от VAZ sport » Пон Дек 24, 2012 21:00
НАРЕДБА
ЗА ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ
НА АВТОМОБИЛНИ СЪСТЕЗАНИЯ 2013
Автомобилните състезания през 2013 година ще се провеждат в съответствие с Международния спортен кодекс на FIA, Националния кодекс по автомобилен спорт на БФАС, настоящата наредба, специалните правилници за отделните дисциплини, допълнителните правилници за състезанията, както и техническите изисквания на FIA и БФАС.
Чл.8. За 2013 г. БФАС ще издава лицензи на водачи (пилоти и навигатори) към даден клуб от 01 януари 2013 до 31 март 2013 на:
- на водачи (пилоти или навигатори) кандидатстващи за лиценз за първи път- с писмено предложение (формуляр) от АСК-член на БФАС, представяне на свидетелство за правоуправление, годишен медицински преглед, направен в оторизирани клиники по местоживеене, теоретичен изпит пред БФАС и внесена такса за лиценз.
Чл.17. Автомобилните спортни клубове (АСК) заплащат:
- ежегодни лицензи за водачите , състезаващи в дисциплините дрифт,гимхана, драг,тайм атак от името на клуба в БФАС в размер на 50 лв , с включен ДДС.
- еднократен лиценз за водачите състезаващи се в дисциплините дрифт, гимхана, драг, тайм атак в размер на 15 лв. с включен ДДС. Еднократният лиценз е валиден само за състезанието за което е издаден.
Чл.18. Автомобилните спортни клубове /АСК/ заплащат ежегодно годишен клубен членски внос на БФАС в размер на 600 лв.
Чл.30. Всички водачи са длъжни:
а/ да участват само в състезания, включени в различните видове шампионати под егидата на БФАС или със съгласието на БФАС, в противен случай се спират състезателните права за 60 дни от датата на нарушението.
Чл.31. Участието на лицензирани водачи в автомобилни състезания извън тези от календара на БФАС или друга спортна проява със състезателен, демонстрационен, промоционален или шоу характер извън спортния календар на БФАС, може да става само след писмено съгласуване с БФАС.
Чл.59. Без хомологирана състезателна екипировка (съгласно изискванията на FIA за международни състезания и на БФАС за национални състезания), пилотите и навигаторите няма да бъдат допуснати до старт. От 01.01.2013 г. участниците в състезанията от спортния календар по дисциплините „рали”, „затворен маршрут” и „планинско”, задължително трябва да са оборудвани със FHR система (“ХАНС”). За състезаващите се в останалите дисциплини, без приложните шампионати, използването на FHR система (“ХАНС”) е препоръчително.
Чл.64. Редовно подали заявки, но не явили се за участие в състезанието, губят таксата и тя остава в полза на организатора. Състезатели и водачи, които са заявили участие за определено състезание, но са се отказали преди започването му и не са уведомили писмено организаторите за причините, поради които няма да участват се глобяват с 100 лв., за което организаторът уведомява БФАС. Глобата следва да се плати в БФАС в срок до 5 дни от началото на състезанието за което е наложена санкцията. За неплатена глоба от състезател ще бъде отказвано право на участие в следващи състезания.
Голямо "БЛАГОДАРЯ" на БФАС за улесненията които правят към хората с бензин в кръвта. Сега за да карам на някой тайм атак трябва да си намеря клуб или да си направя такъв за скромната сума от 600лв, да платя разходи по вадене на автомобилен лиценз, медицински преглед и прочие разходки. Ханс бил препорачителен (от догодина сигорно и задължителен). Ако искам да си правя шоу някъде трябва да се съобразявам с БФАС ако ли не щели да ми забранят да карам 60 дни! Поради някаква причина, ако не взема участие не само ще ми изгори таксата която съм платил ами и 100 лв ще ме глобят!!!
Това ако не е машина за пари здраве му кажете!!!