Нямам намерение да бъда ничий говорител, а и мисля, че Ники явно и ясно е изразил мнението си за състоянието на българския спорт.
Все повече се уверявам, че болшинството от хората, пряко и/или косвено свързани със спорта не искат промяна, ред и нови моменти. По-лесно, по-удобно си е всичко по старому - уговорки, угаждания, отлагания за "друг път" и т.н. и т.н.
Колкото и да е жалко - автомобилния спорт върви надолу, въпреки всичките тиражирания на нови "бонуси и отстъпки".
Не са ни нужни те. Нужна е свежа кръв, повече ентусиазъм и желание за развитие.
От 3 години сме предложили на БФАС автоматизирана система за пистови състезания. Рейс директора управлява всичко и има пряк и непосредствен контрол във всяка една секунда. Камери следят за фал старт, сигналистите не са живи хора, а електронни табла и т.н. и т.н. Освен ефективност и сигурност в пилотите тя би донесла и сериозна доза безопасност. Е, пари се намират (както забелязваме в ежегодните отчети), но желанието се губи.
Подиграваха ни се за тоалетните по състезанията. Чудно или не, но някои хора се чустваме неудобно и неприятно да чуруликаме из хорските градини. Почти никой не погледна на тази дребна подробност откъм важната страна - елементарният имидж и визия на състезанията.
Трудно ли е да се обособяват зони преди старта като на "Българка"? Доколкото познавам трасетата - почти навсякъде е възможно и би донесло облекчение на пилоти и организатори, а и на публиката. Само нежеланието спира това да се случва. Замислете се за "Своге" например и профучаващите из боксовете камиони. Има наблизо обособени места (площади и улици), в които може да бъде сервизният парк, а един регулировчик може да пропуска автомобилите до старта. Трудно е, нали?
Ами дупките в "Търговище"? Кому са нужни състезания във вида "троши кола"?
Парите, които миналата година събраха няколко човека за "Узана"? Ами тази? Боби Григоров даде лични пари за "духалка", с която да се чисти фракцията в петък. Бай Мангал приключи бензина и отказа да ходи да сипе друг въпреки, че и пътя щеше да му се заплати.
Много мога да говоря по тази тема, но нещата са казани отдавна. Без желание и труд за промяна ще става все по-зле.
На "Узана" по време на награждаването надали имаше и 10 човека, които не са пряко свързани със състезанието (пилоти,механици,организатори и т.н.), които да присъстват и ръкопляскат. Защо ли?
Заявките за състезанията реално намаляват и тенденцията е към по-лошо. Изкуственият ентусиазъм в началото на годината не помага никому. Всички знаем, че на първите състезания има доста автомобили, а после автопарка рязко намалява.
Малкото участници на рали са само следствие на всичките проблеми. И наистина - какъв е смисъла за рекламодатели и пилоти да влагат сериозни средства за да участват на тези състезания? Публика ли има, невероятно медийно отразяване ли, що ли?
Цялото ми уважение към организаторите на "Твърдица" за положения труд. Същото мога да кажа и за някои "видеоекипи" (теб визирам Асене), но сама птичка пролет не прави.
И ще го кажа простичко... Обичам автомобилните състезания. Обожавам чуството да бъда в колата си и да се боря за победата. Емоциите, сред приятели и колеги са несравнимо усещане, а за аплодисментите на публикута, когато слизаш след финала на планинското не искам и да коментирам. И за да не си мислите, че говоря празни приказки ще споделя, че последните ми две състезателни години ги изкарам на заеми и вересия. Част от парите все още ги връщам, защото дълговете за 2 години надскочиха 40000лв. Не се жалвам, а само аргументирам желанието си да бъда част от автомобилния спорт.
По един или друг повод в момента имам възможността да отделя 4-5 000лв за нещо, което ми харесва. Това е факт.
Простата аритметика показва, че мога да си закупя и монтирам хубав роблар (лек и с максимална защита), главно предаване ( вместо максимални на 4- 194 и на 6 - 304 по сметки, максималната става 240), малко гуми на старо и хоп - ето ме на поне две планински тази година. Вторият вариант беше да си купя чопър и да си бръмча на воля, където си поискам и зяпайки някое и друго състезание.
Е, да Ви кажа честно - май ще си купувам чопър. Не за друго, а защото за мен лично участията в състезания тази година няма да ми донесат онова познато удоволствие и удовлетворение. Конкуренцията е слаба (малко автомобили), организацията в повечето случаи си е с познатите стари проблеми, публиката намалява, а медиите... Медиите чакат някой от нас да мине през таван, че да има нещо интересно за публикуване. Звучи сухо, но всъщност вътрешния избор е много, много труден...
Не ме разбирайте погрешно - не мразя и не обвинявам никого. Просто споделям мислите си.