ЩЕ СПИРАТ ХОБИТАТА...!!!!!!!

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пет Мар 02, 2007 20:11

Ще се опитам още веднъж да обясня нещата защото виждам че пак мешате групите Х и ХОБИ.Разбира се че в гр.Х трябва да участват САМО коли с изтекла хомологация.Проблема е че тук двете групи са на куп ,в общо класиране.Когато разделят класирането всичко ще си дойде на мястото.В гр Х има още един проблем.Автомобилите ,чиято хомологация е изтекла но са още в четиригодишния разрешен срок за участие след изтичането могат да участват както в гр А и N .така и в грХ.Това решава пилота и всичко е законно.В документа на ФИА пише че този 4 годишен срок важи за международни ралита ,но не е споменато нищо за останалите шампионати.За вътрешните шампионати това тълкуване е в правото на БФАС.Засега тези автомобили могат да участват където поискат без да са в нарушение.Много по просто стоят нещата в гр ХОБИ.Не знам какво неразбираемо има.Щом като в тази група могат да участват ВСЯКАКВИ свободно модифицирани автомобили какъв е проблема да стартират и хомологирани.ВСЯКАКВИ е цялото,а ХОМОЛОГИРАНИ е част от цялото,няма как да бъде изключено.Тук може да кара и поршето и някое ферари ,някакви прототипи и всяко друго изчадие,което е съобразено с мерките за сигурност.Разбирате ли че от този голям обем няма правно положение да забраните участие на хомологиран автомобил.Така че тук най на далавера са тези коли чиято хомологация е изтекла но са в 4 годишния срок защото могат да участват в която група си поискат.Единствено хомологираните не могат да участват в гр Х.А и какъв е проблема един състезател да участва в различни групи.И в ралитата е така.Свързано е с най различни причини.Различни автомобили под наем или спечелване по рано титлата в някоя група и преминаване в друга,или по финансови причини не можеш да караш всички състезания.Никой не може да се сърди на друг че му бърка класирането.Всяко състезание си е само за себеси и участниците може да са различни.Друг е въпроса че много от силните състезатели се стремят към лесно спечелване на купи и шампионати без конкуренция.Но този въпрос е предимно морален
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Мнениеот plm » Пет Мар 02, 2007 21:09

plm написа:Ахаааа...
Най- после се осъзнаха какво е Х.
Група H е ... исторически автомобили /от histori/. Това объркване си мисля, че е резултат от някогашни грешни разбирания.
Но, от 92-93 у нас има хоби. Даже в тези години елитни пилоти с новохомологирани коли караха в Х. Елементарно е- пишеха се там, защото конкуренцията беше много слаба. Но, потребителите се нагаждат според регламентите. Като им се позволява ще се заявят там.
Крайно време беше, да се регламентира правилно група Х.

Добра дискусия се оформи.
Но,да припомня, че в регламентите/документите на фед. има само група "Хобикар".
Ще се върна мааалко назад в годините като посоча факти около тази група Х в БГ.
1993 , планински шампионат, новохомологирани коли в гр.Х. Регламентите го позволяват, намерена е ниша. И постепенно през сезона всички претенденти се заявяват в тази група.
Погледнете класирането в планинския шампионат 93. Както и да е, сезона мина, но в регламентите за 94 логично влезна ограничението "автомобили с изтекла хомологация". И се спазваше/няколко години/. Тогава се появи и пистовото БМВ 635 ЦСИ.
Погледнете класирането през 94 и 95. В гр.Х няма хомологирани коли.
Сега не твърдя, че познавам правилниците , но за Поршето нека погледнем и от другата страна. Факт е, че има българска такава кола. Ако не се даде възможност за участие на тази кола в шампионата няма да я видим по трасетата и други подобни коли няма да се появят никога.
Докато пишех това Миро написа нов отговор. И ще го репликирам. У нас винаги е било едно Х. Такива са правилата.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Ferjancz » Пет Мар 02, 2007 21:13

MIROSLAV MARINOV написа:.Щом като в тази група могат да участват ВСЯКАКВИ свободно модифицирани автомобили какъв е проблема да стартират и хомологирани.ВСЯКАКВИ е цялото,а ХОМОЛОГИРАНИ е част от цялото,няма как да бъде изключено.


Или аз нещо не чета както трябва и не разбирам написаното , или нещо пак ми убягва! Никъде не съм виждал ( за българския шампионат става дума ) да пише , че в ХОБИ могат да участват ВСЯКАКВИ свободно модифицирани автомобили! По-скоро пише изрично - коли с изтекла хомологация и допълнително свободно модифицирани! Но ако говориш за група ХОБИ като цяло, както може би е навън, тогава ОК :wink:
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Мнениеот plm » Пет Мар 02, 2007 21:50

Да, преди малко написах , че този текст фигурира от 94 година. Друго нещо е как се спазва.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пет Мар 02, 2007 22:11

С термина ВСЯКАКВИ може би не съм много точен ,но допълнителното СВОБОДНО модифициране го определя точно така.Не знам дали си спомняш ,Ferjansz,но преди години на рали Дакар участваше една лада самара.По този автомобил от самарата бяха останали само емблемата на решетката и предното стъкло.Давам го само за пример защото никъде не е регламентирана границата на свободното модифициране.Та затова мога да причисля този автомобил като всякакъв.Та по обратния път ако вземеме една табелка от ескорт косуърт и я сложиме на пумата не можеме ли да кажеме че сме модифицирали косуърта толкова свободно,че просто прилича на пумата.Не виждам и коментар по другия казус,когато изтече хомологацията но важат допълнителните 4 години.Тогава един пилот ще може в продължение на 4 години да участва ту в гр А ту в хобикар.И тези случаи ще са мнага павече отколкото тези в които един автомобил с валидна хомологация ще кара в хобикар.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Мнениеот plm » Пет Мар 02, 2007 23:01

Миро, още едно пояснение за 93.
Чубрикови купиха Ескорт от Волф.
Целта беше да да постигнат титла.
Основен конкурент беше Тихомир.
Припомни си тези факти. Добре познаваш и двамата/тримата/.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Ferjancz » Пет Мар 02, 2007 23:57

MIROSLAV MARINOV написа:Не виждам и коментар по другия казус,когато изтече хомологацията но важат допълнителните 4 години.Тогава един пилот ще може в продължение на 4 години да участва ту в гр А ту в хобикар.И тези случаи ще са мнага павече отколкото тези в които един автомобил с валидна хомологация ще кара в хобикар.


Добре ОК, в такъв случай трябва много точно да се напишат изискванията за хоби и Х! Защото аз кола с изтекла хомологация разбирам, както казах по-горе, коли като Ланчиите, Голфовете и т.н. Коли след този допълнителен 4 годишен период ! А от тук нататък такива коли ще се появяват все повече и повече! А за момента . както каза Пламен , намерена е ниша ползва се ! А що се отнася до Пумата с емблема на ескорт косуърт ( скоро гледах едни клипчета с Пежо Косуърт ) си прав , че може да се ползва Свободното Модефициране :wink: , но точно за това трябва да има точни регламенти на групите, за да не се допускат такива "недоразумения"!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Съб Мар 03, 2007 13:10

Ами нали през цялото време точно това искам да кажа.Че трябва да има точни и категорични регламенти и тогава няма да има недоволни.А тези неща които казва Пламен ги знам защото тогава карах при Чубриков.Точно затова го купиха ескорта,за да се борят за титлата.И сега всеки купува конкурентна кола за да се бори за дадена титла.Какво лошо има в това.БМВ-то което караха преди това беше гр А но не беше подходящо за нашите планински трасета нито като окачване нито като предавки.Когато взеха косуърта,който беше гр N, Пламен Чубриков с него правеше по добри времена от БМВ-то на едно и също трасе.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Мнениеот plm » Нед Мар 04, 2007 20:02

MIROSLAV MARINOV написа:Ами нали през цялото време точно това искам да кажа.Че трябва да има точни и категорични регламенти и тогава няма да има недоволни.А тези неща които казва Пламен ги знам защото тогава карах при Чубриков.Точно затова го купиха ескорта,за да се борят за титлата.И сега всеки купува конкурентна кола за да се бори за дадена титла.Какво лошо има в това.БМВ-то което караха преди това беше гр А но не беше подходящо за нашите планински трасета нито като окачване нито като предавки.Когато взеха косуърта,който беше гр N, Пламен Чубриков с него правеше по добри времена от БМВ-то на едно и също трасе.

Така е Миро, трябва да има точни регламенти. Но, май никога не е имало.
В документите на фед. има само ХОБИ.
До 93 нямаше текста "автомобили, с изтекла хомологация".
Затова Ескорта на Чубрикови беше Х през 93, а не Н/ен/, както казваш.
През годината така се изостриха нещата , че този Ескорт на старта беше без фарове, без стопове, без...
През 94 вече нямаше Ескорти в Х.
Защото влезна "автомобили с изтекла хомологация".
А 95 шампион на планинско в гр. Х стана Румен Донев със Сиера, като победи Вальо Антов с БМВ 635 ЦСИ и много други.
Пак приканвам да погледнете класирането 93,94,95 от планинския шампионат.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот ifcho » Нед Мар 04, 2007 21:15

Добре де, хубаво ще го гледаме, ама нещо не виждам дискусия по темата. Всеки си говори каквото му е на акъла, едни си припомнят историята, втори още си изясняват буквичките от азбуката и коя група какво е и само си говорите едно и също...
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пон Мар 05, 2007 09:04

ifcho, ти нещо си попаднал случайно в тази тема,щом не си разбрал че дискусията е точно по нея.Тук гледам ,че пишат хора ,които карат или ще карат при хобитата и ги интересува.Е няма екшън,никой не плюва по никого и не е интересно.Ако имаш да споделиш нещо по темата кажи го ,ако не има и други теми.Отговора на основния въпрос по темата е в поста на Георги Иванов.А буквичките ги знаеме мнооооого отдавна и и ги споделяме за тези които ги интересува.Защото на последък се появява синдрома на всезнайковците които правят някаква кола,точат някакъв мотор и отиват на състезание без да знаят и една буква нито от регламенти ,нито от технически изисквания и после са им виновни от федерацията и техническата комисия.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Мнениеот ifcho » Пон Мар 05, 2007 09:09

Ами аз следя темата, точно защото ми е интересна и защото по цял ден чета правилници (не на БФАС, защото техните не мога да ги намеря).

Но нещо ми се стори, че темата зацикли (все едно и също почна да се говори). Затова така реагирах, извинявайте :D
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

Мнениеот Rally_Eon » Пон Мар 05, 2007 10:47

значи да обобщим (просто искам да го разбера за себе си щото по тая тема ниамам много информация) . до колкото разбрах група Х идва от (historic) и автомобилите са с изтекла хомологация но важното е че са имали такава и могат да се таркалят 4 години както и да участват с други групи(маи така беше:? ) . и после група ХОБИ при която автомобилите са свободно модифицирани но разбирасе трябва да имат определените системи за безопасност, сигурно.
Изображение
Аватар
Rally_Eon
 
Мнения: 234
Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 20:43
Местоположение: Видин/Варна
Име: Радослав Велков

Предишна

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта