Относто недоразуменията с ролкейджовете

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Мнениеот MARVI » Пет Яну 04, 2008 23:25

Страхувам, че след като направиш всичко ще ти поискат и сертификат от лицензиран произовдител за ролбари, така че се подготви и за това!
Винаги вярвам в мечтите си!
Always believe in my dreams!
Аватар
MARVI
 
Мнения: 1007
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 07:26
Местоположение: Worcester
Име: Марио Попов

Мнениеот ceco_rs » Пет Яну 04, 2008 23:54

Жалко , че си нарязал ролбара , той е хомологиран с колата и тогава можеш да не го сменяш ! При хомологацията колата се изпитва на пределно допустимите удари и съответните изкривявания и тогава се хомологира ! Новия е добре да отговаря на оригиналния със съответните размери и точки на закрепване (ако не на кутии трябва да има подложни ламарини със съответната дебелина и размери) . Основния ролбар(този над главата ти) трябва да е от 45 или 50 мм. (виж пр.Ж ). Другите може да са от 38 или 40 мм. Диагонал над главата ти трябва да има като задния край трябва да е над главата ти и x трябва да има сранично на твоята врата. Ако имаш други питания казвай !
ceco_rs
 
Мнения: 113
Регистриран на: Пон Фев 19, 2007 22:35
Местоположение: Русе
Име: Цветомир Цанков

Мнениеот plm » Съб Яну 05, 2008 00:22

Ха, рязането, меренето, заваряването...всичко стана перфектно тогава.
Последна промяна plm на Съб Яну 05, 2008 08:34, променена общо 1 път
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Съб Яну 05, 2008 00:47

Както казва Пламен бъркотията с ролбарите е пълна и вечна.По принцип Любо би трябвало без проблем да си кара колата с какъвто ролбар е хомологирана.Всички нови изисквания важат за колите които се хомологират към момента на влизане в сила на новите изисквания.От документа на ФИА ,който е пуснал Астра-26 се вижда че хикса зад седалките на главния ролбар се прилата при автомобилите хомологирани след 2002ра.Това никой не го разбира и не го спазва.Преди години ни накараха да преправиме ролбарите на ладите с 45х2.5 или 50х2 защото такива били новите изисквания.Тогава на "Златните" ланчиите гр Н дойдоха с ролбар 40х2 и нямаха никакъв проблем щото така са хомологирани.Преди 3 години на "България" лично комисаря на ФИА ни мери с шублер тръбите и мен ме пусна щото не ми поиска фиша ,а Илия Вълчев го върна щото главния ролбар е по дебел а във фиша на самарата пише ,че ВСИЧКИ тръби са 40х2.Дори не е редно на една кола която е хомологирана по един начин и няма добавяни варианти да се преправя ролбара по някакви следващи изисквания.Още повече когато колата е вече в групата на историците.Това е погледнато от нормалната страна на нещата.Но тъй като у нас нормални неща няма,моя съвет,Любо, е да си сложиш хиксове навсякъде защото ще си спестиш много лоши емоции в разправии пък в крайна сметка отиваш да се забавляваш.А от друга страна повишаваш собствената си сигурност.Аз така направих и сега в колата имам 26 метра тръби всякакви хиксове ,подсилки на ъгли и др.А по въпроса за стъпването на ролбара върху кутия,заварена към праговете,съм твърдо убеден че е правилно,защото прага е греда и така се увеличава якостта и се избягват вибрациите на цялата клетка.Това е положението.Предстои ви двойно състезание-това по трасето и другото с комисарите.По добре елиминирайте второто предварително.Желая ви успех !
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Мнениеот RaPiD » Съб Яну 05, 2008 00:56

Ще помагаме, както можем, Камен да внимава, че феновете понякота стават и агресивни. :D :twisted:
Аватар
RaPiD
 
Мнения: 2803
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:40
Местоположение: София
Име: Асен Иванов

Мнениеот ceco_rs » Съб Яну 05, 2008 00:58

Най-лесно след като си от София , върви при Данчо (бояджията със Саксото) и той ще ти ги направи на добра цена и качествено...
А за написаното съм абсолютно сигурен , никога не съм имал проблем със комисарите ! Ако искаш пиши на ЛС
ceco_rs
 
Мнения: 113
Регистриран на: Пон Фев 19, 2007 22:35
Местоположение: Русе
Име: Цветомир Цанков

Мнениеот Любо Мечков » Съб Яну 05, 2008 09:11

ceco_rs написа:Най-лесно след като си от София , върви при Данчо (бояджията със Саксото) и той ще ти ги направи на добра цена и качествено...
А за написаното съм абсолютно сигурен , никога не съм имал проблем със комисарите ! Ако искаш пиши на ЛС
:D Благодаря ти, точно заради Данчо изхвърлих роубара :D С него сме доста често заедно, лошото е, че в момента няма къде да се мине в сервиза му, та само му крада от тръбите :lol: Сам ще се оправям, под негов контрол разбира се :wink:



П.С- Относно това, дали е грешка , че урязах роубара...........Сигурно, но щеше да е по-голяма грешка така-както съм набил толкова пари в колата- и ХООП, да ме върнат, като цяло е доста евтино да се направи роубара, стига да имаш добър заварчик и повечко нерви за напасване, тръбите са доста евтини :wink: За моята сигурност в момента иде реч, защото дори и да не ме допуснат господата комисари аз тая кола ще я карам другаде.Все пак, лека полека излизат алтернативи и току-виж повечето любители като мен изчезнали от родния ни шампионат :D То хубаво изисквания, ама пък то през една година нов заек, аз сега разбирам, че няма нито един написан общо правилник, а само мазано с коректор, поправяно, допълвано, дописвано, преписвано.Даже не са си направили труда да вкарат в ПДФ-фа елементарни чертежи, а трябва да сърфираш в документите на ФИА за тях...........Несериозна работа :roll:
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот Любо Мечков » Съб Яну 05, 2008 09:28

MIROSLAV MARINOV написа:......................................!
Здравейте и благодаря за съветите....Знам ,че е безумие и съм на същото мнение, че ще имам Х-ове навсякъде, ще се заварява и отгоре, нали с огледала гледали.........Макар, че ето тука си залагам главата, че кола за 200000паунда от маутунмоторспорт гр.А излиза с роубар, недозаварен от горе, просто е заваряван на място и докъдето е стигал заварчикът, така че и това е пълна глупост........,но ще стане.
Сега пък чета че този роубар, по който съм огънал тръбите вече-
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... penelement
чертеж 253-3......Липсва в промените от 01.01.2007 :shock: :shock: :shock:

Има само 253-1 и 253-2 :roll: МИСТИКАААА :?Също гледам, че в последните промени пише и за тръба-подпора за усилване на предната колонка, ама аз, ако сложа и такава подпора ще ги викам да ми преподадат курс по качване и слизане от колата.То колкото и да се доукрепва и тн.... простотии си става и доста опасно, защото времето за "напускане на обекта" при една неприятна ситуация се одължава ужасно много.........Или просто от БФАС всичките много държат на тръбите и всяка една нова препоръчителна стъпка от ФИА я правят закон :lol: Неприятни са
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот Любо Мечков » Съб Яну 05, 2008 10:59

Значи намерих спесификацията на стария роубар и се оказва, че е от сиера :shock: :D Нищо чудно, светът е малък , Тихомир беше продал точно такъв сиеров на Илия Геров, който после го е монтирал във вече моята кола :D Така, че не съм прецакан много, защото по хомологационния фиш за сиера става, ама ескорт е доста по-различен.
Ето малко снимки какъв беше роубара, хиксовете отзад и отстрани ги сложих аз.Като страничните са гола вода, просто експеримент.Задният хикс няма нужда от него, защото от снимката е видно, че преди него има две вертикални греди, събиращи се в пода на около 30см. една от друга, а в правилника пише, че при наличие на тях няма нужда от хикс :Dна мен старият роубар много ми допадаше и пак конструкцията отзад към окачването и пода ще бъде такава.

:arrow:
Прикачени файлове
50275_920.jpg
Ето го отрязан целия, от дясно долу е горанта му част.
50275_920.jpg (79.39 KiB) Прегледано 8571 пъти
dsc00282_404.jpg
dsc00282_404.jpg (31.83 KiB) Прегледано 8571 пъти
dsc00291_154.jpg
dsc00291_154.jpg (29.9 KiB) Прегледано 8570 пъти
dsc00293_204.jpg
dsc00293_204.jpg (31.59 KiB) Прегледано 8570 пъти
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот GTI-8V » Съб Яну 05, 2008 11:26

Ушаз, напрово ми е страх вече.

Много се чудих какво да права с rollcage че чух и аз от тук и там че често има проблеми.
Сега като го чета всичко това направо назтрихвам, ушаз. Аз, след когато требва да разглоба чисто нова кола, да резвам тавана за да слоша rollcage си мислих че най удачно е готов rollcage от Spcaro с FIA хомологация, но след когато чета това всичко не съм сигурен вече, мани мани.....

Какви документи точно требва да дойдат с Rollcage от Sparco например, се пак не лошо да го знам това предварително и да провера още от сега!!!!
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Мнениеот ceco_rs » Съб Яну 05, 2008 12:03

Любо , смятам че ролбара ти се е получил мн добър и няма да имаш проблеми. Ако искаш може да сложиш една разпорка между камбаните само ( за укрепането им) по добре се кара . А по принцип повече проблеми има само за ралитата , за нашия шампионат е по-лесно ...


За ОМП-то документите които трябват са ХОМОЛОГАЦИЯ на ролбара и че са за съответната кола ...
ceco_rs
 
Мнения: 113
Регистриран на: Пон Фев 19, 2007 22:35
Местоположение: Русе
Име: Цветомир Цанков

Мнениеот Любо Мечков » Съб Яну 05, 2008 14:58

ceco_rs написа:Любо , смятам че ролбара ти се е получил мн добър и няма да имаш проблеми. Ако искаш може да сложиш една разпорка между камбаните само ( за укрепането им) по добре се кара . А по принцип повече проблеми има само за ралитата , за нашия шампионат е по-лесно ...
.
Чул те господ :D Иначе това е старият проубар на снимките, вече е история :? Разпънка си има между камбаните, просто на едната снимка е свалена :wink: Но и новият ще бъде изпълнен така отзад, просто ми харесва като модел :D колата вече е бяла отвътре, като направя кейджа ще снимам зимната картина от вътре :) ще спазя основните правила, но има някои безумни, които ще игнорирам, пък да става каквото ще, говоря за втората опора при предната колонка, която, ако я поставя няма влизане в колата :roll:
мога да шофирам, но не и да карам.....
Аватар
Любо Мечков
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 18:38
Местоположение: София

Мнениеот nikif1 » Нед Яну 06, 2008 18:55

ИМАМ СЕРТИФИКАТИ.........КОЙТО ИСКА НА ЛС!!!!!! :wink:
Аватар
nikif1
 
Мнения: 223
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 19:28
Местоположение: Burgas
Име: Nikolay Nikolov

Мнениеот Ferjancz » Пон Яну 07, 2008 10:38

ЧНГ на всички !

Любо , както може би видя в постовете на всички проблема така или иначе си остава! Относно сертифицираните клетки, еми от това, което съм чел и проверил май за рали е нужно , ама няма да се учудя ако ина другите състезания го искат ! Защото ако се съберат клетките на хиксовете, без да се засяга никой, едва ли и половината ще имат свестен ролбар! Моя съвет към теб е да си разпечаташ ТОЗИ документ , който е официален на ФИА , да си направиш рол бара по него и при евентуален проблем от страна на тех. комисиите да имаш основа да си отстоиш позициите! Както не веднъж е споменавано тук , че голяма част от пилотите не познават добре правилниците и за това тех. комисии си правят каквото искат! Относно безшевните тръби , така е наистина и в документа на ФИА си го пише - Cold drawn seamless unalloyed carbon steel (see below) containing a maximum of 0.3 % of carbon !! 45х2.5 или 50х2 за основния и 38х2.5 или 40х2 за допълнителния ролбар! Не искам да ти казвам какви по форма и вид ролбари съм виждал в БГ шампионатите! И така , според мен е важно да се продкрепиш документално за да им затвориш устите при евентуално заяждане! Успех!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Мнениеот chill » Пон Яну 07, 2008 11:35

Любо Мечков написа:...Все пак, лека полека излизат алтернативи...


Ако нямаш против, какво точно имаш предвид...нещо по чуждо или?
Аватар
chill
 
Мнения: 30
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 09:24
Име: Момчил Петров

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта

cron