В него се цитира хомологационен фиш A-5609 09/01, с extension KS (Kit Super), който наистина описва автомобил с един дросел. Само че въпросното Punto е хомологирано с extension VK (Variant Kit), който е с четири дросела. В правилника на ERC е записано много ясно:
2. ELIGIBLE CARS
European Rally Championship events are reserved for Group N cars, cars of Group A of which the corrected cylinder capacity does not exceed 2000 cc, Super 1600 cars and Super 2000 cars.
Cars homologated as Kit cars, where the capacity is greater than 1600 cc, are not accepted.
Cars homologated as Kit cars, where the capacity is between 1400 and 1600 cc, may be accepted if they also comply with Article 255-6.2 "Weight" of Appendix J.
На рали България не ни пуснаха не заради четирите дросела, а поради липсата на оригинален документ (представихме факс копие) описан в Приложение J, Article 251, Section 2.1.8:
Likewise, if a Group A car fitted with a kit variant (see below)
concerning the chassis/shell is used, the original certificate
supplied at the time of mounting by a centre approved by the
manufacturer must be presented.
P.S. По принцип се въздържах да пиша до този момент по въпроса, но... искам да ви помоля да се замисляте като пишете коментари и мнения относно близки до спорта личности, защото форумът се чете от доста хора, а една явна конфронтация не може да доведе до нищо положително. Не е това начинът да се решават тези проблеми...