от Иван Шопов » Пет Авг 15, 2014 17:23
Ефко,
Хайде по-кротко с определенията и обвиненията в това или онова.
Милен има пълното право да попита. Познавам го повече от 10 години, а и в доста състезания сме били преки конкуренти и никога, ама никога не е искал да е привилигерован с каквото и да било. Толкова по въпроса!
Относно това, че "всеки организатор прави каквото си иска" - не го приемай като обвинение към теб, а като истина. В Наредбата пише, че 25 дни преди състезанието ако няма пълен набор с израдни документи, то не се провежда. Давам за пример "Узана", което не стига, че бе "набутано" в разрез с всякакви правилници, но получи виза 10 дни преди състезанието. Няма да коментирам нещастния случай и това, че скалата си е била там винаги, а не е "свалена от склона" както бе обявено.
Факт е, че трябваше комисията по сигурност, комисията по трасета и комисията по съответната дисциплина (в случая "планинско") да обиколят трасетата и да издадат конкретни предписания. Това бе направено за затворен маршрут "Велико Търново", но за останалите състезания не се случва.
От друга страна в БФАС вече всеки дава визи (факт!) и се разписва еднолично някой си, което прави състезанието "легално". Дали отговаря на някакви критерии, дали е проверено, подготвено и т.н. - никой не се интересува.
За маршалите на пряка видимост ли да поговорим? За неравностите ли?
Ето затова Милен се е изразил по този начин и е абсолютно прав.
Вместо да се засягаш, направи си състезанието буквално по всички правилници и разпоредби и се радвай на благодарността на всички. Не че имаш нужда от съвета ми - вероятно и в момента се опитваш да е така, просто го споменавам.
За европейският планински шампионат, по-добре не говорете... Там всичко е коренно различно, а шикани има в пъти повече, отколкото при нас. На любопитните мога да предоставя и видео.
P.S. Ако вече сте получили виза е малко тегаво слагането на шикан. Въпреки това - ако това спомага за безопасността, направете го!
Карах Астрата във вариант без шикан и правя 195 км/ч преди левия завой (по сметки и предавателни числа). Това - с двулитров, атмосферен двигател. Нито съм се уплашил, нито Милен ще се уплаши. Истина е обаче, че при подобна скорост шанса за оцеляване при грешка е нищожен.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!