На 3 и 4.07.2010 посетихме Нова Пака - състезанието по автокрос ,кръг от Европейският шампионат.Искам да споделя с Вас впечатленията, които натрупах, и ако може те да послужат на състезателите и организатори на състезанията у нас.
На пътя за пистата имаше нещо като пропускателен пункт, на който се плащат билетите за двата дена - 25 евро. Попитаха ни дали ще нощуваме и ни насочиха на мястото за биваци ( има паркинги и за тези зрители, които са само за деня).Това беше огромна поляна, добре окосена с 20-30 химически тоалетни (не съм ги броил), чешми с умивалници за питейна вода много на брой.Разположихме се и се насочихме към трасето.Купихме списание, добре оформено, със списъци на участниците в различните дивизии и тяхното класиране до сега - 2 евро. В бъги Джуниър имаше 21 машини,Дивизия 1 (автомобили) - 17, Дивизия 3А - до 1600 куб.см. - 46,Дивизия 3 - до 4000 куб.см. - 39 машини.За подготовката и поддържането на трасето по време на състезанието се грижеха 13 пътно строителни машини + два автомобила за сигурност разположени в трасето (на филма вижте за колко време след катастрофата пристига автомобила на сигурността ).За старта се грижат 8 стартьора, които подреждат,подпират и оказват съдействие на пилотите. Времеизмерването става с транспондери (или както там се пише) и на всяка стартова линия има клетки за фалстарт, които пускат сирена и спират действието на светофара. От децата до Дивизия 3 всички карат нахъсано и имат шанс за победа.Например в клас до 1600 куб.см. в официалните тренировки от 40-41 сек. бяха разположени 22 машини.Всички са с равностойни машини и победителят е неясен до края на състезанието. Боксовете са два - стария за бъги джуниър, а новия за всички останали.Там могат да отидат само зрители заплатили билетче за 10 евро.Състезателите пристигат с големи камиони или автобуси,с малко механици, но оборудвани с много резервни части и техника.Носеха дори връзки с тръби за големи ремонти по рамата.
И познайте, кое беше основния атрибут .....автомат за бира.Всичко това се подвързваше към електрическата мрежа от колонки с контакти в целият парк.С радиовръзка се комуникира със съдиите в бокса,които публикуват резултатите, подреждат и подават машините за старт.Между квалификациите имаше изненади (ще видите във филма).
Има много за разказване ( за самите машини), но този пост заприлича на пътепис и за това свършвам. Който иска да си изтегли филма от тук:
http://search.data.bg/results/?where=fi ... 0%BA%D0%B0(не можах да намеря по добър начин за качване в мрежата).
Ще се видим на Криводол.