БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Дискусия за Българския Шампионат по Автокрос

БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот Andrey13 » Нед Яну 23, 2011 18:35

Вече съм готов с новата ми концепция относно бъги с два двигателя от мотоциклет и пристъпвам към действие, че началото на шампионата наближава.Ще ползвам две Р-единици на Ямаха 2005, защото имам няколко от тях, а и най добре ги познавам.Всъщност концепцията ми не е нещо ново като метод, но поне не е правено. Или поне не го намерих в нета.По този метод се синхронизират новите хибриди -комбинация петрол електромотор. Но в моя вариант аз ще ползвам единия двигател за постоянна тяга, а другия посредством скоростната кутия ще е като променлив редуктор-вариатор. Като разпределителен модул ще използвам планетарен редуктор от Pegeot 405 mi16x4 .Има го в раздатъчната кутия. Утре ще ви
постна чертежи и снимки на това което съм замислил и се надявам на подкрепа, особено от опозицията, защото ако я няма ,управляващите ще си говорят свободно по телефоните :lol: .
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот najdenov » Нед Яну 23, 2011 19:09

Значи ли това,че минавате в горния клас?
Аватар
najdenov
 
Мнения: 125
Регистриран на: Чет Мар 26, 2009 22:43
Местоположение: гр.Габрово
Име: Христо Найденов

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот Astra_26 » Пон Яну 24, 2011 00:07

Андрей, пусни една кинематична схема да видим как замисляш трансфера на мощности.
Ето я кутията
http://forum.405mi16.com/index.php?act= ... ost&id=432
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот Andrey13 » Пон Яну 24, 2011 19:00

Ето схемата която съм си правил и предварително се извинявам за некомпетентните схеми от чертожна гледна точка, но такава дисциплина в музикалното училище нямаше.Но мисля че ще стане ясно каква ми е идеята. На единия двигател е изкормена скоростната кутия и съм взел движението директно от оста на съединителя.Виж снимките.Този двигател ще върти централното зъбно на планетарния редуктор с постоянни обороти.Да речем 2700, които ще се получат чрез редукция. Втория двигател върти водилото на редуктора с променлива скорост, както досега и съответно с предавките. Така че релативната скорост която ще се получи е сбор от двете скорости от двата двигателя, но така че единия поддържа високия въртящ момент постоянно.Ето и таблицата и скиците които съм разработил.
Прикачени файлове
втори двигател 4.JPG
втори двигател 4.JPG (45.39 KiB) Прегледано 12411 пъти
втори двигател 2.JPG
втори двигател 2.JPG (52.46 KiB) Прегледано 12411 пъти
хоризонтален изглед.jpg
хоризонтален изглед.jpg (39.19 KiB) Прегледано 12411 пъти
примерни скорости.jpg
примерни скорости.jpg (53.02 KiB) Прегледано 12411 пъти
страничен изглед.jpg
страничен изглед.jpg (50.88 KiB) Прегледано 12411 пъти
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот Andrey13 » Пон Яну 24, 2011 19:10

najdenov написа:Значи ли това,че минавате в горния клас?


1000см3 + 600см3 = 1600см3
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот najdenov » Пон Яну 24, 2011 21:01

Andrey13 написа:
najdenov написа:Значи ли това,че минавате в горния клас?


1000см3 + 600см3 = 1600см3

"Ще ползвам две Р-единици на Ямаха 2005, защото имам няколко от тях...".Аз това го разбрах като 1000см3+ 1000см3 = 2000см3
Аватар
najdenov
 
Мнения: 125
Регистриран на: Чет Мар 26, 2009 22:43
Местоположение: гр.Габрово
Име: Христо Найденов

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот nikola » Пон Яну 24, 2011 22:09

Провери все пак дали са позволени два двигателя.Щото съм сигурен че не са.
ARA motorsport
nikola
 
Мнения: 82
Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 13:15
Местоположение: Троян
Име: никола добрев

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот petroffbg » Пон Яну 24, 2011 22:45

Тази система я има на FENDT-VARIO(мисля ,че преди 2000г),но е изпълнена с бутални помпи и хидромотори.Основното движение е от коляновия вал на ДВГ като преминава през два планетарни редуктора,на които гривните с вътрешните зъби се командват от хидромоторите от 0-во обратно и по посока на движение.Така осигуряват скорост от 0 до 80км/ч абсолютно плавно.Идеята е да си намериш точната скорост,а не едната да е твърде бавна а другата бърза,както е изпълнението при ск кутии (като бегачи,тези трактори нямат аналог).
Аватар
petroffbg
 
Мнения: 203
Регистриран на: Чет Яну 29, 2009 19:19
Име: Пламен Петров

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот Miro Petkov » Пон Яну 24, 2011 23:00

Haresvat mi ideite na Andrey!
Radvame 4e v BG championata ima nqkoi koito vsqka godina puska nova konstrukcia! Jelaq uspeh!
Za6to da nesa razre6eni dva dvigatela? Peter Mueke karashe bagy s dva dvigatelq Yamaha predi pove4e ot 20 godini daje spe4eli edno sastezanie v BG, Targovi6te ako nese laja!


Пиши на кирилица! Ако нямаш инсталирана, форумът има вграден кирилизатор! Следващите мнения на латиница ще бъдат изтрити!
Аватар
Miro Petkov
 
Мнения: 10
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 20:07
Местоположение: Lyss,Switzerland
Име: Miroslav Petkov

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот jpmitko » Вто Яну 25, 2011 00:49

Поздравления и от мен за поредната новаторска идея няма значение че е разработена преди 2000г макар и да е за хидромотори.Както всичките досега така и тази ще завърши с успех :wink: .Ще следя с интерес разработката на новата концепция.Наистина ще се получи невероятна машина и малкото което не ти стигаше ще е налице
Да бъдеш втори означава да си пръв от загубилите...А.Сена
Аватар
jpmitko
 
Мнения: 184
Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 00:15
Местоположение: Пловдив
Име: Митко Власковски

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот Andrey13 » Вто Яну 25, 2011 17:29

petroffbg написа:Тази система я има на FENDT-VARIO(мисля ,че преди 2000г),но е изпълнена с бутални помпи и хидромотори.Основното движение е от коляновия вал на ДВГ като преминава през два планетарни редуктора,на които гривните с вътрешните зъби се командват от хидромоторите от 0-во обратно и по посока на движение.Така осигуряват скорост от 0 до 80км/ч абсолютно плавно.Идеята е да си намериш точната скорост,а не едната да е твърде бавна а другата бърза,както е изпълнението при ск кутии (като бегачи,тези трактори нямат аналог).


Разбира се че топлата вода е измислена отдавна.Принципа който използвам, наистина го има като приложение на много места.В комбайните е доста разпространен, но с хидравликата е по-лесно, защото там с един преливен клапан или хидроакумулатор се решава всяко претоварване, максимално натоварване, разликите в скоростите и т.н. И колегата Пламен много добре го знае. Но при "твърдите връзки", каквито са зъбните и верижните предавки е доста трудно синхронизирането и получаването на релативна тяга от два агрегата едновременно.Доста се рових из интернет за да намеря инфо , но така и не открих нищо по темата. А принципа е прост и го има във всички автомобили. Представете си на задния мост, единия двигател да движи едното колело а другия другото а кардана да е изхода. Само че заради осите на въртене удачно е да се използва планетарен редуктор а не обикновен диференциал. Обаче, най-важното тук е, че при моя вариант аз искам единия двигател да работи постоянно в диапазона на най-големия си въртящ момент 8000-10000 об/м. което досега ми липсваше особено на завоите, когато за да завия, трябваше да падна на 4-5000 , което се изразяваше в "забиване" и трудно развъртане на двигателя. Сега обаче, помощния двигател ще поддържа този момент, а основния, ще забавя скоростта.След анализа ми на примерни скорости, най-удачните съм показал на скицата.Първа скорост бавна-само за старт. После другите стават с около 15% по-дълги. Но всичко ще се покаже на първите тестове.За сега всичко е още теория а идеята е най-коварния вирус
който се лепва за теб и яде от съня ти, времето, нервите и парите :D !!! Ама някои като мен докато ги изяде, ще се пръсне :mrgreen: .Както казва Пламен- "Ухапало те е кучето" :wink:
Последна промяна Andrey13 на Вто Яну 25, 2011 17:39, променена общо 1 път
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот petroffbg » Вто Яну 25, 2011 22:03

Верно си те хапе кучето,"пикапа" си вървеше доста "сносно"(в пъти повече от моя таралясник),та не знам,искаш да хвърчиш ли!?
Аватар
petroffbg
 
Мнения: 203
Регистриран на: Чет Яну 29, 2009 19:19
Име: Пламен Петров

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот Andrey13 » Сря Яну 26, 2011 06:34

petroffbg написа:Верно си те хапе кучето,"пикапа" си вървеше доста "сносно"(в пъти повече от моя таралясник),та не знам,искаш да хвърчиш ли!?

За летене едва ли, защото аз от десетина години се занимавам с парапланеризъм, но винаги може още нещо.Поне така е в спорта а и в живота. :D
Новото си е ново......а младото си е младо!!! :wink:
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот asb2004 » Чет Яну 27, 2011 09:17

Само за инфо това нещо е правено през осемдесетте години от един велик състезател на мотор с кош.Харди караше такев мотор с два мотоциклетни двигателя по 650 кубика лека му пръст велик пилот
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: БЪГИТО НА ANDREY13 С ДВА ДВИГАТЕЛЯ!!!

Мнениеот Andrey13 » Чет Яну 27, 2011 17:37

asb2004 написа:Само за инфо това нещо е правено през осемдесетте години от един велик състезател на мотор с кош.Харди караше такев мотор с два мотоциклетни двигателя по 650 кубика лека му пръст велик пилот

Разбира се че са куплирали по дава по 4 по 12 по 24 ,даже и по 48 :lol: Тук става дума за начина на синхронизиране и контролиране. Не е като да впрегнеш два коня и диййййй или както в миналото Мюке да ги синхронизираш с шублера и жилото на газта.Сега е по различно, с тротел позишъна можеш да разделиш на диапазони с по 20 об/мин и да кажеш колко да отвори единия и колко другия.Разбира се че номера няма да мине само с механика. От миналата година се ровя из нета и не намерих подходяща схема или скица за куплиране.Няма и няма.Проблема е че скоростната кутия трябва да е след събирането в един вал , което ставаше сложно и тежко.За това преминах на варианта единия двигател да е като вариатор на оборотите.За по елементарно сравнение. Впрягаш два коня :wink: единия го налагаш с камшика постоянно а другия в зависимост от ситуацията ...завой,права,изпреварване и т.н.:mrgreen:
Прикачени файлове
634269766466926054carbs.jpg
634269766466926054carbs.jpg (69.28 KiB) Прегледано 12205 пъти
24chainsaw 3.jpg
24chainsaw 3.jpg (44.02 KiB) Прегледано 12205 пъти
48-cylinder-Kawasaki-motorcycle.jpg
48-cylinder-Kawasaki-motorcycle.jpg (23 KiB) Прегледано 12205 пъти
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Следваща

Назад към Български Шампионат по Автокрос

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта

cron