от Иван Шопов » Нед Юли 06, 2014 12:11
Добчо,
Спри се малко. Организаторите, пилотите, феновете и т.н. нямат право да добавят или махат кръгове от календара. Това се прави само от УС на БФАС, като подобно решение до момента липсва. Целият УС на БФАС не е бил на тази среща и подобно решение не е гласувано.
Факт е, че в протоколе записано "приема ДСК". ДА, но странно защо изчезват всички досега публикувани календари, включително и актуалният тогава. Това, че е написано, не означава, че е правилно и вярно. Ако аз сега допиша в календара "15-16.07 Планинско "Чукурово"", това превръща ли го автоматично в кръг?
И да зарежем юридическата страна на нещата. Ти си пилот, карали сме заедно и ми кажи честно каква е гледната ти точка - състезание, което е обявено за опасно и няма да е част от календара, изведнъж без да се прави никаква промяна по него тихомълком се вкарва обратно - това честно и правилно ли е?
И тук няма значение дали е "Узана", "Своге", "Търговище", "Българка" или някое друго, говорим за принципа. Това е като решенията от преди години - самоделните ролбари са опасни, забраняваме ги, след 2 години - самоделните ролбари вече са безопасни, разрешаваме ги. Няма как да бъде и двете едновременно, нали се сещаш?
За да имаме по-добри състезания трябва да има строга рамка, на която всеки желаещ да бъде организатор трябва да отговаря. В момента тази рамка е сведена до минимум (план за сигурност, който обикновено се преписва, комисия по трасета и безопасност, които рядко ходят да направят проверка, комисия по дисциплината, която ту работи, ту няма никой в нея и УС на БФАС). И въпреки този минимум, правилата за безопасност не се спазват години наред. Майната му и на асфалта (въпреки, че е важно), но 2 години подред пилоти събират пари помежду си за да почистят трасето баш на това състезание - нещо, което е грижа на организатора. Сам знаеш, че на планинско чистия слик е разрешен и респективно трасето трябва да бъде напълно и перфектно почистено. И какво? И тази година пак да мине между капките, защото "имало среща". Не дай си Боже, като загине някой, тогава ли ще мислим какво е трябвало да се направи? Не разбирам подобна извратена логика, честно...
Едни и същи номера, от едни и същи хора. Хубаво, защитавайте подобни постъпки, но ако утре умре Ваш колега на трасето какво ще направите? Повече от убеден съм, че всички ще замълчат (но не в знак на траур) и ще започне безкрайно прехвърляне на топката. Имаме доста такива примери за съжаление.
Аз лично съм против това - колективната отговорност е пълна безотговорност и не искам повече да бъда свидетел как мои колеги и приятели оцеляват на късмет заради нечия безхаберност. Късмета не е константа, прителю... Не е !
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!