Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот burner » Сря Яну 28, 2009 15:37

Има и един друг момент заради който според ФИА трябва допълнителните класове да стартират ... и до края да бъдат зад хомологираните. Простата причина е, че е малко кофти първата кола в генералното накрая да се обявява за първа в Хоби Кар а примерно втората или третата в генералното да бъде наградена за първа в класа си и Първа в генералното на състезанието ... някак си е странно или си първи в генералното или неси. А то точно това може да се получи защото в Х4 може да участва WRC , Група Б ... или примерно на Алекс Лансъра със вкарани още една шапка пари в него.
Ако група Х участва в генералното класиране тогава може да се смесва с него , тогава ще може и пилотите с Х-ве да печелят и ралита. Ако не участва в генералното няма как да бъде в него ...
Естествено всеки се досеща че за класиране в генералното на група Х няма как да бъде разрешено, защото тогава ще се стимулира участието с такива автомобили.
Хомологациите неса измислени случайно ... рестрикциите в тях са и за да има сейфти контрол и до някъде ограничаване на стойността на колите. А срока на хомологацията е от чисто комерсиална гледна точка ... да се участва с по-нови коли.
За да се допуснат Х-ве в генералното тряя се изакаш точно на тази част от хомологациите. Всъщност защо ще са ни други класове тогава. Всеки знае че като нямаш ограничения всичко става по-добро за по-малко пари.
Това е .. просто няма как да стане. Епохата на група Б с липсата на ограничения отмина , времето на некомерсиалния спорт пък е отминало дори още по-одавна ... затова трябва да си стартират хомологираните коли по-техния си ред, които отговарят на съвременните идеи за рали спорта ... пък след тях като бонус да си има хобита. Заради спорта, заради това че бегачките не трябва да гният в гаражите и защото в крайна сметка който иска и има възможност нека да кара където и с каквото му е кеф.
ПС: Сигурно ще ме оплюете, че нетрябва да бъде така ... е аз също предпочитам да не е!
Live On The EDGE!
Аватар
burner
 
Мнения: 38
Регистриран на: Чет Юни 15, 2006 12:13
Местоположение: Varna
Име: Стоян Добрев

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Ogi_sh » Сря Яну 28, 2009 16:08

Добре де,та нали за безопастност се говореше а не за накърняване на нечие достойнсто,понеже преди него стартира Жигули...Явно проблема е в публиката,а всеки знае че с публиката да се справиш а бая трудно да не кажа невъзможно.Щом не можем да се справим с нея,нека да се съобразим с манталитета и поведението им за общото добро(не толерирам пияните хора по трасето).Според мен и още доста хора които по пет пъти си повтаряха мнението,трябва да се смесят за да няма излишни предпоставки за инцидент.Заебете това колко глупаво би изглежадало Х пред Н...Некролог на вратата по умно ли изглежда!?
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Ferjancz » Сря Яну 28, 2009 16:34

Страшна тема се е заформила :) От всичко изписано до тук можем да си извадим следните заключения:

1. Каквото и да се направи както и да се направи , никога няма да е ок. Все ще има някой да не му изнася. Далеко ли ще , скъпо ли ще е , малко хора ли ще има и т.н.
Тая пуса София :mrgreen: Много лоша бре!
Ай сиктир бе драги зрители!

2. Както каза колегата burner правилата на ФИА са такива , Х да са след А и Н, поради причините, които е изтъкнал. Съгласен съм изцяло. Но... ( естествено голямото НО ) , тъй като не сме дорасли умствено за подобно провеждане на ралитата ( факт ) , нужно е според мен да нагодим правилата споед обстановката в страната ни. Оги най-добре го каза: "...глупаво би изглежадало Х пред Н...Некролог на вратата по умно ли изглежда!?" То когато няма Х-ове, пияните гълфони пак тръгват по трасето и затварящата кола ( ако има такава ) е като на гигантски слалом ама с подвижни колчета, та какво остава ако минат Х-ове с висока скорост.

3. Ако някой ме светне, какво е общото между планински и ралита ( освен, че и двете са автомобилни спотрове ) ще му дам 5 лева. Цитирам пилот: На рали се кара с голяма доза резерва, на планинско се кара намаксимум, на ръба!

4. Евала на Любо Мечков за изказването му , че постингите след 00:00 часа трябва да се пишат след преминаване през дрегер!! Ако имаше виртуален такъв задължително щяхме да го сложим! На първото удобно състезание, на което присъствам ще го черпя бира и то не една! Обещавам :mrgreen:
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Frysco » Сря Яну 28, 2009 18:41

Потресен съм.

Всеки си дърпа чергата към него и никой дори и за части от секундата не помисля за останалите.Докато е така, спорта ще загива.Преди ви бяха виновни БФАС, БФАС ви изслушаха и направиха протокол за промяна на правилата, още преди тези промени да са станали факт, някой пак ги оплюха, точно по обратните причини поради които бяха оплювани досега?Е тва докога ще продължи?Защо си създавате асоциации за преговори със федерацията, като излича че е нужна асоциация за преговори със самите вас си?И дори колцината разумни и уравновесени състезателя (най вече Алекс и Любо) пишещи тук, не смогват да наложат един по разумен диалог... Заради егоизъма и личните причини на останалите... защо тези които не искат планинско "Валери Великов" да отпадне от календара, не звъннат първо на организаторите му и не го попитат защо така, от какво изпитват нужда, с какво могат да помогнат.Или пак си приказваме за зимни паузи... не е до зимните паузи, човек какъвто си е по характер, не се променя, независимо сезона, какъвто е зад клавиатурата, същия е и на пистата... виждал съм тайно спукани гуми и саботирани автомобили в сервизните паркове, какви хора биха могли да правят това?
Писна ми от това положение... ако нямах приятели в спорта, никога, ама никога нямаше да стъпя на състезание от който и да е наш шампионат.Искам обаче да ги подкрепям, макар да се отчайвам като виждам че спорта не е само спортуване, ами борба с какви ли не странични фактори.
Решил съм обаче да подпомагам алтернативата както и с каквото мога-от мненията ми, до чист физически труд, а когато трябва и с пари.
Frysco
 
Мнения: 144
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 17:32
Име: Радослав Желев

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Сря Яну 28, 2009 21:15

Преди малко на телефонен разговор ми обясниха също е причината че изпреварване за толко опасни. Приснавам се че имено за това не се сетих.
Не самата изпреварване е опасно, а че фенове/хора скачат на платното да видът колата отзад а ако веднага след тази кола идва друго, които заради пирвото не се и чува става опасно. Това е наистина вече аргумент естествено за които аз не се сетих, приснавам се.
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот plm » Сря Яну 28, 2009 23:04

GTI-8V написа:... а че фенове/хора скачат на платното да видът колата отзад а ако веднага след тази кола идва друго, които заради пирвото не се и чува става опасно. Това е наистина вече аргумент естествено за които аз не се сетих, приснавам се.

Не, нее...
А тези хора, който ти казаха,че това е основния проблем колко ралита са гледали?
Изпреварването/даже настигането в отсечка е опасно, спор няма.
Напредък е, че вече "Х" се допуска, може да карат, в отделно класиране.
Но, след другите. И така трябва да бъде.
Ако ви изнася, и ако организаторите се наемат/осмелят на това.
Проблема с публиката е проблем на организаторите. Това е част от организацията на състезанието.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Ogi_sh » Сря Яну 28, 2009 23:10

plm написа:Това е част от организацията на състезанието.

Какво е може да е АДЕКВАТНОТО решение за НЕАДЕКВАТНОТО поведение на публиката?
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот motolud » Сря Яну 28, 2009 23:20

ами може би повече маршали които да се стремят контролирането на публиката но познавайки българина най-много да го набият :) Това не само в България в цял свят е така но ако българския фен иска някога да наблюдава световния и европейския елит трябва да помисли малко за поведението си :)Аз може би се повтарям за незнам си кои път но тази година на Молова гора заради без хаберието на полицаиите които по принцип не дават да се припари по трасете преди да е тръгнала 1вата кола този път седяха и гледаха как 20 и повече с извинение ГЛУПАЦИ пресичат трасето чувайки че колата идва. Според мен с маршали и полицаи може би по би имало ефект но най-важното е самите фенове да се пазят сами има правила и те трябва да се спазват заради собствената си сигурност.
Аватар
motolud
 
Мнения: 67
Регистриран на: Чет Юли 21, 2005 20:20
Местоположение: на софия
Име: Галин Гетов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Сря Яну 28, 2009 23:25

plm написа:
GTI-8V написа:... а че фенове/хора скачат на платното да видът колата отзад а ако веднага след тази кола идва друго, които заради пирвото не се и чува става опасно. Това е наистина вече аргумент естествено за които аз не се сетих, приснавам се.

Не, нее...
А тези хора, който ти казаха,че това е основния проблем колко ралита са гледали?
Изпреварването/даже настигането в отсечка е опасно, спор няма.
Напредък е, че вече "Х" се допуска, може да карат, в отделно класиране.
Но, след другите. И така трябва да бъде.
Ако ви изнася, и ако организаторите се наемат/осмелят на това.
Проблема с публиката е проблем на организаторите. Това е част от организацията на състезанието.



чувека които ми го е обяснил е действащ навигатор в А8 и има длъжнощ в органисъциа на rally, така че не е така да не разбира.

Както казах, аз също се загласа на този аргумент че има голям потениял на опасност.

Самото изпреварване не вишдам за опасно. Може да се губи доста време, но баш много опасно не. Карат неколко савоя след другия и по некаква време те вишда, права място или има удобен участък за изпреварване.
Опасното как си помисла в настигането е май ако настигащ кола е още некоко секунди зад настигнато. Нито се вишда, нито се чува втората кола а всеки гледа точно мината кола. Има логика ...
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот plm » Сря Яну 28, 2009 23:39

Ogi_sh написа:
plm написа:Това е част от организацията на състезанието.

Какво е може да е АДЕКВАТНОТО решение за НЕАДЕКВАТНОТО поведение на публиката?

Организатора решава. Полиция, стюарди,....това е негов проблем.
Последна промяна plm на Чет Яну 29, 2009 09:43, променена общо 1 път
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Сря Яну 28, 2009 23:42

Пламене ,извади моля те стартовия списък на Janner rallye 2009 ,виж как стартират нехомологираните автомобили.Виж и чешките ралита от миналия сезон.Какво има да коментираме дали може да стартират размешано или не като хората го правят и се получава.Даже миналата година на Траянови врата хиксовете стартираха последни само първия ден а втория по класирането и се получи супер.Така и на публиката и е интересно и няма застигания.Просто не мога да разбера как не може да го проумеете.И не виждам каква е пречката да се направи.За да изпреваря отговора че е изискване на ФИА,веднага ще те помоля да провериш как австрийците и чехите заобикалят това изискване и си правят интересни състезанията.За чисто вътрешните състедания не е ама никакъв проблем къде ще стартират.Даже могат да стартират и преди хомологираните след форлойферите.Тъкмо ще подгреят публиката.И какъв е проблема че кола от гр Х ще спечели ралито като по регламент са с отделно класиране и не влизат в класирането на гр А и Н.
И наистина това че винаги са пускани на 3 минути не е аргумент.Щом ще правиме промени не може да изтъкваме такива аргументи.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот plm » Сря Яну 28, 2009 23:50

GTI-8V написа:
plm написа:
GTI-8V написа:.



чувека които ми го е обяснил е действащ навигатор в А8 и има длъжнощ в органисъциа на rally, така че не е така да не разбира.

Както казах, аз също се загласа на този аргумент че има голям потениял на опасност.

Самото изпреварване не вишдам за опасно...

Много е опасно и изпреварването в отсечка. Изпреварването съм го преживял няколко пъти, на тъмно, в мъгла,...
Пак казвам- много зависи от организаторите. Точно затова едни ралита напредват, а други западат.
А кой навигатор те съветва?
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот maximrally » Чет Яну 29, 2009 10:05

Според мен въобще не е проблем хиксовете даси карат омешано с другите и няма опасност хикс да е победител в генералното класиране,тъй като по правилник те си имат собствено и отделно класиране.Един проблем по малко.
maximrally
 
Мнения: 128
Регистриран на: Пон Юни 23, 2008 14:22
Местоположение: София
Име: Даниел Мечикян

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот damon » Чет Яну 29, 2009 10:38

GTI-8V написа: Както казах, аз също се загласа на този аргумент че има голям потениял на опасност.

Самото изпреварване не вишдам за опасно. Може да се губи доста време, но баш много опасно не. Карат неколко савоя след другия и по некаква време те вишда, права място или има удобен участък за изпреварване.
Опасното как си помисла в настигането е май ако настигащ кола е още некоко секунди зад настигнато. Нито се вишда, нито се чува втората кола а всеки гледа точно мината кола. Има логика ...


Алекс, изпреварването е доста неприятен момент, който може да ти се случи на рали, и за двата екипажа! На рали не си като на писта, няма други, караш сам, пилота и навигатора са концентрирани да си карат отсечката и изведнъж нещо крайно необичайно - кола която трябва да изпреварят или пък не могат да изпреварят, или пък пилота отпред не ги вижда, може да не ги пуска и т.н. Случвало ни се е два пъти и единия път карахме зад кола половин отсечка. Крайно неприятно е! Вероятността от грешка и катастрофа се увеличава значително.

plm написа:Организатора решава. Полиция, стюарди,....това е негов проблем.


И аз така мисля. Въпрос на култура на зрителите и работа на организаторите... На Барум ако не се лъжа хистори колите тръгваха на интервал след останалите. Според мен не е чак такъв проблем...

Мартин Сурилов написа:Прав си, но тия закриващи автомобили никой не ги чака и това се знае! И аз не съм ги чакал никога. И според мен, както вече бях писал, най-добрия вариант е вместването на "Х"-овете в стартовия списък, а не подредени отзад.


И аз не ги чакам, даже понякога може и по-рано да си тръгна, но знам, че отсечката не е свършила и не се размотавам по трасето...
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Kairo_SWRT » Чет Яну 29, 2009 12:16

"motolud" правилно е усетил нуждата от маршали за дадено Rally.Това е нещо бърху,което трябва да се започне да се работи вече,и то усилено!!!Тази идея стои в главите ни вече две години.И вече от тази календарна 2009 започваме да работим за изграждането на проект-(звено на маршалите).Говоря за СБА Сливен...
Организирали сме се група хора,които ще се срещнем с г-н Чанев и ще обсъждаме този проект!Проекта е доста сложен и тромав...имам в предвид ,че поетапно ще стане и доста бавно.Но колкото по-бързо започне инициативата по изграждането му, толкова по-добре! Хубаво ще е ако успеем да го изпробваме в близко бъдеще,за да може евентуално, ако бъде одобрен да заработи до 2 години официално. :arrow:
Аватар
Kairo_SWRT
 
Мнения: 74
Регистриран на: Пет Сеп 05, 2008 23:01
Име: Иван Кайраков

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта