МНЕНИЯ ЗА СТИЛА "ПЪРЗАЛЯНЕ"

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

МНЕНИЯ ЗА СТИЛА "ПЪРЗАЛЯНЕ"

Мнениеот ragnotti » Пет Юни 24, 2005 18:46

Поради това, че в някои от предните теми прочетох мнения, упреци и похвали, по въпроса за атрактивността на различни състезатели, за ефективността от приплъзване на автомобила през завоите, реших че ще се получи интересна дискусия, ако изразим мненията си по този въпрос в отделна тема. Печелим или губим, като "лъзнем", ? Ами на различни настилки?
ragnotti
 
Мнения: 78
Регистриран на: Сря Юни 22, 2005 12:34

Мнениеот Markko » Съб Юни 25, 2005 13:12

Най-общо казано, пилот който е усъвършенствал техниката на пързалънето, винаги ще спечели, ако не допуска грешки, защото не е таина, че този стил на каране крие страшно много рискове, което е и единствената причина да не се практикува от повечето "пилоти"(естествено, че става въпрос за България).
Колкото до публиката - тя винаги печели.
БЪЛГАРСКИ ПИЛОТИ! ПЪРЗАЛЯЙТЕ НА ВОЛЯ!
Аватар
Markko
 
Мнения: 275
Регистриран на: Вто Юни 21, 2005 19:14

Мнениеот ragnotti » Съб Юни 25, 2005 13:44

Прав си марко и аз съм привърженик на този стил, и дори смея да твърдя че на по хлъзгави настилки , правилното приплъзване на автомобила позволява преминаването през завоите с доста по висока скорост. На асфалт обаче, хлъзването обикновенно води до прекалено спиране на колата във бавните и обратни завои. Но...... Удовлетворението от една "Метла" е стахотно, особенно ако стане без грешка! :twisted:
The Power Without Control is Nothing!!!
ragnotti
 
Мнения: 78
Регистриран на: Сря Юни 22, 2005 12:34

Мнениеот txl » Съб Юни 25, 2005 14:06

При съвременното ниво на техниката - например гуми, електроника и т.н. е трудно да се спечели от хлъзгането на сух асфалт. Май повече се губи. Иначе на по-хлъзгави настилки, просто няма друг начин. Колкото по-хлъзгава е настилката, толкова повече се печели от карането с хлъзгане.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот littleredaudi » Съб Юни 25, 2005 21:47

Без претенций за разбирач мисля като предишните колеги.На хлъзгаво с пързаляне на сухо.... кой както прецени!
Баси колко ми е кеф да карам
Аватар
littleredaudi
 
Мнения: 463
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 11:21
Местоположение: София
Име: V.Vasilev

Мнениеот tdrome » Съб Юни 25, 2005 21:55

Според мен това дали се печели или губи от този елемент, може да си проличи в дадена ситуация, обикновенно когато в парзалянето участват 4-те колела, тогава ефекта е положителен, а когато участват само задните 2, ефекта е отрицателен.
Аватар
tdrome
 
Мнения: 165
Регистриран на: Пон Юни 20, 2005 20:52
Местоположение: Bulgaria, Sofia
Име: Ivan Tolev

Мнениеот FX7 » Нед Юни 26, 2005 00:51

Е то ако го няма "хлъзгането" всичко се обезмисля от страна на публиката ..
На Жозеф примерно к'во му е интересното като минава , освен че е много бърз!!!
Но за тая работа си трябва "можене" и задно или щар по щар и колкото по яка машина толкова по добре :)
Аватар
FX7
 
Мнения: 930
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 11:21
Местоположение: Sofia
Име: Delkaite go profila

Мнениеот Гост » Нед Юни 26, 2005 01:04

Винаги нарпимер, когато се преминава през бърз завой с голяма скорост, когото се приплъзне задницата на колата не позволява на предницата да увлече, и така позволява да се премине с малко по голяма скорост през завоя, но нали се сещате че това е доста опасно, защото може лекото плазване да стане голяма лазганка и.....
Гост
 

Мнениеот chefo » Нед Юни 26, 2005 14:05

Според мен эависи много от эавоя,който ще преминава даден пилот.
Примерно Себастиен Лъоб не хлъэга толкова колкото Солберг(първия пример,който се сетих беше като ги сравня двамата) ама Лъоб почти винаги е по-бърэия.
Така че много е важно да энаеш кога да ``хлъэгаш`` и кога просто да ``прелетиш`` преэ эавоя.
Естествено това е мое мнение и може да има несъгласни с мен.
Long live rock n` roll
Аватар
chefo
 
Мнения: 971
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 23:08
Местоположение: Под тепетата
Име: Стефан Лазаров

Мнениеот L_Vladov » Нед Юни 26, 2005 22:07

според мен на асвалт хлъзгането трябва да е леко приплъзване (говорим за писта а не за рали) при другите настилки колкото е по хлъзгава толково повече пързаляне. Това би трябвало да е оптималното
Аватар
L_Vladov
 
Мнения: 10
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 00:52
Местоположение: sf

Мнениеот Markko » Пон Юни 27, 2005 19:32

Всеки може неуспоримо да си отговори на този въпрос, чрез едно не толкова сложно упражнение. Опитайте се да преминете цялата дължина на един завой с пързаляне, като запомните скоростта с която подвеждате колата в завоя. Ако пързалянето прикючи още на средата на завоя, а и по-рано, тогава какво ще направи инстиктивно всеки от вас при следващото си преминаване - ще вкара колата с по голяма скорост. Е, пичове? Не е ли това отговора на въпроса, който всички си задавате?
Пързалянето е ефективно тогава, когато колата премине по даден завой със скорост, с която при нормално каране тя би излетяла от пътя.
Аватар
Markko
 
Мнения: 275
Регистриран на: Вто Юни 21, 2005 19:14

Мнениеот txl » Пон Юни 27, 2005 22:32

Markko написа:Пързалянето е ефективно тогава, когато колата премине по даден завой със скорост, с която при нормално каране тя би излетяла от пътя.


Именно. Обаче скоростта при влизането в завоя съвсем не е сигурно, че ще е равна на скоростта при излизането от завоя. Това, че влизаш с по-голяма скорост в завоя, не означава, че ще излезеш със същата скорост. Напълно възможен - и често срещан - е и варианта: влиза се с прекалено висока скорост, колата едва се задържа на трасето и се излиза с по-ниска скорост. А хора като Засада и Чубриков са казали, че не е важно с каква скорост влизаш в завоя, важно е с каква излизаш.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот Markko » Вто Юни 28, 2005 13:19

Напълно си прав, че важна е скоростта с която излизаш, но при правилно преминаване с пързаляне, скоростта на излизане в никакъв случай не е по-ниска, а когато се води борба за всяка десета и дори стотна, идва време, когато и минимално спечеленото при влизане в завоя се отразява на крайния резултат.
Този стил на каране изисква много тренировки и парфектно владеене на колата и крие невероятно много рискове. Един объркан завой праща по дяволите всички перфектно преминати. Затова не се практикува масово, а повечето ни пилоти, които със сетни усилия застават на старата, гледат поне да се доберат до финала.
Аватар
Markko
 
Мнения: 275
Регистриран на: Вто Юни 21, 2005 19:14

Мнениеот chefo » Сря Юни 29, 2005 13:58

...а повечето ни пилоти, които със сетни усилия застават на старата, гледат поне да се доберат до финала.[/quote]

Даже някои прекаляват с ``воэенето``.
Long live rock n` roll
Аватар
chefo
 
Мнения: 971
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 23:08
Местоположение: Под тепетата
Име: Стефан Лазаров

Мнениеот ragnotti » Сря Юни 29, 2005 14:06

Много се дразня от фразата " Ми ние карахме полекичка, да заваршим...." ПОЛЕКИЧКА КАРАЙТЕ ПО УЛИЦИТЕ, КАТО НЕ СТАВАТЕ ЗА СЪСТЕЗАНИЯ НЕ КАРАЙТЕ ТАМ.
The Power Without Control is Nothing!!!
ragnotti
 
Мнения: 78
Регистриран на: Сря Юни 22, 2005 12:34

Следваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта

cron