА!Постоянно се въвеждат изисквания ,които не са по силите на много от нас и единственото което ни остава, е да се откажем от заветният шампионат.Всяка година такса участие се повишава!Защо?Еми много просто учасниците в мероприятията намаляват и Фед и организаторите ,не може да си покрие разходите! От догодина такса участие сигурно ще стане 500лв и лиценз 250лв :mrgreen: Килограмите, аз лично няма да ги коментирам,да не стане като миналата година :evil:Новите изисквания за гр-Х са такива, че е по добре да си направиш нова кола ,отколкото да промениш досегашната с която си се състезавал толкова години и си я правил по изискванията на Фед.Те самите одобриха тези автомобили, като им направиха основен преглед и им издадоха тех.паспорти, че са годни и безопасни за състезания!Такива кардинални промени са немислими!Вместо систематично всяка година да се въвеждат малко по малко,всичко накуп.Е колеги да ви е честит новият шампионат :mrgreen:



Напълно съм съгласен с теб,а и наистина незнам тези хора които са с коли произведени под нормата какво мислят да правят както си може би и ти в случея....ама какво пък ще гледаме само А/8 като публика....

А ти като зрител, би ли отишъл до Гърция,кадето е последният кръг да гледаш 8 автомобила от гр А-8 :?:
dr.hous
 
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 18:30
Име: Косю Йорданов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот ispo » Съб Яну 02, 2010 19:20

dr.hous написа:
ispo написа:
dr.hous написа:Ми колега, аз ще ти кажа какво е приложението на новите изисквания!Систематичо и целенасочено, ФЕД се опитва да убие българският автомобилен спорт в лицето на нискобюджетните пилоти( и в лицето на гр-Х).Според тях такъв пилот няма място по БЪЛГАРСКИТЕ ТРАСЕТА!Постоянно се въвеждат изисквания ,които не са по силите на много от нас и единственото което ни остава, е да се откажем от заветният шампионат.Всяка година такса участие се повишава!Защо?Еми много просто учасниците в мероприятията намаляват и Фед и организаторите ,не може да си покрие разходите! От догодина такса участие сигурно ще стане 500лв и лиценз 250лв :mrgreen: Килограмите, аз лично няма да ги коментирам,да не стане като миналата година :evil:Новите изисквания за гр-Х са такива, че е по добре да си направиш нова кола ,отколкото да промениш досегашната с която си се състезавал толкова години и си я правил по изискванията на Фед.Те самите одобриха тези автомобили, като им направиха основен преглед и им издадоха тех.паспорти, че са годни и безопасни за състезания!Такива кардинални промени са немислими!Вместо систематично всяка година да се въвеждат малко по малко,всичко накуп.Е колеги да ви е честит новият шампионат :mrgreen:



Напълно съм съгласен с теб,а и наистина незнам тези хора които са с коли произведени под нормата какво мислят да правят както си може би и ти в случея....ама какво пък ще гледаме само А/8 като публика....

А ти като зрител, би ли отишъл до Гърция,кадето е последният кръг да гледаш 8 автомобила от гр А-8 :?:


Ами в такъв случей ще се ходи да се гледа аматйорските шампионати защото там сигурно ще е по-интересно,а и може би ще гледаме Х-овете там :roll:
Плевен Рейсинг Тим: http://plevenrt.blogspot.com/
Плевен Рейсинг Тим (Фейсбук): https://www.facebook.com/PlevenRacing?fref=ts
Аватар
ispo
 
Мнения: 281
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 19:19
Местоположение: Pleven
Име: Искрен Пондев

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта