Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Сря Яну 28, 2009 11:14

Мартин Сурилов написа:
GTI-8V написа:Ако, дай боше, успевам да участвам тази година в некои rally и това не си е променило просто преди старт ще пусна писмено молба да не се старира с по голяма разлика от 1 минута заради опасноста да има хора по трасе ако разлика ще е по голям. Поне и най малкото ако наистина ще стане фал няма да носа само аз отговорност, отново дай боше да не се стигне до нищо подобно макар че направо го вишдам как ще стане.

Алекс, според мен и това не е решение, защото не само пилотите, а и феновете се интересуват от правилниците. Ти примерно ще пуснеш молба и ще стартираш 1 мин след последния, но те зрителите пак ще са по трасето, защото ще знаят от правилника, че ще минеш след 5 мин най-малко и съответно не им се чака толкова. Въпроса е, че не е правилно така да се бълват правилници, изменения, допълнения, бюлетини и т.н., дори и най-накрая да се стигне до правилното за всички решение. Пак казвам - преди да кажеш нещо, го кажи 3 пъти на себе си! Особено пък ако гласа ти е толкова слушан и решаващ!



Това е крайно решение ако нищо не е помагал до тогава. Като всеки пилот снаеш че носиме и отговорност за хора, за навигатора, за наз и най накрая и накъсателна ако се налоши.
Всеки пилот си прецени или има вишдане какво е сварсано с еди колко си риск. Аз за мен сам обеден че риск да старирам например с 1 минута след последния от група "N" е с пати по малко за важмозни пропоставки за фатален инцидент от колкото старт след 5 минути например и за това бих приел точно такава щипка поне за себе си да права всичко важмозно които е в моите сили да убеда органисатора че е грешно решение а все пак и не за последно требва и да се осигура некак си същото аз също си обичам живота и не ми се леши в затвора нито искам да живее с мисълта че съм убил хора заради такив, в обща линия елементарен, пропуск.
Sorry, мислал сам върху това много и от когато сам чел това не ми излиса от главата дури.
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Сря Яну 28, 2009 11:17

Относно планинско "Валерий Великов" - ясно е на всички, че състезания явно трябва да отпаднат тази година. Е не виждам кое състезание заслужава повече отпадане от това. Въобще не е до парите въпроса тука, или поне не е само до това. Който е ходил поне на 2 планински, знае, че шуменското е по-слабо организираното от двете. Хората от другите градове сигурно не знаят, че шуменци обикновено не рабират за провеждането на състезанието и то запалени хора, фенове, а да не говорим за случайни хора. Първо прегледа е забутан в СБА-то ни, което е почти извън града. За пример мога да дам планинските в Търговище, Пещера, Кюстендил, Габрово и т.н., на които прегледа е на централната улица в града. Посещаемостта няма да я сравнявам, то е от ясно по-ясно за всички. След прегледа колите остават там подредени, има един задължителен според мен допир между автомобили, пилоти и фенове. В Шумен няма такова нещо - след прегледа всеки хваща на където си иска най-често към старта в село Новосел. Сещате ли се колко много са пропуснали дотук шуменските зрители в сравнение с които и да са други? Не става така. Няма интерес към това състезание. Не може организаторите да разчитат на това, че състезанието винаги ще го има, понеже е в памет на В.Великов и понеже е така, приятелите му като Димитър Георгиев примерно, винаги ще го спасяват! Господа организатори, замислете се, колко ниско падате, ако чакате покойния Валерий Великов да ви организира състезанието?!
Последна промяна Мартин Сурилов на Сря Яну 28, 2009 11:20, променена общо 1 път
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Сря Яну 28, 2009 11:19

Алекс, аз съм напълно съгласен с теб, че така риска е по-малък, но все пак го има и докато това е така има и проблем.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Сря Яну 28, 2009 11:29

Мартин Сурилов написа:Алекс, аз съм напълно съгласен с теб, че така риска е по-малък, но все пак го има и докато това е така има и проблем.



да, загласен сам, с това и пиша "като крайен вариант", за препочитане е този проблем да биде решен изцело, разбира се и лично аз ще опитвам да права каквото е важмозно по този вапроз, но както казах вече, чувек требва да е и приготвен когато нещо не става по желанието.
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Ogi_sh » Сря Яну 28, 2009 11:30

Прав си,и то много...Дано да е за добро,дано да се усетят малко!Но ми докривя че отпада едно от домашните ни състезания.Но като не можем да организираме състезание като хората,ще ходим там където е организирано...
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Niki Cvetkov » Сря Яну 28, 2009 11:40

По отношение на публиката по трасетата след или по-време на Н2-ките: Наистина е факт, че последните пилоти и сега карат сред публика по трасето, но с въвеждането на Х след тях може би повечето ще изчакат да видят Х-овете.Не смятате ли,че това може да се окаже най-атрактивната част от състезанието с оглед предложението на Дилян Попов и подкрепата от водещите пилоти.А дали те нямат идея да карат точно в тази група,колкото и нереално да ми звучи като се замисля. :roll:

П.П. Публика по трасето винаги е имало и за съжаление винаги ще има :(
MC1 100 KL2 100 KR2 200 SQL 100 KR4 50Y!->R2+ (D/C!) 100 +SQR 400 F->CR->KL4 100 MC2

THЕ NORMAL DON'T SURVIVE
Аватар
Niki Cvetkov
 
Мнения: 475
Регистриран на: Нед Авг 27, 2006 14:41
Местоположение: София/Плевен/
Име: Николай Цветков

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Saxo S1600 » Сря Яну 28, 2009 11:54

Мартин Сурилов написа:
GTI-8V написа:
valio написа:Ако, дай боше, успевам да участвам тази година в некои rally и това не си е променило просто преди старт ще пусна писмено молба да не се старира с по голяма разлика от 1 минута заради опасноста да има хора по трасе ако разлика ще е по голям. Поне и най малкото ако наистина ще стане фал няма да носа само аз отговорност, отново дай боше да не се стигне до нищо подобно макар че направо го вишдам как ще стане.

Алекс, според мен и това не е решение, защото не само пилотите, а и феновете се интересуват от правилниците. Ти примерно ще пуснеш молба и ще стартираш 1 мин след последния, но те зрителите пак ще са по трасето, защото ще знаят от правилника, че ще минеш след 5 мин най-малко и съответно не им се чака толкова. Въпроса е, че не е правилно така да се бълват правилници, изменения, допълнения, бюлетини и т.н., дори и най-накрая да се стигне до правилното за всички решение. Пак казвам - преди да кажеш нещо, го кажи 3 пъти на себе си! Особено пък ако гласа ти е толкова слушан и решаващ!

Браво Марти! Благодарим ти за подкрепата! :idea:
D4+ 50 D4 30 D3 70 L5 30 D42 (до асфалта) отваря в L5 D4- 40 D3+ веднага!!! L6 обратен дълъг 30 D4 с ВНИМАНИЕ!!!
Аватар
Saxo S1600
 
Мнения: 78
Регистриран на: Чет Юли 31, 2008 16:30
Име: Philippe Bugalski

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот damon » Сря Яну 28, 2009 12:00

Много засукан спор. Ами чакайте, нали отсечката не се води за приключена докато не мине затварящия автомобил! Има си някакъв ред на провеждане на ралито. Ако поради инцидент има "дупка" от 10 мин. между два автомобила, което се случва понякога!? За мен това, че зрителите ще се разбягат по трасето преди да минат Х-овете щото има "дупка" не е основатен довод да се промени това правило! Въпрос на култура на зрителите и работа на организаторите със зрителите.

Между другото в регламентите на ФИА също са така описани нещата - когато има хистори клас също има някаква дупка. Най-добрия вариант е Х колите да се размесват в стартовия списък дори през първия ден на състезанието по усмотрение на организатора. Другия вариант е да се оставя "дупка" но тя трябва да се съобрази с дължината на отсечките и да бъде максимално малка, но да се обезпечи незастигането.

GTI-8V написа:
valio написа:Чудя се за какво спорите за Х-вете.Те и до сега си стартираха на 3 минути след последния автомобил от група N.


това е аргумент на година, браво.
предполагам че живееш още без ток, вода и каналисъциа че едно време така живееха хора.....


Вальо е прав. И сега си е така.
PS Алекс, ако знаеш кой е всъщност Вальо не би написал това... :wink:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Niki Cvetkov » Сря Яну 28, 2009 12:01

...даже вече форумчето е заприличало и на силова групировка...шамари,охрани...

Защо не се спрете малко и не работите за спорта м... му!!! Форум значи място където всеки споделя своето мнение и в конкретния случай се търси най-доброто решение на дадем проблем, а не боксов ринг :evil:
MC1 100 KL2 100 KR2 200 SQL 100 KR4 50Y!->R2+ (D/C!) 100 +SQR 400 F->CR->KL4 100 MC2

THЕ NORMAL DON'T SURVIVE
Аватар
Niki Cvetkov
 
Мнения: 475
Регистриран на: Нед Авг 27, 2006 14:41
Местоположение: София/Плевен/
Име: Николай Цветков

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Сря Яну 28, 2009 13:07

damon написа:Вальо е прав. И сега си е така.
PS Алекс, ако знаеш кой е всъщност Вальо не би написал това... :wink:



това винеге бих го написал на които и да е. Аргумент-а: "Едно нещо винеге е бил така" не е аргумент. Напрекисното сакони, правилници, живот, абе всичко се промени и за това изречение като: "Това винеге е бил така" спира на каквото и да развитие.

Друго е например некои да пиша "Това е така сaщото така така така така и така така, но не сaщото винеге е бил така.
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Сря Яну 28, 2009 13:33

damon написа:Вальо е прав. И сега си е така.
PS Алекс, ако знаеш кой е всъщност Вальо не би написал това... :wink:


Зайнтрегува ме и проверих правилника на FIA за Rally и немския правилник за Rally:

NA FIA:
43. START ORDERS AND INTERVALS
43.1 START ORDERS
The start order shall remain unchanged until at least 10 % of the total distance of the special stages
has been completed.
The start order for Day 2 and, when applicable, Day 3 shall be based on the classification at the
finish of the final special stage of the previous Day excluding any super special stage when it is the
final stage of the previous Day.
43.2 REPOSITIONING OF DRIVERS
The Stewards may, for reasons of safety, reposition drivers or change the time interval between cars
as in Article 141 of the Code.

43.3 START INTERVAL
At the start of each Day, the organisers will schedule the starts of the competing cars at an interval
of at least one minute.


на немския ДМСБ
8.3 Startabstände
8.3.1 Der Veranstalter legt für den Start zur Rallye und zu jedem Tag die Startabstände für die
Wettbewerbsfahrzeuge fest. Dieser muss mindestens eine Minute betragen.
8.3.2 Dieser Abstand muss für alle Wettbewerbsfahrzeuge gleich sein und gleich bleiben, es sei denn, in
den besonderen Bestimmungen einer Meisterschaft ist eine abweichende Bestimmung vorgesehen oder die
FIA hat eine Ausnahmegenehmigung erteilt.

prevod ot google:
8,3 Старт разстояния
8.3.1 Организаторът определя за началото на ралито и да започнат всеки ден интервали за
Конкурс занаяти. Това трябва да бъде най-малко една минута.
8.3.2 Това разстояние за всички превозни средства, равни на конкуренцията и да останат същите, освен ако в
специфичните разпоредби на шампионата е друга разпоредба или
ФИА е предоставено освобождаване.
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот valio » Сря Яну 28, 2009 13:53

[* GTI-8V на Вто Яну 27, 2009 10:45 pm
valio написа:
Чудя се за какво спорите за Х-вете.Те и до сега си стартираха на 3 минути след последния автомобил от група N.


това е аргумент на година, браво.
предполагам че живееш още без ток, вода и каналисъциа че едно време така живееха хора.....]

Подминавам го без коментар. От около 20 години съм по ралита - като организация, съдийски екипи,зрител.Нека някои от по-младите пилоти да не се палят толкова, а да четат правилници и регламентите на състезанията точно и подробно. Има едно правило което е много точно-Dura lex Sed lex-законът е суров, но това е закона. . Всеки който подава заявка за стартиране в ралито приема регламента му и е длъжен да се съобразява с него.
Относно Х-вете в ралитата винаги са стартирали след хомологираните автомобили на дистанция от 3 минути. Почти на всяко рали има дупки в стартирането поради отпадане , инциденти, техн.проблеми. Имало е случаи на автомобили от Н4 или Супер 1600 да стартират последни на 5-10 минути поради проблеми. Тогава и за тях ли да се пуска форлойфер? Етапа не приключва докато официално не се отвори движението. Всеки зрител сам си носи отговорност за своето поведение.
valio
 
Мнения: 271
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 21:25
Местоположение: sliven
Име: Валентин Иванов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот GTI-8V » Сря Яну 28, 2009 14:28

valio написа:От около 20 години съм по ралита - като организация, съдийски екипи,зрител.Нека някои от по-младите пилоти да не се палят толкова, а да четат правилници и регламентите на състезанията точно и подробно.


Наистина си палам по тази тема и то по просто причина че НЕ вишдам некаква оправдана позва от тази забаване от 3 минути или 5 минути които оправдава допълнителния риск.
А за млади пилоти и правилници, мисла много от тех ги снает по добре от "старите" пилоти по причината че не се налоши да ги четеме всички за изпита.

valio написа:законът е суров, но това е закона. [/b]. Всеки който подава заявка за стартиране в ралито приема регламента му и е длъжен да се съобразява с него.


Това сначава ли че всеки сакон е обмислен че не му требва поправка по некои време? Сначава ли това че всеки сакон требва така да стои за векове? Сaщо се променат напрекисното некои сакони? Сaщо в други правилници, като немския например е изрично написано че интервалите за всички коли требва да за еднаки?

А сaщо да не си питам дали дадено нещо не може да биде регулирано по добре? Тук не става вапроз как некои да си прави колата по бърс, как да измислим некаква хитрини а за сигурноста, за чувешки живот и само по тази причини всеки требва да си помисли дали наистина това е най добре решение отколкото за всеки цел да оправдава дадено решение.

valio написа:Относно Х-вете в ралитата винаги са стартирали след хомологираните автомобили на дистанция от 3 минути. Почти на всяко рали има дупки в стартирането поради отпадане , инциденти, техн.проблеми. Имало е случаи на автомобили от Н4 или Супер 1600 да стартират последни на 5-10 минути поради проблеми. Тогава и за тях ли да се пуска форлойфер? Етапа не приключва докато официално не се отвори движението. Всеки зрител сам си носи отговорност за своето поведение.


за отпаднали коли до сега не се сетих дори. Сначи може и да стане още по зле, например 5 минути разлика + 3 отпаднали X-ове, сначава 8 минути дупка.

От вчера сам говорил с 3-ма пилоти от X които в минало за стартирали имено така, с голями разлика след група Н, всеки от тех обяснява че е най кошмарно и опасно нещо за тех. Ако има доволен пилот които е карал така, нека да се изкаша че му е много готино и сигурно така ....

За това пак питам, каква е причина че не се процедира по един от следните начини:

- колите стартират по класове си, например А8, Н4, Х4, А7, Н3, Х3......

- всички коли стартират с еднакви интервали

- евентуален ресервен вариант: Да няма по голям интервал но веднага след Н група да стартира Х1, Х2, Х3, Х4, X-макси. По този начин няма да има дупка, малките X-we най вероатно няма да настигнат малките Н-ки а голямите X-ове по бавно настигнат предишните X-ове.

Това не за ли варианти които поне се струва чувек да помисли малко?
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот Мартин Сурилов » Сря Яну 28, 2009 14:34

damon написа: Ами чакайте, нали отсечката не се води за приключена докато не мине затварящия автомобил!

Прав си, но тия закриващи автомобили никой не ги чака и това се знае! И аз не съм ги чакал никога. И според мен, както вече бях писал, най-добрия вариант е вместването на "Х"-овете в стартовия списък, а не подредени отзад.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Препис – извлечение на ПРОТОКОЛ № 1 от засед. на УС на БФАС

Мнениеот motolud » Сря Яну 28, 2009 15:32

[quote="maximrally"]Струва ми се,че на някои са им нужни жълти книжки за да не стане като с автобуса вчера.Между другото някои от вас реваха ,че това състезание било лошо организирано,другото било далече,третото било с малко състезатели и т.н.,а в същото време плачете сега ,че някои състезения отпадат.Стигнах до извода ,че хем ви сърби,хем ви боли. На планинските хиксовете стартират наравно с другите-факт.Питам-каква е разликата с ралито?Нека някой присъствал на заседанието на УС на федерацията да разясни доводите за отделянето на хиксовете.Аз питам те не са ли равнопоставени състезатели при положение ,че отговарят на всички изисквания и са преминали технически и административен преглед?Другият въпрос е с какво нашите хиксове са по-различни от същите автомобили от европейските държави?при положение ,че е разрешено вече автомобили с валидна хомологация да се състезават при хиксовете защо де биват отделяни от другите?Мога да задам още въпроси но има ли кой да отговори?[/quote]

приятел разликата е само в дължината на трасето !!! ако не ме лъже паметта най-дългото ни планинско е под 10км а са малко отсечките по ралитата които имат по малка дължина само в това е разликата. Аз съм за В.Великов ама като няма пари какво да се направи всичките които имат пари в България идват да ги инвестират в София ние не сме виновни всичко доиде в софия и тука е най-голямата селения ама ние си се мъчиме пътуваме по 2ч заради хора които не са виждали онова нещо с 3те лампи и става ужас. Колкото повече състезания толкова по добре ама и пари трябват за тях тва е цялата работа.
и когато културата на публиката се повиши тогава няма да се притесняваме че някои може да изкочи на пътя може да изкочи и на 000 и на 1ви може и на последния . Опазил ни господ !!!!
Аватар
motolud
 
Мнения: 67
Регистриран на: Чет Юли 21, 2005 20:20
Местоположение: на софия
Име: Галин Гетов

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron