Страница 2 от 3

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2009 09:43
от GTI-8V
Gospodinov написа:Ами като сме започнали да питаме освен и аз малко да попитам :) Та значи моята кола допреди 2год е карала на рали-крос,като ролкейджа е отговарял на изискванията за времето си когато колата е вървяла.Та въпроса ми е сега за да карам,ще трябва ли да търся заварчик одобрен от федерацията да ми прави нов ролкейдж или мога да си карам с този?



По обяснение на техническия комисар правилата за новите ролбари ваши за новите коли. Колите които се застесаваха до сега с годен и добър ролбар може да подължат с него. Но колкото си спомна обаче ще биде проверено много внимателно при издаване на паспортите!

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2009 11:06
от Pablo
GTI-8V написа:забравил си X-макси 3500ccm+

Не съм я споменал понеже не съм сигурен дали е взето официално решение. Да, в Протокол N1 е споменато, но като гледам как се променят нещата, нищо чудно и това да отпадне или да е в сила от 2010.

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2009 11:17
от GTI-8V
Pablo написа:
GTI-8V написа:забравил си X-макси 3500ccm+

Не съм я споменал понеже не съм сигурен дали е взето официално решение. Да, в Протокол N1 е споменато, но като гледам как се променят нещата, нищо чудно и това да отпадне или да е в сила от 2010.



Сначи щом е изписан в сайт-а на федерация би требвало да е валидно до когато не излиса друго решение.

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Вто Фев 03, 2009 19:17
от Titanicracing
Вече започвам да се ориентирам за колата :D Скоро научих за един нов сайт, който е или ще бъде надежден източник на актуална информация директно от БФАС:
www.urbandriftteam.com
Който желае да го разгледа...

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Вто Май 01, 2012 14:33
от jelescho
искам да разбера изискванията за минималното тегло на автомобилите в клас Х1
Благодаря

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Вто Май 01, 2012 14:38
от jelescho
Pablo написа:Класовете в група Х са:
Х1 - до 1400 куб.см
Х2 - до 1600 куб.см
Х3 - до 2000 куб.см
Х4 - от 2000 нагоре

Ако имаш турбо тогава обема на двигателя се умножава по 1.7 (за бензинов двигател) и се получава еквивалентния такъв.

Х1 не е ли до 1300куб.см

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Вто Май 01, 2012 17:27
от trouble
до 1400 е Х1. Единственото, което аз намирам като документ е правилника за група Х изготвен през 2010:

Чл. 4. Тегло
4.1.Автомобилите са обект на следните тегловни ограничения:
до 1000 cm3: 620 kg
над 1000 cm3 до 1400 cm3: 700 kg
над 1400 cm3 до 1600 cm3: 780 kg
над 1600 cm3 до 2000 cm3: 860 kg
над 2000 cm3 до 2500 cm3: 940 kg
над 2500 cm3 до 3000 cm3: 1020 kg
над 3000 cm3 до 3500 cm3: 1100 kg
над 3500 cm3 1180 kg
Забележка*
При автомобили с турбокомпресор се взима предвид коригирания чрез съответния коефициент обем
за отнасяне към съответна тегловна категория.
4.2. Това е реалното тегло на автомобила без екипаж и екипировката му и с
максимум едно резервно колело.
Когато в автомобила има две резервни колела, едното трябва да бъде свалено преди
претеглянето му.
По време на цялото състезание автомобилът не трябва да бъде с по-малко от
минималното допустимо тегло, описано в този член.

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Съб Май 05, 2012 20:46
от Vaseto
Всичко което касае група "Х" го има в приложение"Ж" ФИА-2010 което БФАС публикува през 2010г. стр.152 до 162.Тази книжка федерацията я изпрати на всички клубове, така че потърси и прочети

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Вто Май 08, 2012 21:43
от D.Nikolov
Аз имам само един СЕРИОЗЕН Въпрос към Много хора!!!
Група Х4 е с кубатура до 3500куб.см / В момента почти всички автомобили в тази група са с кубатура близо 2000куб.см +ТУРБО / 2000х1.7(коефициент по ФИА) = 3400куб.см./ добре ама това ТУРБО доста от състезателите са модифицирали а този коефициент 1.7 е по ФИА .. НО за хомологиран от нея автомобил т.е. хомологирана турбина с определени параметри и рестриктор 34мм(Група А). Съответно ако има промени различни от тази на хомологираната турбина това значи, че далеч коефицента за приравнение не е 1.7!!!
КАК ЩЕ СЕ ОПРЕДЕЛИ РЕАЛНАТА КУБАТУРА НА ДВИГАТЕЛЯ!!!
ТЕХНИЧЕСКАТА КОМИСИЯ е добре да ги огледа тези коли в Х4

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Сря Май 09, 2012 22:21
от Vaseto
Разговарях с човек от бившата тех.комисия и ми обясни, че автомобил 2000 куб.см е винаги до 3500. Коефициента винаги е 1,7 . ФИА много добре знаят, че всички автомобили надуват-2,0 :2,2 и нагоре :roll:

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Сря Май 09, 2012 23:22
от MIROSLAV MARINOV
D.Nikolov,ето ти сериозен отговор на сериозния въпрос
РЕАЛНАТА кубатура на двигател 2000 сс е винаги 2000сс. :D :D :D
Тази кубатура умножена по коефициент 1.7 е УСЛОВНА кубатура ,даваща възможност да се съпостави турбо мотора с атмосферния.Никъде в това изискване не се споменава че турбината трябва да бъде с хомологиран рестриктор.
Како е известно рестриктора дори при хомологираните автомобили е задължителен само за рали.
А ти споменаваш гр Х4.Там освен кубатурата и теглото всичко е свободно.Както е свободна турбината,така е свободна модификацията на атмосферен двигател до 3500сс.Там също можеш да правиш куп подобрения.Каква е логиката да има ограничения само на турбомотора,а за атмосферния,не.

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Чет Май 10, 2012 23:13
от D.Nikolov
Последно повдигам темата - виждам,че неме разбират някой хора!

Въпросното число 1.7 по ФИА е е коефициент за приравнение към атмосферен мотор, но само и единствено за хомологирани коли от Група А,Н и Б т.е. за коли с определени преработки в своята група но одобрени от ФИА, зада отговаря на класифициране в една от групите.
Този коефициент до 1987 е бил 1.4 след което e променен на 1.7за бензинови и 1.5 за дизели

Хомологираната турбина е с определн рестиктор и налягане за определения автомобил от групата!!!(тези неща са се изменяли в годините) и не е само за рали!- а за всички
Примерно: последно за Група А беше 34мм за Група Н 32мм (Двиг. в различните групи имат и различни ограничения)

За коли от Групите като WRC S2000 S2000disel няма приложен изравнителен коефициент

Еми Като сложа друга турбина с по големи параметри на работа(дебит и налягане)
по просто казано става по-голямо пълнене от това на хомологираната!
По просто казано с друго турбо променяш кубатурата!

Та аз питам имали си някой и минимална представа как е сметнат този коеф.
И да подчертая - Тъй като Х4 е до 3500куб. ако сложиш друго турбо как ще ми докажеш, че двигателят ти не е над тази кубатура... или добре дошъл в ХиЕМакс ;) :D

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Съб Май 12, 2012 16:26
от MIROSLAV MARINOV
Виж сега,явно не може да разбереш добре нещата въпреки че по-горе съм се постарал да ти ги обясня.
Турбокомпресора не променя кубатура.Само подобрява пълненето.Коефициента 1.7 само теоретично приравнява качествата на два двигателя от които единия е атмосферен а другия със свръх пълнене.Този коефициент е преценен от инжинерите във ФИА,сравнявайки характеристиките на отделните двигатели с единствената цел да могат да бъдат вкарани в определени класове в които да са конкурентни.Този коефициент НЕ ЗАВИСИ от големината на рестриктора защото за писта например рестриктора е свободен и за хомологираните коли.А както сам констатираш,ограничението з арестриктора е различен през последните години и за различните групи.
За гр Х и турбото е свободно.Но там е свободна модификацията и на атмосферния мотор.Можеш изцяло да му променяш пълненето с директни дросели,по големи клапани и ред други неща.Нищо от това НЕ МУ ПРОМЕНЯ КУБАТУРАТА.
Колкото и да е голямо едно турбо ,то не може да напълни безкрайно един мотор,защото има ред ограничаващи фактори.Големина на клапани,диаметри на колектори.В определен ходов обем можеш да вкараш определено количество горивна смес и то не е неограничено.Налягането също увеличаваш в доста тесни граници.Ако не искаш разбира се да го караш само няколко километра.

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Съб Май 12, 2012 21:51
от D.Nikolov
Не е токлкова важно да ти обеснявам дали турбото променя или не кубатрата.
Ноо. Можеш да подобриш пълненето на атмосф. мотор! но в най добрия случай колкото му е Обема,той повече неможе да засмуче!
На Турбо мотор е свръх пълнене и ти принудилтелно под налягане му подаваш доп. ОБЕМ въздух
MIROSLAV MARINOV написа: Само подобрява пълненето ....от които единия е атмосферен а другия със свръх пълнене.
и последно! подобрява или свръх пълни?

Както и да е.никаде несъм писал че коеф зависи от рестрикрора/дадох пример/, а по важното, че турбото е Хомологирано.
След като за Групите A Н и Б ФИА е приела/по някакъв начин/ този коеф.1.7 /
в тази наша Група Х КАКЪВ ТРЯБВА ДА Е КОЕФИЦИЕНТА, ФИА ли ще ни го смята???

Re: Изисквания за група Х!

МнениеПубликувано на: Нед Май 13, 2012 11:38
от MIROSLAV MARINOV
Излишно е да се спори с теб.По добре научи терминологията.
Хайде за група Х ,след като и атмосферния и турбо мотора са свободни ,ти кажи колко трябва да е този коефициент.
Термина "свръх пълнене" определя двигателите с принудително вкарване на въздух,независимо дали е турбо или механичен компресор и въобще не означава колко е това пълнене -по -малко,повече или още повече.
Какъв според теб трябва да е коефициента при механичния компресор.
Давай конструктивни предложения.
Аз приключвам този спор.