от Гетов » Вто Май 24, 2011 13:50
Здравейте колеги.
Във връзка с получилите се неуредици и ПРОСТОТИИ на рали крос МОНТАНА, публикувам тук предварителен текст на писмо което ще изпратим до федерацията, като ви моля, ако има някой предложения за редакция на текста и за други текстове към писмото нека споделят. Също така нека клубове които седят зад изложеното в писмото да го споделят и да го изпратим от името на всички. Ето и текста:
До: БФАС
ОТ: АМК „БОТЕВГРАД”
Относно: Проблемите в БЪЛГАРСКИЯТ ШАМПИОНАТ ПО РАЛИКРОС
След проведения първи кръг – 21-22.05.2011г. село Мадан
Уважаеми Г-н Янакиев,
Обръщаме се към Вас с молба да вземете отношение по изложените по-долу проблеми и се надяваме за своевременната Ви намеса, това безобразие да не продължава в следващите кръгове от този шампионат.
Първи и основен проблем за настъпилите недоразумения и ощетяване на състезателите идват от времеизмерването, осигурено от Г-н Минко Минков, а именно:
1. Със започване на квалификационните турове , когато е необходимо да се стартира на светофарна уредба, за цялото състезание минимум 5 пъти светофара отброява и в момента когато трябва да светне зелената светлина, светофара блокира и се налага автомобилите да стоят на стартовата линия с работещи двигатели на максимални обороти в продължение на 2 – 3 минути, като това се повтаря по няколко пъти преди да сработи коректно и да се даде старт на серията.
2. Във Финал Б, автомобил с номер 13, управляван от Крум Крумов направи 3 обиколки и започна 4-та, в която обиколка аварира и отпада от състезанието. В същото време състезател с номер 74, управляван от Ивайло Илиев, завършва серията на собствен ход, преминава старт финала и отива в закрит парк на собствен ход със записани 5 обиколки. Автомобила с номер 13 беше дотеглен от сервизна кола до закрития парк. Най – голямото недоумение се получи, в момента на награждаването , когато състезателя с номер 13 (Крум Крумов) беше награден с една позиция пред стсезател с номет 74 (Ивайло Илиев).
3. След направено запитване от наша страна към времеизмерването, ни беше извадена разпечатка, показваща че и двамата състезатели са записали по пет обиколки, но на всичко отгоре авариралата кола има и записано време в обиколка която изобщо не е направил. След като беше извикан и самия състезате, той също си признава че е направил 3 обиколки, но г-н Минков отново твърди че обиколките са 5. Като доказателство за това си твърдение, от старана на г-н Минков ни беше показана една тетрадка, на която ръчно имаше изписами номера на автомобили и съответни броеве обиколки, което не смятаме че е допустимо във времето на широко навлязлата компютризация във всички свери на живота ни, да се доказват тези с хвърчащи листове и саморъчно написани незнайно от кого. Това нещо породи сериозни съмнения у всички състезатели, кето доведе до редица зададени въпроси, изхабени нерви и неполучени никакви смислени отговори от съдийската маса и по точно от ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕТО!!!
4. Като поредно действие от страна на г-н Минков, вместо да се извини за допуснатите неточности и да намери някакъв логичен отговор за да се удовлетворят питанията на състезателите, г-н Минков най-демонстративно си събра техниката и побърза да избяга от трасето, с което си действие лиши от каквато и да е възможност директора на състезанието да вземе каквото и да е решение, отговарящо на действителността
5. Във връзка с изложеното по-горе искаме да зададем въпрос, защо изобщо се допуска господин Минко Минков да осъществяява времеизмерване , след като БФАС обяви търг за исигуряване на времеизмерване на състезанията от календара на БФАС и този търг беше спечелен от фирмата на г- н Иван Маринов, която извършва времеизмерването с транспондери, което изключва възможността за пристрасни манипулации и некоректни данни, с което се довежда пораждане на гняв у състезателите, подигравка с труда на всеки състезател, механиците му, и все още намиращите се спонсори.
(2. Има подписан договор между БФАС и фирма „И и Н” ООД за времеизмерване на българските шампионати, като за целта им е предоставено цялото оборудване.) – цитат от публикуваното Решение на Управителния Съвет на БФАС от 10.05.2011 г.
6. В първия състезателен ден, по време на свободна и официалната тренировка, както и в първия тур от квалификациите, автомобил Форд Ескорт, с номер 47, управляван от Антон Антов, беше публикуван в стартивия списък като автомобил от категория 1 / 2 (х2). Несъмнено обаче се видя че, автомобила е с четири двигателни колела и двигател с турбо-компресор. След направено запитване отново до ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕТО и техническата камисия ни отговориха че е направена неволна техническа грешка, да наистина автомобила бил за категория 2 /4 (Х4), и че за следващияя ден всичко щло да се поправи. С голямо недоумение всички състезатели и екипи забелязаха , че автомобила в неделния ден е с един двигателен мост и без турбо компресор (което е фрапантно видно и от времената за обиколка постигнати в събота, и тези от неделя). След направено отново запитване към техническата комисия и по – точно към г-н Казаков, ни беше отказано категорично каквото и да е обяснение, с мотива че не бил длъжен да проверява постоянно автомобилите. Така съсзадалата се ситуаци обаче ни лишава от всякакъв шанс да подадем протест по официално установения ред!!!!
7. Във връзка с т.6, настояваме за промяна в правилника, като в член 17 – ЗАКРИТ ПАРК да се добави следния текст
Член 17
ЗАКРИТ ПАРК
След края на първия състезателен ден, се дава време от 2 часа за ремонт и обслужване на автомобилите, след което съшите влизат в закрит парк, и се освобождават на следващия ден 1 час преди старта на първата серия.
След финала на състезанието автомобилите отват директно в официалния закрит парк, където ще останат най-малко в продължение на 30 мин. след оповестяване на резултатите от състезанието. В тази зона е забранено да се извършват каквито и да е ремонти на автомобилите и зареждане. Нарушаването на режима в закрития парк води до изключване.
Искренно се надяваме ,че ще вземете отношение по гореизложените факти, ще разгледате на УС на БФАС направените предложения за промени и ще се разпоредите времеизмерването да се осъществява от фирмата сключила договор със БФАС, като по този начин смятаме че няма да може да се ощетява нито един състезател и в същото време няма да се създават излишни настроения между състезатели и екипи, с което смятаме че ще се допринесе за цивилизовано провеждане на състезнията по европейски стил!
Оставаме с Уважение и в очакване на отговор:
АВТО МОТО КЛУБ „ БОТЕВГРАД”
Последна промяна
Гетов на Вто Май 24, 2011 15:25, променена общо 1 път