ДНЕС ВЕЧЕРТА електронният портал за новините в българския автомобилен спорт RallyXpress се получи откритото писмо на Стефан Драганов, спортен директор на шестия кръг от планинския шампионат по автомобилизъм. Освен откритото писмо, с което Драганов се обръща както към пилотите, то е отправено и към председателите на автомобилните спортни клубове. Ето какво пише Стефан Драганов:
Уважаеми колеги,
Искрено благодаря на всички пилоти и клубове, уважили със своето участие планинско автомобилно състезание Шипка ‘ 07.
Искам да изразя своето мнение по създалия се проблем наречен от RallyXpress ”бойкот на награждаването”.
Моите уважения към моя колега и приятел Ники Златков, който ценя като добър пилот, старателен, всеотдаен и с огромен хъс за победи, но страшно много съм разочарован, че той не уважи церемонията по награждаването на автомобилно състезание, което е с 26 годишна история. Още повече, че извоюва поредното си първо място в генерално класиране група „хобикар” и първо място в група Х3 – общо 2 купи, парични награди и 2 туби моторно масло от Шел.
В Годишното издание за автомобилен спорт за 2007 г. е записано, че спортните ритуали са задължителни ( VI т.2, стр.
. Може би всичките 53 участници са забелязали трудът, положен от мен и организационния комитет през последните два месеца, за да направим едно много добро състезание, както за участниците, така и за публиката, която бе три пъти повече от миналата година!
В последните години всички пилоти и клубове изпитваме финансови трудности за своите участия в календара на БФАС, но най-потърпевши са организаторите на автомобилни състезания.
Както при повечето и тук изпитваме трудности, но благодарение на Община Казанлък, успяхме и тази година да организираме Шипка ‘ 07 . В стремежа си да се представим по-добре, в последния момент в петък, преди състезанието, с последни сили от приятели-рекламодатели събрахме и награден фонд от 2500 лв.
Тъй като предварително такъв награден фонд не можехме да осигурим, искахме да изненадаме всички победители в групите и класовете. Та нали не на всички състезания се раздават парични награди ?
Чрез сайта RallyXpress постъпиха към мен няколко обвинения. Първото от тях е, че съм махнал рекламен транспарант, който се появи в 9.30 ч. в неделя, а не че не съм разрешил рекламата на спонсора на Ники Златков, който имал спонсорски договор. И то на първия десен завой след старта, който е зрелищен и с многобройна публика.
Да, помолих да го махнат, защото като мой колега беше длъжен да дойде и поне да ме извести, за да не търси организационния комитет на състезанието пари от мен за тази реклама и да се окаже, че съм злоупотребил със средства. Само за информация - трасето е четвъртокласна пътна мрежа и е собственост на Община Казанлък, която е съорганизатор заедно с ЕФКО Рейсинг Тим (Казанлък) на това състезание. А Община Казанлък има ясна наредба, с която се регламентира външната реклама върху общинската собственост и територия.
Следващото обвинение е, там, където Олга Стоянова от аварира и премества автомобила си до тези на публиката и остава скрита. Аз и Георги Славейков, заместник-председател на БФАС, следвани от реаномобил, лично отидохме до мястото. С това забавихме не с 5, а с 10 мин старта на следващите и на някои от тях им „изстинаха гумите”.
Убеден съм, че в тази ситуация сме действали адекватно и бързо, а радиопостовете, които я търсеха в тази зона, си вършеха добре задълженията. Но вече се намирахме на трасето и бяхме длъжни да се уверим лично, че всичко е наред. Какво са 5 минути загуба на стартово време в името на опазването на човешкия живот на всеки състезател? Съдията за връзки със състезателите в закрития парк от 8 ч на 12 август 2007 г. раздаде на всички състезатели лист с времената от трите манша от тренировките в събота и стартовия лист с часа и минутата на стартиращите.
С първо време от събота, а именно в 10.30 ч по регламент трябваше да стартира Ники Златков, но той стартира в 10,32 ч без да ни извести. Може би се е забавил, докато е „греел” своите гуми. Подходът от целия сервизен парк, не възпрепятстваше неговото пристигане. Дори Тихомир Златков и Николай Паунов бяха дошли по-рано на мястото преди старта. Питам, ако „колегиално” и то по негова вина заради закъснението на старта го бях отстранил, без право да стартира в състезанието, аз ли щях да съм причина да не си изпълни договора със спонсора си и какво би му обяснил той на него?
Това страшно много ме обиди за това, че състезание като Шипка ‘ 07 не заслужава такава оценка, като се има предвид мнението на останалите пилоти и най-вече на чуждестранния участник Едгар Райх. Той каза, че е научил доста хубави неща от нас и ще ги сподели с организаторите на подобни прояви в Германия и Франция, в чиито страни е лицензиант. Неговата оценка и тази на наблюдателя на БФАС също е важна за мен. Напомням, че това трасе се ползва за четвърти път, а Ники Златков участва на него за първи път.
Заканата, която беше отправена към мен, че на следващага година никой няма да участва в Шипка ‘ 07 , за които имам свидетели, са повече от смешни. Искам да напомня, че не всеки пилот е на мнението на Ники Златков и не е толкова важно, че ЕФКО Рейсинг Тим (Казанлък) има 17 лицензирани пилота, АРА Моторспорт - 15, Етър Рейсинг Тим -15 , Панта Рей”- 11, а Вромос-Жакен Рейсинг има 26 пилоти. Ако само тези клубове участват, дори с една трета от своите състезатели, това състезание ще го има, това трябва да е повече от ясно.
Държа да отбележа, че между мен и Ники Златков, поне от моя страна, няма „война” и не може да има. Нека всеки се досети защо.
Накрая искам искрено да пожелая на всички колеги и пилоти в България успешни и безаварийни участия в оставащите кръгове от различните шампионати и в края на сезона да се поздравим с повече шампионски титли.
С дълбоко уважение и приятелски поздрав:
Стефан Драганов
директор на планинско Шипка ‘ 07
Председател на ЕФКО Рейсинг Тим (Казанлък)
Това е от сайта на Страшимир Димов. Писмото не е е адресирано до форума.
Очевидно, там е имало някакъв конфликт.
В сайта не може да се коментира и затова давам възможност тук да стане това.
Да кажа какво знам. И вие да кажете какво знаете.
Реклами по трасето може да разреши само организатора.
След спорове за такава реклама Ники Златков е закъснял за старта с минути. След компромис на организаторите е стартирал.