Що е то Сирион

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Що е то Сирион

Мнениеот Daihard » Пет Май 13, 2005 09:51

Пускам тази тема, понеже много хора ме разпитват за новото Дайхацу с което ще се състезаваме и което за наше огромно съжаление става по бавно от колкото ни се искаше. :?

Новата бегачка се казва Сирион и пак ще бъде в А5. http://www.daihatsu-bg.com/sirion-index.php Пак е 1300 кубика, но е с два вала (Шарада е 16 клапана, но с един вал). Буталото на Сириона е с по малък диаметър и по голям ход. Т.е. новата бегачка може би няма да прави оборотите на Шарада (9000), но ще е с по голям въртящ момент и при правилно подбрана трансмисия, би трябвало да дава и по добри резултати.
При съвременните бегачки вече почти никой не коментира мощност. Всички се вълнуват от въртящият момент. Като пример макс. въртящ момент на 11 версия на Субаро, (т.е. колата на Танев и тази на Казас, която караше Данчо) би трябвало да е 560 Nm. За сравнение Дайхатсуто на Камбуров, което карахме на "Траянови Врата" и "София" е с 111,8 Nm при 6940 оборота - отчетени на 21.04.2005г. на бремзата на Ники Златков.
Само страха ни може да е по голям от нас самите!
Аватар
Daihard
 
Мнения: 81
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 19:24
Местоположение: София
Име: Сава Димитров

Sirion

Мнениеот OgyWRC » Пет Май 13, 2005 10:48

Вие ли разработвате мотора?
Прав си, че въртящия момент е много важен, но не по-малко важно е в какъв диапазон на оборотите е на разположение, т.е. при превключване на по-висока предавка, къде върху torque графиката попада?! Иначе 120 Nm при 4400 е доста прилично за оригиналния двигател. Ще се наложи ли да променяте скоростите или само гл.п. число? Готов комплект спортно окачване ли ще използвате или вие го правите?
Иначе колата е типична за новото поколение градски автомобили. По-висока, с голям вътрешен обем и май доста тежка!
Доста въпроси зададох, а и много спестих, но тези неща ме са ми интересни! Не се чувствай задължен да ми отговаряш. :)
Аватар
OgyWRC
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 10:40
Местоположение: София, Търново
Име: Огнян Герджиков

Re: OgiWRC

Мнениеот Daihard » Пет Май 13, 2005 12:13

Ние разработваме всичко: окачване, мотор, трансмисия....
Само със смяна на главното предаване почти нищо не вършим. Миналата година Шарада бе само с по къс диференциал, но със стандартна кутия. Така колата въобще не можа да разгърне потенциала си. Тази година е вече и с подходяща кутия. В резултат на което подобрихме времената си на отсечките от Траянови Врата, в сравнение с България миналата година, а сега определено не сме в тази форма, в която бяхме тогава. Мисля всички забелязахте разлики в работата на бегачката! 8) 8)
Ти си прав за силовия диапазон и пада на оборотите, но тъй като сме ограничени от наличните в хомологацията трансмисии, най-важното е да подберем правилния за нашият мотор и цели набор от предавки, както и гл.п.число от наличните в фиша.
Между другото за щастие Сириона не е по тежък от Шарада. :D
Теглото посочено в линка по горе е максимално с пълно натоварване.
Последна промяна Daihard на Пет Май 13, 2005 14:42, променена общо 1 път
Само страха ни може да е по голям от нас самите!
Аватар
Daihard
 
Мнения: 81
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 19:24
Местоположение: София
Име: Сава Димитров

Мнениеот shakedown » Пет Май 13, 2005 13:21

Абе гледам го че тоя Сирион е доста скъпичък (към 28000 лева) Заслужава ли си парите?? Нямам особени наблюдения върху марката Daihatsu ама не съм останал с впечатление че автомобилите им са нещо особено! Ти като по-запознат с марката ще ни светнеш ли нас непросветените :)
Fun is not a straight line.
http://www.boxfishbg.info
Аватар
shakedown
 
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:12
Местоположение: София, Сливен
Име: Любомир Дренски

Мнениеот Daihard » Пет Май 13, 2005 14:09

shakedown написа:Абе гледам го че тоя Сирион е доста скъпичък (към 28000 лева) Заслужава ли си парите?? Нямам особени наблюдения върху марката Daihatsu ама не съм останал с впечатление че автомобилите им са нещо особено! Ти като по-запознат с марката ще ни светнеш ли нас непросветените :)


Дайхацу действително не е най популярната японска автомобилна марка у нас. Те основно се занимават с военно производство и са поддоставчици на други компании.
Интересен факт е, че Тойота купува двигатели за някои свои модели от Дайхацу. (На пример двигателите на Ярисите, с които идват да карат гърците у нас са произведени от Дайхацу)
Автомобилите Дайхацу носят характерните белези на японското автомобилостроене: - пестелива и компактна изработка и въпреки това възможно най висока надеждност, както и нисък разход.
Последното не е най важното нещо за един рали автомобил, но механиците на другите колеги определено завиждат на моите, когато ги видят да ми доливат по 5-10 литра а те самите са помъкнали по 40 на дозареждане. :D :D :D
Само страха ни може да е по голям от нас самите!
Аватар
Daihard
 
Мнения: 81
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 19:24
Местоположение: София
Име: Сава Димитров

гориво

Мнениеот OgyWRC » Пет Май 13, 2005 15:03

Много си прав за горивото, 25-35l/100 за N2/3 си е много :roll: .

Сириона ми се стори тежък по описанието в сайта, но зависи как е измерена масата.

Иначе ме заинтригува със собствените разработки. Интересно ми е дали принципа е проба-грешка или използвате по "научни" методи? За подбора на предавки, мога да ти изпратя програмка, която си направих (има и други подобни в нета). Колата ти сега седи доста добре на пътя, надявам се, че и новата ще е така. Има ли допълнителни елементи по окачването (anti-rollbars), какви ще са амортесьорите (например proflex Evo2/3 ... или нещо друго).
Спирам с въпросте, че мога да напиша две странцици :)
Успех с новата бегачка!!!
Аватар
OgyWRC
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 10:40
Местоположение: София, Търново
Име: Огнян Герджиков

Мнениеот Daihard » Пет Май 13, 2005 15:07

shakedown написа:Нямам особени наблюдения върху марката Daihatsu ама не съм останал с впечатление че автомобилите им са нещо особено!


Не мога да се съглася, че един японски автомобил "не е нещо особено"! :?
Шарада вече го доказа. Ние не сме заводски отбор. Колите се подготвят собственоръчно и когато ни остане свободно време, защото тази дейност не ни се заплаща. Въпреки това бием автомобил подготвен от VW Motorsport (не коментираме пежаци и лади), който освен, че е 1400 кубика, а ние сме 1300 е и с правозъба кутия (наща е синхронизирана), само тва с кутията се равнява на около 7-8 десети на 1 км, да не говорим за отсечки по 30 км. И тва ако е нищо особено, здраве му кажи :D :D :D
Другото голямо предимство е високата надеждност. Нали си чувал лафа:
- Японските авточасти са много скъпи, да но не ти се налага да разбереш колко, защото те на практика не се чупят! 8) 8) 8)

Миналата година за цял сезон и 7000 състезателни километра без ревизия, колата счупи 1 съединител и един амортисьор и двата детаила бяха европейско производство, но същевременно не се повреди нито една японска част! 8) 8) 8) 8) 8)
Само страха ни може да е по голям от нас самите!
Аватар
Daihard
 
Мнения: 81
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 19:24
Местоположение: София
Име: Сава Димитров

Re: гориво

Мнениеот Daihard » Пет Май 13, 2005 15:48

OgyWRC написа:Много си прав за горивото, 25-35l/100 за N2/3 си е много :roll: .

Сириона ми се стори тежък по описанието в сайта, но зависи как е измерена масата.

Иначе ме заинтригува със собствените разработки. Интересно ми е дали принципа е проба-грешка или използвате по "научни" методи? За подбора на предавки, мога да ти изпратя програмка, която си направих (има и други подобни в нета). Колата ти сега седи доста добре на пътя, надявам се, че и новата ще е така. Има ли допълнителни елементи по окачването (anti-rollbars), какви ще са амортесьорите (например proflex Evo2/3 ... или нещо друго).
Спирам с въпросте, че мога да напиша две странцици :)
Успех с новата бегачка!!!


Благодаря!
Теглото в сайта е максимално при пълно натоварване с пътници и багаж.
Не знам каква програма имаш пред вид, с удоволствие ще я видя, ако ми я изпратиш на мейла. Аз съм си направил моя. Идеята за нея взех от нета, но мойта е много по съвършенна и по добра за нашите цели.
Има неща, които минават през проба-грешка, стремим се да ги избягваме, но не винаги е възможно. Освен ако ми кажеш как научно да си настроя твърдостта на окачването на бегачката например! :wink:
Амортисьорите на Шарада са Bilstein Sport и резултатите не са лоши, както ти самия забеляза, така че не мисля да харчим луди пари за глезотии. :roll:
Само страха ни може да е по голям от нас самите!
Аватар
Daihard
 
Мнения: 81
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 19:24
Местоположение: София
Име: Сава Димитров

От VW Motorsport, ама до N1... оттам нататък както дойде.

Мнениеот Nil SaTiS » Пет Май 13, 2005 15:54

И изобщо, Сава, дай да не зачекваме болната и щекотлива тема за подготовката на колите от малките класове... Щото до среднощ оня ден съм се ровил в нета за някой заблуден производител на части за специални скоростни кутии за ФВ... за жалост с твърде ограничен успех...

Ще го видим и Сириона... а пък за твоите "домашни ралита" имаше предимството, че по-често караш по отсечките... Заповядай да премерим сили на планинско "Узана" ако изобщо му намерят дата заради изборите...
Nil SaTiS... nisi optimum!
Nil SaTiS
 
Мнения: 117
Регистриран на: Вто Апр 19, 2005 15:48
Местоположение: вече Варна
Име: Ивайло Цонев

Мнениеот damon » Пет Май 13, 2005 16:16

Сава, а какво ще правите със Шарада като направите Сириона?
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: От VW Motorsport, ама до N1... оттам нататък както дойде

Мнениеот Daihard » Пет Май 13, 2005 16:29

Nil SaTiS написа:И изобщо, Сава, дай да не зачекваме болната и щекотлива тема за подготовката на колите от малките класове... Щото до среднощ оня ден съм се ровил в нета за някой заблуден производител на части за специални скоростни кутии за ФВ... за жалост с твърде ограничен успех...

Ще го видим и Сириона... а пък за твоите "домашни ралита" имаше предимството, че по-често караш по отсечките... Заповядай да премерим сили на планинско "Узана" ако изобщо му намерят дата заради изборите...


Узана е любимото ми трасе от планинския шампионат (успоредно с Пещера), независимо, че 2000-та се занитих в буките с Ладата на 4-та на пълна газ :?
За съжаление Камбуров ще си кара бегачката на Узана, така че ще го отложим за друг път.
Мога ли с нещо да помогна за кутията?
Ники Златков има зъбонарезно цехче и прави правозъби колелетии.
Само страха ни може да е по голям от нас самите!
Аватар
Daihard
 
Мнения: 81
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 19:24
Местоположение: София
Име: Сава Димитров

Мнениеот Daihard » Пет Май 13, 2005 16:31

damon написа:Сава, а какво ще правите със Шарада като направите Сириона?


Шарада отдавна е собственост на Камбуров.
За Траянови Врата и София си го наехме от него.
Утре и в други ден на Кюстендил вече той ще си го кара.
Само страха ни може да е по голям от нас самите!
Аватар
Daihard
 
Мнения: 81
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 19:24
Местоположение: София
Име: Сава Димитров

Мнениеот plm » Пет Май 13, 2005 19:49

Не мисля,че въртящия момент представлява интерес от скоро.
Основите на теорията на ДВГ са изяснени много отдавна.Важно е да се знае какво се търси и как може да се постигне.
И за друго научено в тази тема:Ники Златков прави зъбни колела за скоростни кутий на състезателни коли?И кой кара с такива?
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот chefo » Пет Май 13, 2005 22:30

Те тия эъби се слагат на мястото на серийните или освен това се правят някакви доработки :?: :?: :?:Че аэ не съм эапоэнат много,много.
Long live rock n` roll
Аватар
chefo
 
Мнения: 971
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 23:08
Местоположение: Под тепетата
Име: Стефан Лазаров

Мнениеот K_Power » Пет Май 13, 2005 22:55

А пък друго на ред е, че и Фолксвагена няма кой да го кара, той Тодор Тодоров си караше Тойотата със задно и явно още не му е свикнал
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Следваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта

cron