Новите такси и лицензи в БФАС

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот Л. Мечков » Вто Дек 23, 2008 14:56

Най-важното в това писмо е абсурдната точкова система, всичко друго някак си се преглътва , но това.............Не умаловажавам другите точки в никакъв случай, но това ме потресе най-много :shock:

Поздравления го"син Шопски, дай една салата :D
Аватар
Л. Мечков
 
Мнения: 614
Регистриран на: Пет Май 02, 2008 19:42
Местоположение: Cosworthland
Име: Любомир Мечков

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Вто Дек 23, 2008 15:30

Подкрепям писмото на Иван Шопов.Написано е точно и аргументирано.Относно точковата система мисля че тази не е по-добра.Преди години се използваше 20-точкова система ,но включваше само първите 10 състезатели,като съответно разликите в точките бяха по големи.Мисля че досегашната е по добра.
Относно групите -аз също говорих с Камен и Славейков.Група Х се разделя на два а не на четири класа-както ги споменах по-горе.А пак си има генерално класиране за групата и по класове.Просто се обениняват класовете.Ако това е някаква грешка трябва час по скоро да се изясни защото състезателите трябва да си подготвят автомобилите.
Мнението ми във връзка с гр П е по различно.Всяко нещо си има начало и то не е безпроблемно.не може да очакваме веднага да се напълни с прототипи .Това може би го знаят и хората които са се захванали с това.Така че по-разумно е малкото коли тази година да стартират заедно с грХ но с отделно класиране.Така е по-коректно и за едните и за другите.По нататък ще изкажа и друго мнение.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот corsaGT » Вто Дек 23, 2008 17:04

Колко фалшиви коли ще има,ако действително класовете са така направени.Вече с трима колеги говорих и тримата мислят едно и също.
Blagoevgrad racing team
Аватар
corsaGT
 
Мнения: 98
Регистриран на: Чет Мар 08, 2007 19:21
Местоположение: Blagoevgrad
Име: Vencislav Ridarski

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот plm » Вто Дек 23, 2008 21:39

Иван Шопов написа:.....
Една поправка - няма да има такава промяна освен горната граница за кубатурата. Говориш за страница 5 (по памет). Говорих си със Славейков -техническа грешка е това. Трябва да се чете като "група" , а не като клас. Ако обърнеш още 2 страници ще видиш, че на затворен маршрут и на планниско се предвижда генерално класиране на Х, както и по класове.
ОСтаналото е вярно - особено за контестациите. Завръщат се времената на "К и К".
Относно таксите - в книжката таксата за участие е завишена. На базата на обещанията и вчерашните разговори очаквам бюлетин, в който се връща старите такси.
........

Днес сутринта получих годишника. Поне 10 пъти прочетох правилника. Припомних си и стари /2004,2005,2006,2007,2008/.
Променят се 10-20 изречения. Нормално.
За мен нивото на документа е спаднало, защото освен повтарящите се грешки вече има и много граматични. Някой ще каже, че издребнявам, но това говори за отношението на създателите на документа.
Обясненито ми е, че те не са го чели в окончателен вид, или... А той е цели 3 страници, формат А4.
Миналата година се появи текста на снимката. След 20-30 дена с бюлетин разбрахме, че е грешка. Да де, но тази година текста е същия. Пак ли е грешка? Или Стайков не може да си кара Пунтото?
А другия текст? Това го има години наред, но сега се зачудих ...Днес бях и на работа, та може и от умората да е, но утре ще продължа за да разбера замисъла.
С писмото на Иван съм съгласен, като особено ценя работата му за начало на диалог, дискусия, разговор...
Като осмисля документа може да си изразя мнението по съществените промени.
...Правилника го имам и в pdf. Та, ако някой иска мога да го пратя.
Прикачени файлове
2008.jpg
2008.jpg (164.25 KiB) Прегледано 8596 пъти
2.jpg
2.jpg (57.79 KiB) Прегледано 8594 пъти
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот todor hristov » Вто Дек 23, 2008 22:06

Какъв е смисълът от това да има подточка А,без да има Б?!Кво излиза,че ралита със СЕ повече от 120 км не трябва да има.Група А до 2000 кубика,нищо за приравнения обем.Дизелови автомобили могат ли да участват?Майко мила,не знаех,че има общински състезания.Тоя правилник или е писан от новоназначена секретарка,с ниска езикова култура,или от лелка в предпенсионна възраст,мразеща някой от рали ветераните,щото не й е бутнал навремето.
todor hristov
 
Мнения: 680
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 11:44
Име: todor hristov

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот Гетов » Вто Дек 23, 2008 22:16

todor hristov написа:Какъв е смисълът от това да има подточка А,без да има Б?!Кво излиза,че ралита със СЕ повече от 120 км не трябва да има.Група А до 2000 кубика,нищо за приравнения обем.Дизелови автомобили могат ли да участват?Майко мила,не знаех,че има общински състезания.Тоя правилник или е писан от новоназначена секретарка,с ниска езикова култура,или от лелка в предпенсионна възраст,мразеща някой от рали ветераните,щото не й е бутнал навремето.

Второто е по вероятно братле
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Вто Дек 23, 2008 23:22

Че има много грешки в книжката е вярно.Но не търсете във всяка дума грешка.Колега todor hristov,това че не знаеш много неща не значи че ги няма.Общински и зонови състезания в България има откакто го има автомобилния спорт.Едно време участвахме в тях за да се класираме и получиме лицензи.Някъде и сега ги правят,затова в регламента са посочени изисквания за този ,който иска да организира такова.Затова е посочено и време в което трябва да се проведат,тъй като тези състезания не фигурират в националния шампионат .Естествено е че тези условия не могат да се променят всяка година.И какво не разбираш в регламента ,че не се допускат автомобили гр А над 2000сс.Вреки който кара автомобил с турбо знае как да си сметне кубатурата,за атмосверните е ясно.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот plm » Сря Дек 24, 2008 00:10

MIROSLAV MARINOV написа:...това че не знаеш много неща не значи че ги няма.Общински и зонови състезания в България има откакто го има автомобилния спорт...

Миро, и аз знам как беше навремето. Но,правилника е за 2009, а тази точка се преписва поне от 2004. Пък и не знам през 2004-2008 да е имало зонови състезания.
Сега не разбирам комбинацията т.1/шампионати/,т.2/рали шампионати/,подточка а, без подточка б,...
А според теб Пламен може ли 2009 да кара с Пунтото?
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот ifcho » Сря Дек 24, 2008 01:47

Ако може на мен да ми пратиш pdf-то :o [email protected]
Peugeot's technical sophistication and competitive success confirm my belief that the automobile's progress began with and remains the fruit of sports competition' Enzo Ferrari
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот GTI-8V » Сря Дек 24, 2008 02:04

сега чета правалника за 2009 година.

Ето нещо които ми прави впечатление и според мен не е редно и не за посочени до сега в темата:

IV Класиране:
Б.) Прикачени файл

- Мисла че е не редно един пилот да участва максимум в 2 шампионата, какво пречи да участва в всички ако иска и има финанси? Не стига че така и иначе ще има голям спад или това е направено срещо пилоти като краси кандиларов които участвал успешно в 3 шампионата?
- мисла че и е гресно че пилот не може да си смени група/клас освен през лятня просорец. По логично беше според мен това да е валидна за самата кола. Мисла че некои пилоти ще имат проблем тук, например при по сериозна повреда на кола. Хора които всимат коли под наем също и така нататък.

и некои предлошение върху които поне може да се помисли дали прават смисъл и да помагат да стават засестаниета по справедливи, сигурни, комфортни и атрактивни.

- дадена писта, етап и подобни да биде проверено 30 дена преди старт дали отговори на всички изискване като добър асфалт, ширина на трасето и подобни
- да биде задължен да органисира охранява сервисня парк или да предостава близо до писта охраняван паркинг. Нека да има и допълнителна такса за такив.
- да биде задължен да популарисира самата застесание 30 дена преди провешдането. Например да се печатва за планинско 500 плаката, за писта 1000, за rally 2500 (примери). Да биде задължен да намери местни мединии партнеури а това може да стане лесно с бартери според мен.
- да осигури място за боксове от петък вечер до края на самата застесание. Които беше рано в сибота в бургас снае сaщо го пиша това
- да се раздават пропуски по бройка на участващи пилоти и не на ASK-та. Макар че малък проблем и то съществува. Например един отбор може да има 5 застесателни коли с по неколко чувека обслушващ personal, тоест повече нушда от пропуски от колкото един отбор с един застесателен автомобил. Не вишдам проблем да се раздават например при административние преглед по 5 пропуска на пилот вместо по толко на отбор.
- да не се допускат конфигурация на трасето които не отговори на минимална ширина. Мисла че е недопостимо да има учазтази където дури теоретично не важмозно да се изпревари или да се избегва спрел автомобил
- да се изполсват безопани средства за изграшдане на шикани ако такива за необходими. Още нащрихвам ако се сещам за тези огроми гуми в варна.
- загреваща обиколко преди застесаниета да започва само ако е гарантиран старт веднага след приключването на такава и не по кисно от 30 до 60 секунди след когато последния автомобил си е наредил за старт.
- фалстарт и други груби нарушение да бидат наказани още по време на застесанието с "10 или 20 седунди стоп and go" през бокса.
- органисатор да гарантира 2 x 30 минути за тренировка/квалификация и да осигури тя да биде гарантирана и при други непредвидени обстоятелства за всички класове.
- да не се допускат в никакив случеи старт на различни класове които за по голяма разлика от 1 клас. Например Х1 да не се допускат в същия старт като Х3 или Х4. Изключително опасно е според мене е разликата в скороста при по голяма разлика от класове и не вервам че на пилот които участва (като в русе) с автомобил от Х1 например с Х3 и Х4 да му е много комфортно ако требва да гледа повече назад отколкото напред.
- да биде точно реглементиран кой кога и къде ще ножи отговорноста при инцидент.
- боксовете (НЕ сервисня парк) по време на застесание да за оградени и публика да няма достъп
- da se vaveshda po etapno sobstven pravilnik za zatvoren marshrut che taka i inache ne moga da razbera sashto se izpozva pochti izcelo ot rally
- да подължа позледното предложение, да се прилоши "накъстелен баласт" за пилоти които не учазтват целия сесон и всички застесаниета (WTCC правилник). Евентуално да се приложи накъстелния баласт изцело като в WTCC, например колко повече успех, толко повече баласт за да стават застесаниета по интересни.
- Задължително онбоард камера в всички застесателни коли по време на квалификация и застесание.
- Увеличаване на дължина на застесание по затворен маршрут. В момента за средно сигурно около 30 - 35км които според мен е крайно малко. Да се увеличава на 50 - 60км и/или 2 спринт застеание като в WTCC по 25 - 30км например. При Спринт застесание отново да се приеме принципа на WTCC, да се стартира в обратния на 2-то застесание по ред на финиширане от пирвото. Би требвало да става доста по интересно според мен.
- да се върна преднишната миналогодишна точкова система за затворения маршрут. Евентуално допълнение, бонус точка за най бърсата обиколко на клас по време на застесание
- заради изключително киси трасета на затворен маршрут у наз предлагам да се позволи 2 допълнителни обиколки след финала за охлашдане на двигатела, спирачки, гуми и така нататък. На мен направо ме боли когато требва да остава веднага колата си в сервисня парк след финал.
- да се забрани проверка на хомологирана екипировка пряко преди старт (например варна). Мисла че не допостимо пилот да биде накаран да си показва екипировка секунди преди старт. Ако такава проверка требва да биде направено, нека да биде преди отвешдане на колите на писта
- всеки инцидент по време на застесание в които участват 2 или повече коли да биде проверен автоматично и задължително от спортни комисари и/или комисия
- автомобили с чазти които "влачат" с себе си чазти от купето (primer bobi borisov v varna) да бидат задължително привикани в бокса за отстраняването им да се гарантира безопасноста на срители и другите пилоти
- За група "П", щом се налоши промяна на групи, сaщо не всимаме просто групите от некои по развита държава в моторспорт, например германия, англия или подобно? Всички правила, органичение и позволение за вече изпитани и правилата за ясни и докасани?!
- евентуално: федерация да сключва договор с происводител на сликове с цел намаляване на разходи за гуми. Всички коли за длъжни да изпозват същата марка. федерация сключва договор с происводитела в замяна с реклама по трасета и автомобили и получава в замяна сликове на преференциялни цени. Не ми се верва че това в БГ може да стане, но все пак е идея де....

за днез това е ...
Прикачени файлове
pravilnik01.jpg
IV Класиране: В.)
pravilnik01.jpg (56.29 KiB) Прегледано 8469 пъти
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот todor hristov » Сря Дек 24, 2008 08:48

Г-н Маринов,преди 7-8 години имаше подобно в Стара Загора,организирано от Ричи(караха едно жълто-зелено БМВ).Бях дори доктор на събитието.Интерпретиране на правилника се налага поради неяснотии.Не казвам,че е лош,защото компетентността ми не е на ниво федерация.Не е ли по-добре,вместо синтактично тромави изречения просто да се използват римски и арабски цифри.Не първо могат до 2000 ,после без киткари.Както и да е.
todor hristov
 
Мнения: 680
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 11:44
Име: todor hristov

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот топ4ото » Чет Дек 25, 2008 00:42

По-принцип , сам от тия дето немогат да се обждат ,ама като чета тук , и ми стана ясно че всички сте много силни на приказки но никои нищо не прави ,всвки чака някои друг да го свьрши , саответно всеки да си искаже <компетентно по вапроса> Естествено това е лесният начин, докато чакате някои друг да сварши ваща работа сетуацията в родината няма да се промени . Все пак това си е ваша работа ,но неможете да се оплаквате от нещо което гледате като странчни наблюдатели .Затова и си малча ама вече ми стана смешно - не харесваме дадено нещо но не се опитаме да покажем как трябва да стане а само плюем .В скоро време нияма да се подобри положението докато не надигнете глава и не осазнаете че вие сте федерацията и народа които триабва да казва какво трябва да става . За да се запази автомобилизма като спорт и да не изчезне в нвбитието ,организираите се и си направете ваша федерация , нали е демокрация все пак .Имам няколко предложения по този вапрос ако някои го интересува да пита да не занимавам ьората с глупости .Извинявам се за правописните грешки
топ4ото
 
Мнения: 4
Регистриран на: Вто Ное 11, 2008 22:26

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот todor hristov » Чет Дек 25, 2008 09:07

Ще ти кажа няколко неща:1.повечето от нас са експряко ангажирани със спорта,така,че нашите интереси от това спорта да се развива не са тенденциозни.Т.е.боли ме гъза,че ще закрият спорта у нас.Просто тогава ще отида да гледам по света.Яд ме е,че Ясен,Митко,Крум,Гьошев,Вуко,Стефко и др.ще профукат уменията си.Ако зная,че мога да ги гледам другаде-ебам ти българския шампионат.2.Не смятам,че трябва да ида да псувам федерачията,като мога да го направя и от компютъра-те ако нямат уши да чуят и пред тях да го кажа ще се почешат и пак същото.3.Една част от пилотите са обезверени,така,че моето писане изразява мнението на тези от тях които са ми приятели.4.Алтернативна федерация е тъпа идея.Международни състезания без БФАС как ще станат.Това да не ти е офроуд да затвориш две поляни със знанието на местния онбашия.5.Проблем е и липсата на подготвени кадри,които да бъдат реална алтернатива на сегашното ръководство.
todor hristov
 
Мнения: 680
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 11:44
Име: todor hristov

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот топ4ото » Чет Дек 25, 2008 12:01

да ти кажа мен ме боли защото след известно времв докато им минават номерата , и както знаеш никои не трьгва срещу себеси . Всеки иска да си запази блаоразположението и да е паразит докато нещо не се промени .напрактика от чутото от мен по састезания на които сам бил зрител разбирасе излиза че там незнам точно колко са 20 - 30 човека се облагодетелстват от хората които дават мило и драго за този спорт, и наи важното постояно хокат састезателите и сьм се обедил че правилата се спазват само когато им е удобно и може би изгодно не сам много добре информиран за да обвинявам точно някои .Бих искал да спрат вече тези <шуро-бадженащини>и може би тогава освен че ще оцеле сигорен сьм че ше се и развие .Това е мое мнение и не искам да обидя никои .АКо бях някои които може да направи нвщо ,много неща щяьа да седят по друг начин .И весела колвда все пак
топ4ото
 
Мнения: 4
Регистриран на: Вто Ное 11, 2008 22:26

Re: Новите такси и лицензи в БФАС

Мнениеот ifcho » Чет Дек 25, 2008 12:20

Аз лично твоето мнение, не само не можах да го разбера, ами не можах и да го прочета дори...
Peugeot's technical sophistication and competitive success confirm my belief that the automobile's progress began with and remains the fruit of sports competition' Enzo Ferrari
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта

cron