Относто недоразуменията с ролкейджовете

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Относто недоразуменията с ролкейджовете

Мнениеот Любо Мечков » Пет Яну 04, 2008 01:59

Здравейте на всички и ЧНГ :D

Понеже се позабавих доста с пуска на моя кокошарник, та дойде време , в което за пореден път трябва да преправям разни недоразумения, за да мога да съм изряден пред господа специалистите от БФАС при техническия преглед.....

Да започна с мъката си. Значи изсипаха се един куп известни на спорта личности върху колата ми и всичките отсякоха, че роубарът ми няма да покрие изискванията на БФАС, на ФИЯ-да, ама на нашите не.!

Първо бил Ф40Х2.5 тръби.Клетката трябвало да не е с две надлъжни, основни тръби, а с една напречна П-образна....Както и да е, в правилника, в приложение Ж е дадена и моята схема на ролкейдж и е записано, че стандарта от Ф40Х2.5 е валиден. Както и да е. Както и, че съм длъжен да сложа прословутия Х на тавана, макар че съм без навигатор за писта и планинско и мога да мина само с един диагонал.

Та ми беше обяснено, че тръбите трябва да са безшевни(голяма тъпотия, защото оригиналният ми роубар е от хром-молибден шевни).А в Бг. безщевните тръби са много меки.......Както и да е...Та трябвало да са с диаметър Ф45Х2.5, или Ф50Х2мм.Речено-сторено, напазарувах нови тръби и отрязах стария роубар, така, или иначе........Сега по въпроса за хиксовете..........За тях ми обясниха, че трябвало да са от ляво, от дясно, отгоре(там добре) и отзад :shock: Ще ги направя, няма проблем, ама никъде не виждам такива изисквания в приложение Ж!!!

Така, или иначе старият, читав ролкейдж вече е нарязан, обаче искам да знам на 100% тия Х-ове трябва ли да ги има, или НЕ, и възоснова на какъв документ ги изискват, защото аз такъв не откривам, но поне 15състезателя ми го набиват в главата.

Става въпрос за група Х, автомобилът е форд ескорт косуърт.
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот RaPiD » Пет Яну 04, 2008 03:07

Сори за оффа. Еее най-накрая ще го видим тоз Косфорд май, дано на писта Русе да си на линия!
Аватар
RaPiD
 
Мнения: 2803
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:40
Местоположение: София
Име: Асен Иванов

Мнениеот RaPiD » Пет Яну 04, 2008 03:11

Защо не го направиш като на Тихомир, той нали кара миналата година и нямаше проблеми, или сега има нови тъпотии?
Аватар
RaPiD
 
Мнения: 2803
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:40
Местоположение: София
Име: Асен Иванов

Мнениеот tstoikov » Пет Яну 04, 2008 15:26

За размера на тръбите и че трябва да са безшевни са прави,но да ли трябва да има X-сове на всякаде мисля че не са задължителни а само една тръба в Ж-то наистина няма нищо.Миналата година ходих на доста писти и планински и видях,че доста коли нямат Х-сове навсякаде.И аз правя това в момента самоче във Варна на 2.5 няма никаде,а само на 3 но и така ще стане.Успеx.
Аватар
tstoikov
 
Мнения: 66
Регистриран на: Съб Ное 25, 2006 18:34
Местоположение: Varna
Име: Тодор Стойков

Мнениеот Frysco » Пет Яну 04, 2008 15:56

По добре ги слагай хиксовете... иначе рискуваш да станеш втория Пламен Стайков и накрая след купища разправии да забранят Ескорт Косуърт само и само да не може да караш, и то защото си си позволил да им кажеш в очите истината.
Колата на Стайков я забраниха, миналата година на Боби белята не му дадоха купа и като се разсърди-го изгониха от федерацията... Вече има прецеденти за малоумието им.
Frysco
 
Мнения: 144
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 17:32
Име: Радослав Желев

Мнениеот GTI-8V » Пет Яну 04, 2008 16:01

Имам същия проблем с rollcage, реших че е най добре да не рискувам и си поричах raollcage на Sparco, випреки малко по скипо излиса поне ще съм спокойн (надявам се де).
Иначе абсолютно сам загласен с първото мнение, чувек не снае какво да прави, направо ушаз .....
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Мнениеот Astra_26 » Пет Яну 04, 2008 16:40

http://www.bfas-bg.org/documents/sredst ... kletki.doc

Чертежите са в приложение "J" article 253 http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... penelement

http://www.bfas-bg.org/documents/PREDPAZNI_KLETKI.zip

http://www.ompracing.it/pdf/en/rollbar.pdf
:wink:

Ролбара ти най-вероятно е бил АВ/106/68А с Cr-Mo тръби на 39,5mm. Това е препоръчителната схема за Cosworth-a, не че е задължителна. Това е само техническото решението на OMР. Записано е 50х2 за средната П рамка, а останалите може да са и 45х2,5. (50х2 са с около 400 gr на метър по-леки :wink: )Това е за стоманени безшевни тръби. Хром-молибденовите ролбари са фабрични и притежават сертификат от FIA, затова размерите им не се регламентират, а са въпрос на конструкторско решение.
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот Щ.Тодоров » Пет Яну 04, 2008 17:29

На тавана е задължително да има Х или V.Другото нещо за което се заяждат здраво е ,че роубар-а трябва да стъпва на "кутийки" ,а не да е захванат направо за дюшемето.На базата на какви документи искат тези неща - не знам.По прегледите има доста хора ,които са много далече от спорта.Но за сметка на това започват да изнасят лекций по механика и съпротивление на материалите.Моето мнение е ,че трябва да се изпълнят горните работи,защото колкото и да нямат понятие тези хора,могат да не ви допуснат до състезание
Аватар
Щ.Тодоров
 
Мнения: 84
Регистриран на: Вто Юни 19, 2007 17:32
Местоположение: София
Име: Щерю Тодоров

Мнениеот Любо Мечков » Пет Яну 04, 2008 20:20

GTI-8V написа:Имам същия проблем с rollcage, реших че е най добре да не рискувам и си поричах raollcage на Sparco, випреки малко по скипо излиса поне ще съм спокойн (надявам се де).
Иначе абсолютно сам загласен с първото мнение, чувек не снае какво да прави, направо ушаз .....
Здравей Алекс :D Значи много добре си направил, така трябва да е и аз бих направил така, но аз нарязах именно Спарко :lol: :D
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот Любо Мечков » Пет Яну 04, 2008 20:26

Щ.Тодоров написа:На тавана е задължително да има Х или V.Другото нещо за което се заяждат здраво е ,че роубар-а трябва да стъпва на "кутийки" ,а не да е захванат направо за дюшемето.На базата на какви документи искат тези неща - не знам.По прегледите има доста хора ,които са много далече от спорта.Но за сметка на това започват да изнасят лекций по механика и съпротивление на материалите.Моето мнение е ,че трябва да се изпълнят горните работи,защото колкото и да нямат понятие тези хора,могат да не ви допуснат до състезание
Да, и аз виждам само хикса, или диагонала на тавана по схемите, аз имам кутийки, както споменах по-горе роубарът беше Спарко и доста читаво изпълнен :wink: Ще се слагат хиксове на всякъде, видяло се е, ако трябва и на пода..........не ме мързи, нито пък имам проблем от финансово естество, просто се позачетох в прословутото приложение Ж и не открих почти нищо. За господа господите е ясно, че са много на "ТИ" с материята, но както написа от тях зависи дали ще бъда допуснат.Най-малко искам да ми забрани някой възрастен чичо да карам.....,който просто мястото му не е там, където работи , но съдба :D
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот Любо Мечков » Пет Яну 04, 2008 20:40

Astra_26 написа:http://www.bfas-bg.org/documents/sredstva_za_bezopastnost-predpazni_kletki.doc

Чертежите са в приложение "J" article 253 http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... penelement

http://www.bfas-bg.org/documents/PREDPAZNI_KLETKI.zip

http://www.ompracing.it/pdf/en/rollbar.pdf
:wink:

Ролбара ти най-вероятно е бил АВ/106/68А с Cr-Mo тръби на 39,5mm. Това е препоръчителната схема за Cosworth-a, не че е задължителна. Това е само техническото решението на OMР. Записано е 50х2 за средната П рамка, а останалите може да са и 45х2,5. (50х2 са с около 400 gr на метър по-леки :wink: )Това е за стоманени безшевни тръби. Хром-молибденовите ролбари са фабрични и притежават сертификат от FIA, затова размерите им не се регламентират, а са въпрос на конструкторско решение.
Благодаря много, това ще ми свърши работа :wink: Относно стари роубар, да, може би е нещо подобно на ОМП-то :D Вече е на вторични
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот 2002turbo » Пет Яну 04, 2008 21:40

Любо Мечков написа: Относно стари роубар, да, може би е нещо подобно на ОМП-то :D Вече е на вторични
Eеебати как можа, някоя Фордела щеше да му се радва :(
Аватар
2002turbo
 
Мнения: 92
Регистриран на: Чет Юни 30, 2005 15:13
Местоположение: София
Име: Димитър Огнянов

Мнениеот plm » Пет Яну 04, 2008 22:02

След киткарите това е другата голяма глупост на фед.
Всъщност нека припомня накратко как се развиха нещата според мен.
През 2005 решиха да ни ограмотяват и ни "изсипаха" всичко получено от ФИА.

http://store1.data.bg/plamenipet/rally/ ... 202005.pdf
На много места има неясни извадки или "предлага се". И за авторитет се обяви - с хиксове и без дросели.
Това с дроселите стана ясно ,че е грешка, но от 2008 пък ги пращат в хиксовете.
С ролбарите е аналогично положението. Много коли вече са с изрязвани и преправяни ролбари и така те вече са унищожени. Това са ЧУЛИ собствениците им и са ги преправили. И от фед са доволни и ги пускат.
Малко бг история за ролбарите.
Разказвали са ми, че на Албена една година на прегледа горд тех ком от фед иска да изгони заводските Шкоди 130 рс , защото магнита му не се лепял за тръбите и значи били алуминиеви. Тези гледали, мигали....а със същите коли са карали на Монте Карло, на Акрополис, на РАК...
Не е нужно да му казвам името.
Скоро след това Тихомир взе купе от Славчо Христов с руски ролбар. Той веднага направи проверка с магнит и се отчая-ще ме върнат,магнита пада. Направих запитване за анализ на материала, искаха поне 20 см тръба. Отрязахме проба, дадох я /в СИМЕ/ и направиха анализ на материала със сертификат. После пробата я заварихме и китосахме, но имахме сертификат с якостните показатели на материала.
По това време ролбарите у нас ги правеше един циганин от Филиповци. Карали сме му 2 коли, но чакахме на опашка, защото имаше коли на ЦАК на МВР - Стефан Крънчев, Кубрат Василев...
На въпроса.
Любо, колкото и да се ровиш в документите няма да намериш ясен отговор за бг ...
Ти си ХИСТОРИ, т.е. заварено положение, както е хомологирана колата така трябва да бъде. Тази кола Геров я купи ударена 93 и я направи за участие 94. Карана е на много състезания.
Какви са възможностите ти сега?
Първи начин. Отиваш при камен и питаш конкретно как трябва да бъде ролбара за да те пусне. И слагаш всякакви тръби - да имат външен вид. От скеле, шевни, безшевни....Това, че ти знаеш нещо от съпромат, за материалите...в случая не е важно.Защото проверяващите нямат такива познания.
Втори начин. Възстановяваш си стария и се готвиш за защита с документи, а и както каза Фриско бъди готов за вечна забрана.
За Алекс - ти с това Ево 9 си друг случай. Съветвам те да си осигуриш всякакви документи за ролбара. В бг може да имаш изненади. Пожелавам ти успехи!
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Любо Мечков » Пет Яну 04, 2008 22:30

:? Няма жълто човече, което се гръмва :lol:


Да го възтановя....................Няма начин просто!
В момента правя нов, всичко е огънато, подготвено за заваряване и напасване, но исках да си изясня за себе си какво става с хиксовете и как може кола, която е участвала на толкова ралита, да не е годна за писта и планинско.С роубар със сертификат :D Модерен, дори и днес. Отговарящ на схемите на приложение Ж и тн.....

Значи слагам хиксове на всички места, даже и на седалката, само да кажат :D Не ща да доказвам с документи каквото и да било.Искам да покарам, а не да водя безсмислена война с хора, които не са ми среда 8) :D Но, ако излезе още някой заек от торбата мисля да тегла една п....м..... и ще си карам частно, има къде вече, а и тепърва ще има все повече. Много са недоразуменията, а аз съм маалко избухлив и вече ми писна. Разглобих цялата кола на ново заради този проблем!Съзнавам, че тази история е абсолютно безсмислена, но в името на спорта..................ще направя чудеса! :lol:

Избрах рамка с основна П-опора(основен кейдж) Ф45Х2.5 и странични Г-образни греди от нея през предните колонки и таблото до пода, това ми е най-лесно, така го правя :roll: Сега ще натамъним и едни Х-ове из цялата кола, да видя само аз как ще влизам и излизам :lol: Или страничните Х-ове ще ги направя на панти, това не е описано като забрана :D
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот plm » Пет Яну 04, 2008 22:44

Бъркотията у нас е пълна. Кой както се уреди.
Ясно е, че ти искаш да караш, но пък и от фед искат да покажат, че са ...фактори, авторитети,велики, богати...
Ще помагаме с каквото можем за да може да караш.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Следваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта

cron