Тренировки! Кое, как и къде?

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Тренировки! Кое, как и къде?

Мнениеот K_Power » Пон Юни 12, 2006 15:26

Та, за тренировките може много да се пише! Пускам тази тема да не разовдняваме тази за Сатри Столици!
Та, тренировки, хубаво е да има, да се поддържа някаква форма, но преди да се прави това нещо, да се помисли за безопасността на околните, за пилот и навигатор не говоря, защото за да тръгнат да карат яко, с коли без ролбари и т.н. то не мислят много за себе си, но на другите хора не им пука дали някой трябва да си поддържа тонуса или не трябва! Случвали са се много нелепи инциденти, даже наскоро имаше подобен такъв, много неприятен за всички и много нелеп!

Примерно, за каране през ноща! Празен път, няма хора, няма коли, и да се появят коли фаровете се виждат отдалеч, едно бавно преминаване по отсечката да й се види състояните какво е много добре, защото миналата седмица си карал хубаво, но тази може да е станало някое свлачище и да цопнеш вътре!

Каране рано сутрин! Много подобно на нощното каране, само, че имаш по-добра видимост. Според мен трениране около 4-6 сутринта не е никакъв проблем и риска се намалява може би двойно от карането на обяд.

През деня, по обедно време! Не подкрепям такъв тип трениране, говоря за скоростно каране, много трафик, много хора, неприятно и за теб и за околните и много голям риск има да стане фал! За такъв тип трениране, аз лично бих направил следното! Отсечка например 6 км, хубаво! В края и в началото на отсечката може да се сложат по две коли и да спират идващите обикновенни коли, да се изчакват трениращите идват и ги пускат след тях! На отсечка ако излизат някакви пътчета същото да се сложи по една кола, на няколко възлови места да има по един човек с радиостанция, който да предупреждава трениращите. Незаконно е, но е по-добре така, от колкото да се юрнем разбираш ли на късмет, и колкото и да е добре всичко, да се кара с резерв! Това е моето мнение! По отсечка, която не си проверил за трафик, пешеходци, животни и т.н. за мен е доста необмислен ход. Защото и една крава да има на пътя, като я нацепиш с над 100 прай сметка къв е удара и какъв е шанса и за пилота и за навигатора ...
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Re: Тренировки! Кое, как и къде?

Мнениеот txl » Пон Юни 12, 2006 15:33

K_Power написа:Отсечка например 6 км, хубаво! В края и в началото на отсечката може да се сложат по две коли и да спират идващите обикновенни коли, да се изчакват трениращите идват и ги пускат след тях! На отсечка ако излизат някакви пътчета същото да се сложи по една кола, на няколко възлови места да има по един човек с радиостанция, който да предупреждава трениращите. Незаконно е, но е по-добре така, от колкото да се юрнем разбираш ли на късмет, и колкото и да е добре всичко, да се кара с резерв! Това е моето мнение! По отсечка, която не си проверил за трафик, пешеходци, животни и т.н. за мен е доста необмислена ситуация. Защото и една крава да има на пътя, като я нацепиш с над 100 прай сметка къв е удара и какъв е шанса и за пилота и за навигатора ...


Естествено, че това е начина. Ти го каза - една крава да има - достатъчно е. Рано сутрин и нощем - малко вероятно, но съвсем не е невъзможно да налетиш на друга кола, или каруца, която няма светлини (примрно). Веднъж да се случи е достатъчно...
Затова се затваря пътя и тогава. Всичко друго е компромис.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот sastezatelia » Пон Юни 12, 2006 15:40

Така е, но варианта който Крисо описа със затварянето на пътя също не е лош.
sastezatelia
 
Мнения: 855
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 10:30
Местоположение: Пещера
Име: Angel Bashkehayov

Мнениеот makadam » Пон Юни 12, 2006 16:00

sastezatelia написа:Така е, но варианта който Крисо описа със затварянето на пътя също не е лош.

Ами идеята не е лоша, но 1-во незаконна, 2-ро неприложима поради факта, че малко ще са хората, съгласни да увиснат и да чакат "някой си там" да се натренира, 3-то доста антураж ще е нужен, за да се отцепи дори отсечка от 6 км. , а да не говорим за 20 и няколкото км. на Мухово. А най-готино ще е като се натренира Митко, прибира си отцепките и почва Крумчо, отцепва, Пенчо, Ганчо и т.н. и т.н. Според мен, тренировката е нужна за описване на трасето и самата дума "тренировка", не е най-удачна, за преминаванията преди рали. Това е преглед на трасето, който следва да се извършва при абсолютно съобразяване с пътните условия и ограничения на скоростта. А тренирането на самия автомобил, както и сработването на екипажа е възможно при всеки момент, когато самите те успеят да отцепят закътано трасе от малко километри, задължително съгласувано с полицията или поне отцепки с радиостанции.
e mi tova e mai.
Аватар
makadam
 
Мнения: 148
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 21:30
Местоположение: Плевен
Име: Иван Бенов

Мнениеот P.Solberg » Пон Юни 12, 2006 16:00

Чакайте сега да уточним за какво става дума, защото в България се прави фундаменталната грешка да се смятат за едно и също тренировка и картиране или описване на етап. Ако е за тренировка и то със състезателната кола никой пилот засега не се е появил, който да си тренира с бегачкато по отворен път.
Ако става въпрос за картиране на отсечката. Никой в света не затваря пътя за обикновени хора, за да могат 60 човека да си описват някакъв път. Защото на запад, хората си карат с максимално допустимата скорост за нивото на пътя, не секът завоите и спазват всички правила. Бях съдия точно по време на описването на етапите на рали "Сосер-Сливен" 2004. Българите, някои от тях, не можеха да спрат със 100-тици метри, за да им разпиша карнета, а чужденците си се тътриха с 70-80 км в час, минаваха си точно в определените минавания, тогава бяха 3 и нямаха проблем. На следващия ден Турал Метков бракува една кола в камион, защото е сякъл пътя. Няма какво да коментираме. Много е прав Пламен като казва, че нашите не картират пътя, а го наизустяват. Замислете се върху това.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот damon » Пон Юни 12, 2006 16:02

txl правилно каза да погледнем допълнителния регламент на кандидатското рали Полша:

8. RECONNAISSANCE
8.1 Procedure for registration

Each crew who is going to perform the reconnaissance must register with the organiser in the Rally Headquarters as specified in the art. 2.10 on Tuesday, 6 June 2006, 14.00 – 19.00 h or on Wednesday, 7 June 2006, 7.00 – 10.00 obtain the reconnaissance documents, including the reconnaissance card. Competitors who fail to register in this date may register later.

8.2 Schedule

Leg 1 – 7 June 2006, 8.00 – 18.00 h
Leg 2 – 8 June 2006, 8.00 – 18.00 h
The reconnaissance will be carried out according to art. 14.1.2 of the General Prescriptions.

8.3 Restrictions
8.3.1 Any kind of practice on the rally route is forbidden.
8.3.2 During the reconnaissance the crews must strictly observe the prescriptions of the Polish Traffic Code. Particularly, they must respect speed limit of 50 km/h in the built-up area and 90 km/h outside it. Using the radar detector is forbidden.
8.3.3 Each crew will be allowed to drive a maximum 2 times each special stage during the reconnaissance. Speed limit during SS reconnaissance is 70 km/h outside the built-up area. The crews are required to present their reconnaissance cards at the start and finish of each special stage for time entry.
8.3.4 In no circumstances may crews drive in the opposite direction to that of the rally in the special stages during reconnaissance.
8.3.5 Any member of the crew taking part or intending to take part in the Platinum 63 Rally Poland, who will be found present on the route of any special stage of the rally between 3 March 2006 and 11 June 2006 outside the reconnaissance schedule as well as during the rally, will be considered a person performing the forbidden reconnaissance.

Any member of the crew taking part or intending to take part in the 63 Rally Poland, who wishes to drive on road which is used as the special stage of the rally before 12 June 2006, must notify the organiser beforehand in writing of his / her intention, giving the date and time of the passage and must obtain the organiser’s written permission.
8.3.6 The organiser will control thoroughly the route of special stages on regular basis.
8.3.7 Any infringement against reconnaissance regulations and particularly reconnaissance 11 PLATINUM 63rd Rally Poland 2006
outside the given schedule will be considered a very serious offence and will be reported to the Stewards who will judge each case and may impose a penalty which may go as far as start refusal.

8.3.8 Reconnaissance cars
The reconnaissance may only be carried out using series production cars complying with the specifications given in the art. 14.3 of General Prescriptions.
8.4 Any testing in voivodeship Warmińsko – Mazurskie before 63 Rally Poland are prohibited without local government agree


Аз лично за пръв път виждам толкова сложен регламент за тренировки. На Рали Турция беше нещо подобно, но доста по-опраостено. Накратко основните пунктове тук са:

- Всякакви тренировки по трасето са забранени.
- Полицията следи за превишаване на скоростта, забранени са антирадарите.
- Всеки член на екипаж който ще участва или възнамерява да участва и се движи по трасето между 3 март и 11 юни 2006 или по време на ралито ще бъде смятан за човек извършващ забранена тренировка.
- Всеки член на екипаж който ще участва или има намерение да участва в ралито ако иска да се движи по маршрута преди 12 юни трябва да поиска в писмена форма разрешение от организатора, като задължително упоменава дните на пътуването си.
- Организатора следи за спазването на този правилник регулярно.
- Всяко неспазване на тези правила се счита за много сериозно нарушение и ще бъде докладвано на комисарите, като може да доведе до наказание или изключване от ралито.

Искам да дъполъня и още, че тренировки се извършват със серийни коли или коли отговарящи на хомологацията на гр.Н, възможно е да имат предпазни решетка и разговорно устройство. Тренировки с коли гр.А са забранени!

Мисля, че това което са написали поляците е напълно достатъчно като регламентиране. Няма нужда да откриваме топлата вода. Лошото е че при нас това го има само за рали България и ако може да говорим за организация тя е само за официалните тренировки. В останалото време никой не следи маршрута на ралито. Не мисля, че това ще се направи лесно у нас, особено за малките ралита, пък едва ли и по света в малките ралита може да се осигури подобна организация. Трябва състезателите да си променят малко начина на тренировки. От тях зависи най-вече!

PS и да допълня малко. Всъщност както каза Владо, правилната дума не е тренировки, а разучаване, разузнаване. Това е превода на думата reconnaissance.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот K_Power » Пон Юни 12, 2006 16:28

Тук идва другото нещо! Не говоря за наизустяване на трасето, нито да се учи да се кара, а за проверяване на записките. Преди състезание се кара бавно, нормално! Че са компромиси Тошко така е, но факта е факт. Всеки, убеден съм всеки пилот е правил подобно нещо и то не само в България! А този регламент добре, но и този регламент е доста строг. Всеки член на екипаж, хубаво де, ама как така ще разберат дали съм челн на екипаж, ако искам да тренирам през март да кажем, при положение, че може още да не съм подал заявка до тогава. И тук ми се струва изключително строго. А Тошко, незнам, каруца около 3 сутринта в някакъв див чукар, като Белмекен например?!
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот txl » Пон Юни 12, 2006 16:56

makadam написа:Ами идеята не е лоша, но...


Ами ако се съберат Пенчо, Ганчо, Ванчо и т.н. заедно, дали пък не може да се направи законно и легално, с помощта на клубовете и федерацията?

Едно време, когато е имало национален отбор по автомобилизъм, треньори на националния отбор и т.н., този отбор не се ли е събирал на нещо като лагер-сборове, не е ли тренирал? Нека някой разкаже как са били нещата.

А от форума ходиха хора и в школата на Павел Жеков - там как са били организирани тренировките?

Аз мислех че темата е за тренировките, а не за описването на трасетата. Рали Полша е един добър пример как трябва да изглеждат нещата там. А такова нещо като проверяване на записките няма. Правят се на първото минаване и се проверяват на второто и третото (ако има трето), със скорост не по-висока от тази в регламента.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот sstan » Пон Юни 12, 2006 18:29

Наистина тук основния проблем е че се бъркат понятията. За какви тренировки говорим по етапите на дадено рали???? А относно официалните т.нар. тренировки/разузнаване, разучаване/ организаторите са направили някакъв правилник и типично в наш стил е да почнем да го оспорваме и да измисляме глупости как да го нарушаваме. Това според мен е един от случаите в които пилотите сами вредят на себе си.
Гъл Гъл Гъл пия вино за акъл
sstan
 
Мнения: 160
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 09:24
Местоположение: Велико Търново
Име: Станимир Стоянов

Мнениеот plm » Пон Юни 12, 2006 20:05

Добра дискусия се заформи :)
Относно регламентите, както каза Ники, няма защо да откриваме топлата вода.
Организаторите са в пълното си право да определят правилата.
Бил съм свидетел в Австрия преди 10-тина години, когато имаше точен график за опознаване на трасето и всеки екипаж можеше да премине по 2 пъти. Елементарно организирано!
Тогава от ФИА въобще нямаха подобни регламенти.
Преди малко прочетох една информация от организаторите на рали Бохемия/коеф.10, ще се проведе 14-16.07.2006. Струва ми се, че има връзка с темата и затова ви предлагам основното. Забележете, че ралито "работи", в смисъл организаторите са си по местата независимо, че има повече от 30 дни до старта.
Ще видим как ще е на Мухово, например, след 5.07.
Ето инфото:
Организаторите на състезанието получиха сигнали за неразрешени опоснавателни тренировки по скоростни отсечки. През изминалите дни е регистрирано движение на СЕ 12 , където по 3 пъти са преминали следните автомобили:
черно м.ево с номер хZххххх
сребристо м.ево с номер xPxxxxx
червено м.ево с номер xZxxxx
Фабиа жълта с номер xSxxxx
Сега установяваме кои са собствениците на тези коли.
Тъй като регламента важи с пълна сила и след установяване на собствениците на тези коли ако,се укаже, че е състезател , навигатор или свързан с отбор няма да бъде приета заявката на екипажа.
...
Всякакво присъствие на състезател или навигатор на СЕ в периода 3 месеца преди състезанието се счита за опознавателна тренировка. Всеки пилот или навигатор, на който се налага по някаква причина, през този период да бъде по трасето на ралито трябва своевременно да информира директора.../тел.../.
Преди започване на опознавателните тренировки всеки екипаж трябва да съобщи марката и номера на автомобила си на организаторите, и те да сложат в горния десен ъгъл на челното стъкло състезателния номер на екипажа.
...
08.06.2006
директор на ралито...
отговорник за трасето...
Ето и линкове
http://www.rallybohemia.cz/2006/index_2006.asp?koko=1&x=5
http://www.ewrc.cz/2006/show.asp?clanek=3454
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот P.Solberg » Пон Юни 12, 2006 20:11

Кратко ясно и добре направено.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот sastezatelia » Пон Юни 12, 2006 20:23

Абсолютно, но дали ще стане и в България??? Кой ще се навие да плати на дадени съдии или да ги наречем квалифицирани лица, да стоят по етапите 30 дни преди ралито, изглежда ми малко незаконно.
А относно тренирането на пилотите за поддържане на формата. През зимната пауза, когато няма ралита пилотите какво да правят? Да броят снежинките ли? Абсолютно всеки пилот, ама наистина абсолютно всеки си тренира зимно време, като си отцепва един участък от даден път, 6, 10 или колкото му позволяват възможностите и си прави кефа, тази зима в Пещера специално идваха 3 отбора да тренират на сняг, тренираха си след 10:30 момчетата непречеха на никой, спираха се колите само докато екипажа пристигне на импровизирания старт-финал и след като пилотът тръгне в тяхната посока си тръгват най-спокойно след него, отцепиха си малък участък момчетата и си покараха на спокойствие без да пречат на никой, невиждам нищо нередно в това, незаконно било, добре, а законно ли е някой "голфаджия" да ми кара градско със 150 примерно, да блъсне нещо, недай боже човек, да си събере чукалата и да сио тръгне като първия човек. Мисля че зимната тренировка на всички пилоти е всичко друго, но не и незаконна, най-малкото защото не застрашават живота на никой, разбирам че закона е за всички, но това нарушение мисля че може да се "заобиколи", но на планинските специално трябва да има солени глоби, защото никога неможем да сравняваме един рали пилот, с един пилот който участва в планинските изкачвания, онези вярвайте ми са някакъв ужас, няма завой тва онова, газ в завоя, без да има абсолютно никаква видимост, ама той е пилот, за него другите са роби.....
sastezatelia
 
Мнения: 855
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 10:30
Местоположение: Пещера
Име: Angel Bashkehayov

Мнениеот plm » Пон Юни 12, 2006 20:24

Нека да продължа.
Професионалистите в този спорт много бързо,веднага определят правилно завоя и трасето. И след описване после само се сверява.
Те не се опитват да научат трасето на изуст, не се учат да карат...
Точно това показа Крис Мийк в Полша. С две минавания и силно каране разби всички супери на домакините/той с R2/. Ярък пример.
А за трениране с бегачка-това се прави на затворени трасета.
Даже в световния са ограничени местата за тестове и се иска предварително одобрение от ФИА.
Ако даден екипаж има нужда от учене, от сработване това може да го прави само в реални условия-т.е. след старта.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот speedline » Пон Юни 12, 2006 20:36

sastezatelia написа:....Абсолютно, но дали ще стане и в България??? Кой ще се навие да плати на дадени съдии или да ги наречем квалифицирани лица, да стоят по етапите 30 дни преди ралито, изглежда ми малко незаконно.
.....


Е добре ще има такива съдии.. Ама все пак сме в България.. Има си пилоти с пари на които не им пука да прежалят няколко стотин лева и да ги бутнат, за да може хората които трябва, да си затворят очите кой кога е минал...
Аватар
speedline
 
Мнения: 1219
Регистриран на: Вто Апр 19, 2005 10:01
Местоположение: София/Сливен
Име: Nikolay Arnaudov

Мнениеот plm » Пон Юни 12, 2006 20:37

sastezatelia написа:Абсолютно, но дали ще стане и в България??? Кой ще се навие да плати на дадени съдии или да ги наречем квалифицирани лица, да стоят по етапите 30 дни преди ралито, изглежда ми малко незаконно.
А относно тренирането на пилотите за поддържане на формата. През зимната пауза, когато няма ралита пилотите какво да правят? ....

Не змам кой на кого какво плаща, и не ме интересува. Само казвам факти. И не са 30 дена, ами 3 месеца. И това което посочих е за Бохемия- коеф.10, не 20/както е България/.
А това, че нашите пилоти от септември/октомври до април/май нямат стартове си е техен проблем/и на бг спорта,разбира се/. Да си тренират, да си направят така, че да има състезания, да карат на други ралита...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Следваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

cron