Последните решения на БФАС от днес 28.02.2006

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Последните решения на БФАС от днес 28.02.2006

Мнениеот ДОКТОРА » Вто Фев 28, 2006 19:11

По добрата новина / но и по не- съществена / е че няма да има промяна в календара /само не се знае за рали ''София'' / А лошата и то много лошата е, че успяха да си прокарат таксата участие, която за рали е 150 лв.,а за всички други шампионоти -50 лв.!?.Това означава, че всеки клуб трябва да осигури още 1200лв. допълнително за сезона. Това за мене си чист РЕКЕТ!
Аватар
ДОКТОРА
 
Мнения: 57
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 17:32
Местоположение: Сливен(Бургас)
Име: Христо Попов

коцето

Мнениеот Koce_racing » Вто Фев 28, 2006 19:27

товаса парите за цял сезон за гуми за писта и планинско дано се задавят с тези 1200 лв ебати бесрамниците место да ни помагат те ни ................................................................................................
Koce_racing
 
Мнения: 406
Регистриран на: Пет Фев 17, 2006 19:14
Име: koce_racing

Мнениеот P.Solberg » Вто Фев 28, 2006 19:31

Първо, това е рекет. Второ, "гениите" можеха да преместят "Траянови врата" отново през Април. Какво да си говорим, чудят се как пак да си пълнят джобовете.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

коцето

Мнениеот Koce_racing » Вто Фев 28, 2006 19:54

това е само в на6ият спорт виж тапите фотболисти дето ходят даги гледат 5 хл . 4овека 2003 г. на писта СОФИЯ има6е 80000 хл. 4овека претстависи по 1лв. и това награден фонд тогава 6те знаем за какво се трепим по цели но6ти и нека взимат тогава такси мхого сам ядосан взе дами писва от вси4ко тяхната.........................................................................................
Koce_racing
 
Мнения: 406
Регистриран на: Пет Фев 17, 2006 19:14
Име: koce_racing

Re: коцето

Мнениеот makkinen » Вто Фев 28, 2006 21:46

Някой нямат за ГУМИ други за втори самолет. :twisted:
Аватар
makkinen
 
Мнения: 42
Регистриран на: Пон Яну 23, 2006 15:52
Име: beloslav denchev

коцето

Мнениеот Koce_racing » Вто Фев 28, 2006 21:53

самолета е готов няма гуки
Koce_racing
 
Мнения: 406
Регистриран на: Пет Фев 17, 2006 19:14
Име: koce_racing

Мнениеот Иван Шопов » Вто Фев 28, 2006 23:40

Имах възможността днес да присъствам и всъщност "прокарването" не е точния термин.Хората,които бяха повикани са организатори на Рали и Планинския шампионати.Тоест те не могат да взимат решение по въпроса,а могат единствено да изкажат мнение....Което се и случи всъщност.Имаше предложение таксите да останат,но да има прозрачност и стандарт за харченето им-примерно спане за пилот+ механик и охраняем паркинг за състезателния автомобил или конкретен награден фонд.По този начин няма да има интриги къде точно са отишли парите,а и по-важното е,че след като състезателя е изпълнил ангажимента си към организаторите,следва тези пари да му се върнат или да бъдат похарчени за него.Всякакви спекулации (или истини),че даден организатор е прибрал парите за персонална изгода щяха да бъдат невъзможни.Факт е,че ако състезател не може да намери пари за следващия сезон,то той няма да кара.Редно би било организатор,който не може да осигури средства за даденото състезание просто да отстъпи организаторското си място.Уви-нещата явно не се гледат толкова еднакво.
Разбираемо е на фона на цялото "нямане" в спорта,че всеки лев,който ще спомогне за по-доброто организиране на състезанията е добре дошъл за организатора.Но също така е разбираемо,че за някои хора тези пари са представени в гумите им за половин година.Не виждам причина да се плаща такса АКО и САМО АКО не се знае тези пари къде отиват и за какво се харчат.
Държа да уточня,че организаторите на Рали имат пълното право да изискват тези такси,защото отпечатването на пътни книги,карнети,пропуски,плаки и т.н. и т.н. гълта сериозна сума.В този аспект състезател,пуснал заявка "за всеки случай" и неявил се удря директно по джоба организаторите,без те да са виновни.От тази гледна точка би трябвало да се събират нужните такси,но изразходването им (според мен и още 20-тина "АСК") да става по гореописания начин.
Честно казано нямам желание да обсъждам цялата ситуация днес,а и не смятам,че е редно.
Факт е,че за момента таксите остават и можем само да се надяваме,че ще бъдат употребени правилно,целесъобразно и единствено в полза на спорта и участниците в него.
Искам да благодаря на Стефан Драганов от "Ефко Рейсинг",който единствен от организаторите зае "прозрачната" позиция,приел сам да осигури средства за организираното от него "Планинско Шипка",което е в моралните му задължения като организатор.Браво Стефане,благодаря за доблестта ти да казваш истините право в очите и успех!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот OgyWRC » Сря Мар 01, 2006 13:48

Явно това е лошо решение за състезателите с по-сериозни бюджетни ограничения и добро за по-бедните организатори на ралита и планински. Т. е. това е преразпределение на ресурси при "малките", но ефективността на използване при отборите би била по-добра, защото интересът е всичко да се вложи в техниката. При организаторите само можем да се надяваме на правилен подход при изразходването на парите.
От гледна точка на "големите" - ралита и клубове, сумите са ОК и едва ли ще са съществена част от бюджета. За тях въпросът е принципен, дали да има такса. Нормално е да има и ако това помогне за преодоляване на проблема с "фиктивните" заявки ще е супер.

Та от тази гледна точка ... при толкова много желаещи за кръг от планинскя шампионат, можеше поне в него да няма такси. Той и без това си е entry level за нови пилоти с по-малки възможности.

Идеята за покриване на част от разходите на отборите звучи разумно, за справка Ю рали.

Иначе аз тъкмо имах едни излишни 1000 BGN, та се чудех какво да ги правя ... та новината добре ми дойде :D
Аватар
OgyWRC
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 10:40
Местоположение: София, Търново
Име: Огнян Герджиков

Мнениеот Revell » Сря Мар 01, 2006 15:09

ot gledna to4ka na fektivnite zaqvki sym syglasen oba4e za prenaso4vane na finansite ot otbori kym organizatori...nakraq shte ima rali-ta i nqma da ima koj da kara...t.e. nqma da ima otbori...

P.S. majmunica - pak ot rabota pisha
Anyting Is Possible
Аватар
Revell
 
Мнения: 93
Регистриран на: Пон Юни 20, 2005 22:08
Местоположение: Varna

Мнениеот Иван Шопов » Сря Мар 01, 2006 15:23

Вижте...Нещата не са толкова прости.
Принципно е хубаво да има такса за участие именно за да се избягнат фиктивни заявки и дивотии.Редно и правилно е да е така,но дали е дошъл момента?
Защото реално погледнато грижа на организатора е намирането на финанси за просъществуването на дадената надпревара.В този смисъл тези такси го застраховат от правенето на излишни разходи.Но това важи в пълна сила единствено за Рали шампионата,където разходите за всеки предвиден участник не са малки (както споменах пътни книги,карнети,плаки и прочее).
В пистовия и планинския шампионати обаче няма такива разходи.Взеизвестен факт е,че миналата година дори си плащахме плаките,които БФАС ни задължава да носим.
Е-ок...Организаторите нямали пари.А състезателите имат ли?И в крайна сметка защо състезателите трябва да прехвърлят от оскъдните си финанси и към БФАС (за да се издържа тя),към организаторите (за да си закърпят бюджетите),към застрахователите (двойно и тройно оскъпяване) и т.н. и т.н.
Ясно е,че това е личен проблем за всеки един състезател.И логично ако не е в състояние да намери пари за участие да си остане у дома и това НЕ би трябвало да интересува организаторите.Но същото НЕ би трябвало проблемите на организаторите да се прехвърлят отчасти върху самите състезатели.Така мисля аз поне...
С удоволствие бих си плащал такса за участие и то не 50,а 100 или 200лв,но ако това води до подобряване на условията преди и по време на състезанието.
Отсега мога да се обзаложа,че проблемите и неангажирането на организаторите в дадени състезания няма да се промени.Условията,неосигурени от тях ще останат такива,награждаването ще е пародия и т.н. и т.н.Същевременно се надявам,познавайки други от тях,че ще употребят събраните суми наистина по предназначение и няма да злоупотребят с тях.
Какво пък...Всяко чудо за 3 дни....Нека минат и ще видим доколко идеята е постигнала целите си.
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот damon » Сря Мар 01, 2006 16:34

Въпроса с тия такси е доста интересен. Според мен най-правилната позиция на този етап е тази от клубовете представлявани от Иван Шопов. В целия свят имат такива такси - ето достигнахме и ние да точката да искаме такива такси. Само, че дали не е още раничко!? И сега трябва да разглеждаме въпроса в нашата действителност. Какви са участващите клубове при нас!? Половината ги отделяме - за тях тези такси не са проблем, може да се каже че на тях им е по-безразлично дали ще има или не такси, въпреки че може да си имат мнение по въпроса.

Другата половина (може и повече или по-малко) обаче, не е на това мнение - за тях това са непосилни суми в бюджета, както каза Оги – при тези клубове ВСИЧКИ пари отиват в техника. Тука може и да се вметне едно друго мнение:
- Та какви са тези клубове, които не могат да отделят 50 лв. за планинско и 150 лв. за рали!? Те къде изобщо са тръгнали да се састезават в този скъп спорт!? Е да така е, но ако приемем това за основна причина трябва моментално да се забрани участието на екипи с коли коли без хомологирани седалки, колани, екипи, каски и т.н. Нещо което у нас не се прави и ако се направи ще стане страшно тъй като броя на участниците трябва да се намали на половина! И изобщо една голяма част от "полупрофесионалните" участници трябва да не могат да карат.
- Другия въпрос, който веднага изниква - а какви са тези организатори на планинско, които са опрели до 2000 лв. събрани от участниците!?

И двата въпроса са свързани като скачени съдове и трябва да се намери точния баланс за да се излезе най-точно от положението. Както казва Иван - нека има такси, но тези такси да формират награден фонд или допълнителни придобивки (хотел, паркинг и т.н.) Така балансът би сравнително добър тъй като тези пари в повечето случаи се дават от екипите. Да не говорим, че заради прословутата мнителност на българина винаги ще има съмнения за присвояване на пари от организаторите.

Не им лесно на организаторите, но няма да е лесно и на екипите да поемат част (дори може и цялата) финансова част по организацията на едно състезание. Факт е че нито клубовете, нито организаторите ни могат да се нарекат истински такива поне в смисъла на това, което трябва да бъдат. Това си е нашата действителност и винаги трябва да се подхожда към взаимстваните от Европа правила внимателно.

При ралито основния довод е че се дават пари за пътни книги, плаки и т.н. и после ако екипажа не се яви негативите се поемат от организатора. Е тук има едно още по-лесно решение - при подаване на заявка се взема 50 лв. депозит, който при участие се връща а при неучастие остава в организатора за да поеме разходите си по този екипаж! Ако това е един от основните проблеми - ето го и лесното решение.

Факт е обаче, че повечето организатори лесно биха си осигурили една сериозна част от бюджета за организиране на едно рали само от входните такси и така цялата тежест пада върху състезателите - хем плащат ралито, хем си рискуват живота за да го направят такова. Организатора се успокоява, че има 6000 лв. (при 40 заявки) и си е добре - спира да го интересува популяризиране на спорта, подобрения в организацията (от които да си набави необходимите средства).
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот Иван Шопов » Сря Мар 01, 2006 18:03

Именно това бяха и аргументите ми вчера,Ники...
Но засега явно хората предпочитат лесното решение на собствените им проблеми за сметка на останалите.Както и да е-засега няма промяна по въпроса,но аз лично смятам,че все още има какво да се направи в положителна насока...
Времето ще покаже дали подхода,аргументите и решенията са били правилни.
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот Revell » Сря Мар 01, 2006 18:21

mda napravo i az tamyn si misleh za tova ama damon me izprevari tova s depozita si e syvsem logi4no !

ne znam kolko tochno sa razhodite po edno rally ama naistina trqbva da ima balans...4e ako stane tyj organizatora samo da kaje "miiiii edi koga si e udobno ajde da prajm rally..." kyde shte mu izleze kraq?
Anyting Is Possible
Аватар
Revell
 
Мнения: 93
Регистриран на: Пон Юни 20, 2005 22:08
Местоположение: Varna

Мнениеот plm » Сря Мар 01, 2006 21:34

Има много какво да се коментира по темата. Сега съм на друга вълна и само ще започна коментара.
Написаното ще важи за състезанията без рали България.
Организаторите на дадено състезание за да се справят са необходими и финансови средства. Начини за осигуряване на такива средства има доста. Зависи от инициативността и желанието на организаторите. Ето няколко възможности, за които се сещам в момента.
След като в регламентите на състезанията е записано, че трябва да има определени места на колите за реклама на организаторите май тази година не съм виждал такива. На други,европейски състезания в регламента фигурира и точката, че ако състезателя откаже тази реклама заплаща ...Логично е при договарянето да се иска рекламните материали да ги осигури спонсора. В този случай разходите на организатора ще са 1-2 момчета или момичета да лепят лепенките.
Друго, зрителите също могат да плащат на ССЕ, например, по 1 лев.
Освен това, материали с информация за състезанието за продажба. Тази година не си спомням точно къде, но ми предлагаха нещо подобно, но доколкото разбрах беше инициатива на печатница. Организаторите като са заспали други ще се наместят.
Преди технически преглед- кантара и шумомера са на разположение на пилототе срещу заплащане.
Сега се сещам и за миналата година, когато глобиха Льоб за закъснение за обявена пресконференция с ...хиляди евро/ имало улично задръстване и се забавил с 20-30 минути/.
И много, много подобни.
Неприятно е, че се започва със "силовия"метод за набиране на средства. Трябва да има такси, но както каза Ники, може би е раничко.
И не съм съгласен с Иван с идеята, че на който не му изнася да си стои в къщи. Ако няма състезатели няма да има организатори, няма да има федерация. Позициите трябва да са ясни. Организатори, федер., и подобни обслужват състезателите и трябва да ги гледат като писани яица.
Припомнете си как миналата година на Твърдица и писта Пловдив организаторите "омайваха" изявени състезатели за да участват.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Иван Шопов » Сря Мар 01, 2006 21:42

Може би plm не си разбрал правилно идеята или са се поомешали различните отговори.Идеята ми не е всеки да си стои вкъщи ако не му изнася.Идеята е,че всеки сам трябва да решава проблемите си:
състезателя-неговите,организатора-своите,а БФАС да се опитва да решава всичко накуп.
Всеки трябва да си носи кръста...Не виждам причина аз да нося и част от чуждия след като няма никаква гаранция (а по-скоро е обратното),че те от своя страна ще поемат и моя товар.
Както казах и вчера на събранието-БФАС,организатори,съдии,състезатели,механици и фенове-всички трябва да бъдат рамо до рамо,а не един срещу друг.Тогава на всеки поотделно ще е по-лесно и заедно ще постигнем повече.
Но докато се гледа само от собствената камбанария нищо няма да стане....Това е и ситуацията за момента....Поне аз така я виждам.
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Следваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта