|
||
Л. Мечков написа:Значи хванете се разберете един път завинаги, защото, когато един автомобил е на аварийни, значи е извън състезанието, демек вече НЕ Е в състезателно темпо, по друг начин казано е аварирал, или просто се е счупил, или там както си искате го тълкувайте. Сега пък щом е на аварийни неможело да се изпреварва, ДА, ама НЕ, хванете си прочетете правилника, или обсъдете този казус! Защото точно този казус обсъдихме на Бургас и изрично бе пояснено, че при тези обстоятелства МОЖЕ да се надминава. И въпреки това карам вече с онборд на абсолютно всяко състезание, внимавам като един луд постоянно, за да не се обяснявам после при такива спорни ситуации. На Бургас един колега беше влезнал в тревата(там, откъдето мина Дунев ) Въобще не пречеше на никой, обаче цялото състезание постът беше с жълт флаг. Този флаг ми разгони фамилията!!! Защото през цялото състезание точно на тази права застигах по-бавни автомобили и така конкурентът ми зад мен винаги скъсяваше комфортната дистанция, която си осигурявах. Карам две обиколки, правя дистанцция от 5-6сек. , идва жълтата зона(пак подчертава, че нямаше никаква предпоставка да е ЖЪЛТА!!! Авариралият автомобил беше в шмирките отстрани!).... Та идва тая зона и започваме да се нижеме като сополи и дистанцията ми с по-изоставащите отиваше на вятъра............. И никой не се пазари за тия флагове! Но за нас-шматките правилата са по-правила, отколкото за батките! Цяла нощ колеги от Русе сменяха заден мост, свален от колата на жената на пилота. Момичето я докарало през ноща от Русе............. И сутринта- Хоп- дисквалифициран, разберете, че това не е правилно! В хобикар са само хора с идеални цели и за спорта! Там трябва да се "тълкува" правилника в полза на пилотите, когато нещо е тенденциозно. Никой не реве за компромиси! Който е вникнал в поста ми ще ме разбере идеално........ Ние най-малко водим война с БФАС и съдиите, имаме най-малко претенции, обаче най-често го отнасяме !BradurS написа:По-точно тези съдии сами си тръгнаха след инцидента с Царя. Никой не ги е отсвирвал.
И колеги, искам да ви кажа, че щом е имало изпреварване в ЖЪЛТА ЗОНА, това е нарушение и се наказва с дисквалификация. Няма никакво значение дали изпреварения е бил на аварийки, повреден, извън траекторията и така нататък. Иначе се губи смисъла на жълтия флаг. Така е навсякъде по света. Стига с тези пазарлъци за жълтите флагове.
Чл.7. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ВОДАЧИТЕ
Основно задължение на водачите е да не напускат очертанията на трасето.
razorbs написа:Чл.7. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ВОДАЧИТЕ
Основно задължение на водачите е да не напускат очертанията на трасето.
Мисля,че с това става ясно как Дунев става шампион........ и благодарение на кои......!
Ми на мен-лично, не ми внесе никаква яснота, а само празнота. По принцип не виждам нищо в този текст, написано в случай, че имаме жълт флаг.dqdkaa написа:Този текст от НСК ще внесе малко яснота относно тези авариини мигачи макар че никаде в правилника не същетвуват и кои как ги е въвел незнам ,относно напускането на състезателното трасе,и начина на изпреварване
Чл.7. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ВОДАЧИТЕ
Основно задължение на водачите е да не напускат очертанията на трасето.
Те са длъжни при нужда да вземат необходимите и възможни мерки, за да не допускат произшествие.
Ако даден водач бъде застигнат, е длъжен да даде път на движещия се по-бързо от него автомобил. Изпреварването може да стане от ляво и дясно.
Спирането по трасето и получаването на чужда помощ
е забранено. Ако по време на тренировката и състезанието автомобилът получи повреда, пора-
ди която не може да продължи по-нататъшното си участие, водачът сигнализира това като изважда лявата си ръка и я вдига нагоре. Автомобилът се
изтегля извън трасето в подходящ момент и стои там до завършване на серията.Водачът напуска автомобила
като излиза от дясната врата и сваля каската си. Забранява се в автомобила да се носи гориво вън от резервоара.
Забранено е в купето на автомобила да има каквито и да е твърди предмети с изключение на пожарогасителя,
който да е здраво закрепен и изправен.
Движението по трасето на водача /по време на тренировките
и състезанието/ без каска и състезателен екип е забранено
Л. Мечков написа:Ми на мен-лично, не ми внесе никаква яснота, а само празнота. По принцип не виждам нищо в този текст, написано в случай, че имаме жълт флаг.dqdkaa написа:Този текст от НСК ще внесе малко яснота относно тези авариини мигачи макар че никаде в правилника не същетвуват и кои как ги е въвел незнам ,относно напускането на състезателното трасе,и начина на изпреварване
Чл.7. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ВОДАЧИТЕ
Основно задължение на водачите е да не напускат очертанията на трасето.
Те са длъжни при нужда да вземат необходимите и възможни мерки, за да не допускат произшествие.
Ако даден водач бъде застигнат, е длъжен да даде път на движещия се по-бързо от него автомобил. Изпреварването може да стане от ляво и дясно.
Спирането по трасето и получаването на чужда помощ
е забранено. Ако по време на тренировката и състезанието автомобилът получи повреда, пора-
ди която не може да продължи по-нататъшното си участие, водачът сигнализира това като изважда лявата си ръка и я вдига нагоре. Автомобилът се
изтегля извън трасето в подходящ момент и стои там до завършване на серията.Водачът напуска автомобила
като излиза от дясната врата и сваля каската си. Забранява се в автомобила да се носи гориво вън от резервоара.
Забранено е в купето на автомобила да има каквито и да е твърди предмети с изключение на пожарогасителя,
който да е здраво закрепен и изправен.
Движението по трасето на водача /по време на тренировките
и състезанието/ без каска и състезателен екип е забранено
trouble написа:razorbs написа:Чл.7. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ВОДАЧИТЕ
Основно задължение на водачите е да не напускат очертанията на трасето.
Мисля,че с това става ясно как Дунев става шампион........ и благодарение на кои......!
Тази точка..."да не напускат очертанията на трасето...", ми толкова обширно и неконкретно.....че все едно правилника е приказка за деца
Благодаря за признанието Проблемът е, че първо това е стар правилник, който си цитирал, а още по-голям проблем е, че на жълт флаг в никакъв случай не трябва да се надминава, но пък тълкуването на "аварийни" е малко форсмажорно обстоятелство и, за сега, не е забранено съвсем, но и не е съвсем разрешено, което пък ни обърква нас- като участници. Просто е казус и споед мен никой не е виновен, просто трябва да залегне в правилника за напред при такива сложни обстоятелства какво да правим. Пиша какво ми обясниха съдиите, рейс директорът и общо взето всички отговорни лица. Нямам против и да го няма, така, или иначе, когато затварям някой още на четвъртата обиколка, означава, че го минавам като спрял, дали е на аварийни, или си участва- все тая. Така, или иначе поясних, че заради жълт флаг през цялото състезание бях изключително напрегнат. Все пак в нашия клас хората карат кой колкото може и колкото средства има, нормално е времевите разликите да са потресаващи, от там вече нещата стават сложни...dqdkaa написа:Прочети НСК а ти като състезател трябва да го знаеш наизуст . Но понеже те уважам като коректен пилот(надявам се и в живота да си тъкъв) макар и да не се познаваме лично ще ти го цитирам
4. Жълт флаг
Знак за опасност в отсечката която следва.
При подаден жълт флаг- изпреварването е забранено
Л. Мечков написа:Ето Ви модерния правилник
Чл.7. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ВОДАЧИТЕ
Основно задължение на водачите е да не напускат очертанията на трасето. При установяване на предприети умишлени действия по пресичане и съкращаване на трасето по доклад на спортен комисар /сигналист/ рейс директора налага наказания, както следва:
–
при първо нарушение – 5 н.с.
–
при второ нарушение – 10 н.с
–
при трето нарушение – отстраняване от тренировката или състезанието
Ако даден водач пресече завой и изпревари друг водач, не се счита за нарушение , ако до втория завой нарушителя пропусне пред себе си изпреварения водач.
Водачите са длъжни при нужда да вземат необходимите и възможни мерки, за да не допуснат произшествие и да не предприемат неправилни действия спрямо другите водачи по време на тренировките и състезанието.
Да не се сменя линията на движение /треакторията/ повече от един път при движение по прав участък, наказание - 10сек.
5
При умишлени удари задължително се прави разследване от Рейс директора и спортните комисари като се използват всички рапорти на сигналистите , записи от камери и онборд камерите.
При установено нарушение виновният пилот се наказва със стартиране 5 позиции назад в старовата решетка на следващото в календара състезание, в което взима участие .
При удар между двама водача, удрящия се наказва след провеждане на разследване от рейс директора и спортните комисари с наказание по тяхно решение.
Ако даден водач бъде затворен с обиколка, е длъжен да даде незабавно път на движещия се по-бързо от него автомобил.
Изпреварването може да става от ляво и дясно, но не при показан жълт флаг.
Спирането по трасето за получаването на чужда помощ е забранено. Ако по време на тренировката и състезанието автомобилът получи повреда, поради която не може да продължи по-нататъшното си участие, водачът сигнализира това като изважда лявата си ръка и я вдига нагоре. Автомобилът се изтегля извън трасето в подходящ момент и стои там до завършване на серията. Водачът напуска автомобила като излиза от дясната врата и сваля каската си. Забранява се в автомобила да се носи гориво вън от резервоара.
Забранено е в купето на автомобила да има каквито и да е твърди предмети с изключение на пожарогасителя, който да е здраво закрепен и изправен.
Движението по трасето на водача /по време на тренировките и състезанието/ без каска и състезателен екип, както и движение по трасето в обратна от указаната посока, е забранено и се наказва с изключване от тренировките или състезанието.
Виж това не знам, но пък на всеки преглед ми проверяват фарове, мигачи, стопове и аварийни, да кажем, че това е отговорът, който търсишМартин Сурилов написа:А задължително ли е автомобил, участващ на писта, да има работещи аварийни светлини?
Назад към Български Шампионат на Затворен Маршрут
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта