Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Пон Яну 26, 2009 16:23

26.01.2009
Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от заседание на УС на БФАС от 22.01.2009 г.

След проведената съвместна среща на 16.01.2009 г. на писта “Дракон” Калояново между представители на някои клубове и автомобилни пилоти и някои членове от УС на БФАС бях поставени предложения за решение от УС на БФАС относно Наредбата за провеждане и организиране на автомобилни състезания през 2009 г., а именно:
1.Намаляване броя на състезанията от спортният календар
2.Промяна на точковата система за класиране
3.Намаляване на таксите за организиране и участие във автомобилни състезания
4. Квалификация на членовете на съдийска и техническа комисия
5.Предложение за попълнения на комисията по трасета
6.Комуникацията между БФАС и АСК

След което бяха поканени г-н Румен Дунев, г-н Иван Шопов, г-н Йордан Тодоров, г-н Димитър Илиев, г-н Радко Петров, г-н Злати Златев както и г-жа Валя Панталеева и г-жа Цветомира Георгиева.
Г-н Димитър Илиев декларира пред УС на БФАС, че те присъстват като упълномощени от болшинството АСК да защитават направените предложения.Беше проведена дискусия по поставените въпроси, вследствие на което бяха взети следните решения:
І-Спортен календар:
А-Затворен маршрут:
-от обявените състезания във календара на БФАС отпада Затворен маршрут “Хасково” поради не спазване на срока за подаване на документите за получаване на виза от БФАС : програма, трасе, регламент и план за сигурност както и не заплатена такса.
-Поставят се условия за подобряване трасетата и организацията на следните състезания:
Затворен маршрут “Велико Търново”, Затворен маршрут “Русе”, Затворен маршрут “Варна”, Затворен маршрут “Стара Загора”, Затворен маршрут “Бургас”. Остава под въпрос провеждането на Затворен маршрут “София” поради не сигурност за получаване на разрешение от Кмета на гр.София. При не изпълнение на указанията за подобряване в срока за подаване на докуменация в БФАС тези състезания ще бъдат отказани.За което своевременно ще се уведомят своевременно АСК.БФАС да направи всичко възможно за закупуване съвременна времеизмерителна, светофарна и видео наблюдаваща системи които да се ползват от обучени специалисти във всички състезания на затворен маршрут.Обръща внимание на Национална съдийска колегия своевременно да сформира и квалифицира съдийски екипи за обслужване на тези състезания.Задължава всички организатори на затворен маршрут да извършват церемонията по награждаване максимално бързо след приключване на състезанието и оповестяване на резултатите, без да се съобразяват с евентуално подадени рекламации.




Б-Планински шампионат:
-от обявения спортен календар няма да се проведе по обективни причини планинско “В. Великов” – Шумен.
-определя като открити национални състезания “Самоков”, “Своге” и “Панагюрище”.
-при условие за подобряване трасетата и след утвърждаване ще се проведат планинско “Търговище” и “Благоевград”.
В-Рали шампионат:
-отпада Рали “Вида” по желание на организатора.
-Рали “София-Виктори” ще се проведе като открито състезание.
Дава указание на всички организатори освен, Рали “България” да намалят километража на специалните етапи и по възможност преходите както и времетраенето на състезанието .Допуска до участие във всички ралита у нас на автомобили от група “Х”, при условие, че има допуснати за участие минимум пет автомобила които ще стартират от 3 до 5 минути след основната група и ще имат отделно Генерално класиране.


ІІ-Промяна на точковата система за класиране
-На база направените предложения приема промяна на публикуваната система за индивидуално и отборно класиране:
А-Индивидуално класиране - от всеки кръг съобразно генералните класирания се получават следните точки:
1.Място-10.Точки 5.Място- 4.Точки
2.Място- 8.Точки 6.Място- 3.Точки
3.Място- 6.Точки 7.Място- 2.Точки
4.Място- 5.Точки 8.Място- 1.Точки
Крайното годишно индивидуално класиране ще бъде извършено по следната система:
-При проведени 4/включително/ състезания ще се сумират точките от всичките проведени
-От 4 до 6 състезания /включително/ ще се вземат резултатите минус един /най-слаб резултат/
-От проведени 7 и над 7 състезания - резултатите минус два /най-слаби резултата/

Б-Отборно класиране – за всеки кръг и крайното годишно класиране отборите се точкуват по следната система:

1.Място – 20 точки 8.Място – 8 точки
2.Място – 17 точки 9.Място – 7 точки
3.Място – 15 точки 10.Място – 6 точки
4.Място – 13 точки 11.Място – 5 точки
5.Място – 11 точки 12.Място – 4 точки
6.Място – 10 точки 13.Място – 3 точки
7.Място – 9 точки 14.Място – 2 точки
15.Място – 1 точки

За отборно класиране в всеки кръг заявки подават отбори с над пет участници, останалите които имат право на отборно класиране го получават автоматично.
За крайното годишно отборно класиране ще бъде извършено по следната система:
-При проведени 4/включително/ състезания ще се сумират точките от всичките проведени
-От 4 до 6 състезания /включително/ ще се вземат резултатите минус един /най-слаб резултат/
-От проведени 7 и над 7 състезания резултатите минус два /най-слаби резултата/

ІІІ.Корегиране на таксите за организиране и участие в автомобилни състезания както следва:
Организаторите заплащат на БФАС за организиране на състезание следните такси:
За рали – 1000 лв.
За оф роуд – 500 лв.
За затворен маршрут и планински шампионат – 500 лв.
За автокрос и рали крос – 250 лв.
За дрифтинг – 250 лв.
За дамски приложен шампионат – 100 лв.
Такси за участие в състезание се променят както следва:
За рали и оф роуд – 200 лв.
За затворен маршрут и планински шампионат – 80 лв.
За автокрос, рали крос и дрифтинг – 50 лв.
За дамски приложен шампионат – 20 лв.
Такси рекламации за възел или агрегат да станат 700 лв.
Таксата рекламация за цялостен преглед да стане 3000 лв.
При подадена контестация по технически въпрос и констатирано нарушение водача на автомобила се глобява 1500лв. която остава в полза на БФАС.
В случай че рекламацията се окаже основателна сумата се връща на рекламиращия, в противен случай сумата остава в полза на рекламирания.
За проверка възел или агрегат за дисциплината авто крос, таксата да бъде 200 лв. плюс консумативите.
Автомобили с валидна хомологация не се допуска в група “Х” – отпада.
В група “Х” се въвежда минимално тегло както следва:
Х 1 – 760 кг.
Х 2 – 850 кг.
Х 3 – 930 кг.
Х 4 - 1030 кг. И максимален коригиран обем на двигателя до 3500 куб/см.
Създава се клас “Х – МАКСИ” с минимално тегло 1110 кг.
и максимален коригиран обем на двигателя над 3500 куб/см.
Клас “Х – МАКСИ” участва в група “Х” над 1600 куб/см.

ІV.Квалификация и преквалификация на кадрите на съдийска и техническа комисии -УС на БФАС Задължава Националните съдийска и техническа комисия да организират и проведат курсове за квалификация и преквалификация на спортни съдии и технически комисари с цел попълване и подмладяване на съставите им.

V. Предложение за попълнения във комисията по трасета :
УС възприема идеята за оказване на консултантска помощ на комисията по трасета като за целта бъдат привлечени следните действащи водачи:
1.ЗА РАЛИ
-Димитър Илиев
2.ЗА ЗАТВОРЕН МАРШРУТ
-Румен Дунев
3.ЗА ПЛАНИНСКО
- Иван Шопов
4.ЗА РАЛИ КРОС
-Радко Петров
5.ЗА АВТО КРОС
-Димитър Димитров
6.ЗА ДРИФТИНГ
-Костадин Тошев

VІ.Комуникацията между БФАС и АСК :
С цел подобряване на комуникацията между БФАС и АСК да се проучат възможностите и възложи обновяване и усъвършенстване сайта на БФАС.

До УС на БФАС бе депозирано писмо адресирано до всички АСК в България във което от АСК “ИРТ” и неговият Председател г-н Димитър Илиев уведомява за предстоящо учредяване на Сдружение на автомобилните спортни клубове с основна цел да представлява интересите на участниците в автомобилните шампионати в България.След обсъждане на постъпилата информация в присъствието на г-н Димитър Илиев се изказаха членовете на УС които се обединиха около становището, че световна практика е създаването на асоциации на автомобилните пилоти. УС на БФАС препоръчва на г-н Илиев създаването на асоциация на действащите автомобилни пилоти.


Разгледано бе писмо-информация от АСК “АРА Моторспорт” в което се излагат нарушения на наши лицензирани пилоти участвали във не разрешени автомобилни състезания в това число фигурираше и името на г-н Иван Шопов победител в такова състезание който се съгласи с изнесените факти.
УС на БФАС взе следното решение – от този момент УС на БФАС заявява че строго ще наказва всякакъв вид нарушения на Специалните правилници, Наредбата за организиране и провеждане на автомобилни състезания както и Национален кодекс по автомобилен спорт.



БФАС
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Яну 26, 2009 16:42

На мен лично ми е интересно кои са причините за премахването от календара на планинско "Валерий Великов"?
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Яну 26, 2009 16:48

GTI-8V написа:Създава се клас “Х – МАКСИ” с минимално тегло 1110 кг.
и максимален коригиран обем на двигателя над 3500 куб/см.
Клас “Х – МАКСИ” участва в група “Х” над 1600 куб/см.



Тия автомобили участват в Х/3, така ли?
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Пон Яну 26, 2009 16:53

Допуска до участие във всички ралита у нас на автомобили от група “Х”, при условие, че има допуснати за участие минимум пет автомобила които ще стартират от 3 до 5 минути след основната група и ще имат отделно Генерално класиране.



На мен тук некои неща не за ми ясни, или по точно не ги разбирам.


- всички rally, сначава ли и това включително Rally България?
- тази условие 5 автомобила, това сначава лли че требва да има минимум 5 автомобила от група X нали?
- - каква е причина че "Х" требва да стартира 5 минути след основната група? На мен ми се струва че това е изключително опасно. Представим си направо как след когато последния от А/Н е минал, след това неколко минути не идва никoй фенове си тръгват по трасето, ушаз.
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Пон Яну 26, 2009 16:54

Мартин Сурилов написа:
GTI-8V написа:Създава се клас “Х – МАКСИ” с минимално тегло 1110 кг.
и максимален коригиран обем на двигателя над 3500 куб/см.
Клас “Х – МАКСИ” участва в група “Х” над 1600 куб/см.



Тия автомобили участват в Х/3, така ли?


X3 + X4 + Х-МАКСИ = “Х” над 1600 куб/см
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Яну 26, 2009 16:58

GTI-8V написа:
Мартин Сурилов написа:
GTI-8V написа:

X3 + X4 + Х-МАКСИ = “Х” над 1600 куб/см

Сега вече разбрах! Само да съм чул повече някой да обвини Алекс, че не говори разбираемо! :D :D :D Може би думата "участва" е по-добре да се замени с думата "стартира".
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Яну 26, 2009 17:06

GTI-8V написа:Допуска до участие във всички ралита у нас на автомобили от група “Х”, при условие, че има допуснати за участие минимум пет автомобила

Значи ако на някое състезание след подаване на заявка се явят примерно 10 автомобила на технически преглед, от които обаче само 4 успеят да го преминат, а останалите 6 са върнати по една или друга причина, то тогава и преминалите 4 също няма да участват в състезанието, така ли излиза? Дано да не е.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот P.Solberg » Пон Яну 26, 2009 17:22

Това звучи странно - от една страна може да се допуснали объркване и това да означава, че при стартирали 4 автомобила състезанието няма да важи като класиране, от друга може да означава, точно това, което ти казваш. Трябва да има разяснение, защото пак има неясноти.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот vikikos » Пон Яну 26, 2009 17:23

Е какви са "обективните" причини за премахването на "Великов"?Някой знае ли?Трябва да са ги посочили някъде.Ако е,че няма пари - аз ще платя таксата на "пиявицата" ф.1000 лв. не е кой знае каква сума.Кажете каква е причината.
vikikos
 
Мнения: 446
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 21:49
Местоположение: варна
Име: ВИХРЕН ХРИСТОВ

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Яну 26, 2009 17:25

То именно от това тръгват най-често проблемите и споровете - от неясно написан правилник. Допускат се двусмислени и повече-смислени ( че да не кажа и безсмислени) изречения и после балъците нека да се караме помежду си.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Яну 26, 2009 17:29

vikikos написа:Е какви са "обективните" причини за премахването на "Великов"?Някой знае ли?Трябва да са ги посочили някъде.Ако е,че няма пари - аз ще платя таксата на "пиявицата" ф.1000 лв. не е кой знае каква сума.Кажете каква е причината.

Да бе и аз искам да знам. Щото преди време тука един човек се опитва да ме убеди, че в Шумен имало някакъв човек, който се казвал Савко Панаьотов и който правел мнооого за спорта. Не защитавам самото състезание, защото ако от мен зависи кой старт от планинското да бъде махнат и аз бих посочил шуменския по ред причини. Просто искам да чуя "обективните" причини.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот P.Solberg » Пон Яну 26, 2009 17:30

Залагат се бомби, които в определен момент ще гръмнат и отново ще се роди излишно напрежение. Аз се чудя, как не се намери един човек да го напише на нормален и разбираем език, и всички да са доволни и да го разберат. Пак в едно изречение, пак неизяснено, старите неща отново не се коригирани.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Яну 26, 2009 17:32

P.Solberg написа:Залагат се бомби, които в определен момент ще гръмнат и отново ще се роди излишно напрежение. Аз се чудя, как не се намери един човек да го напише на нормален и разбираем език, и всички да са доволни и да го разберат. Пак в едно изречение, пак неизяснено, старите неща отново не се коригирани.

Ами как да стане, като хората бяха обещали да го публикуват днес най-късно и някой е седнал сутринта ( разбирай по обяд ) и го е притупал на две на три?! Има една приказка - преди да кажеш нещо го кажи три пъти на себе си!
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот ifcho » Пон Яну 26, 2009 17:40

Кое точно е толкова неясно, че чак пък и бомби имало :?

Предполагам ще се процедира по най-простия начин - ако има явили се пет Х на технически преглед, се сформира група и се кара. Ако няма толкова коли на техническия преглед, никой не кара. Дали ще е етака, някой друг ще каже...
Само не разбрах защо гледате негативно? На мен промените доста ми допадат.
Последна промяна ifcho на Пон Яну 26, 2009 17:43, променена общо 1 път
Peugeot's technical sophistication and competitive success confirm my belief that the automobile's progress began with and remains the fruit of sports competition' Enzo Ferrari
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Astra_26 » Пон Яну 26, 2009 17:41

Мартин Сурилов написа:...Значи ако на някое състезание след подаване на заявка се явят примерно 10 автомобила на технически преглед, от които обаче само 4 успеят да го преминат, а останалите 6 са върнати по една или друга причина, то тогава и преминалите 4 също няма да участват в състезанието, така ли излиза? Дано да не е.


Естествено, че тези 4 елипажа ще стартират. Просто няма да се сформира група за класирането в Х. Не може даден екипаж да е виновен за това, че колегите му не са преминали техн. преглед. Колкото толкова... Тя затова оценката е от 2 до 6. :D

P.S. Мисля, че всичко си е написано достатъчно еднозначно.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Следваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта

cron