Re: Планинско Българка 29-30 юни 2013, Нац.ш-т V кръг
Публикувано на: Сря Юли 03, 2013 22:57
Така де!the best one написа:..МЕН НИКОЙ НЕ МЕ УПРАВЛЯВА!
Форуми на Рали Клуб - България
http://forum.rally-club.bg/
Така де!the best one написа:..МЕН НИКОЙ НЕ МЕ УПРАВЛЯВА!
dod0 написа:http://www.nostop.bg/news/details/2450/7/%D0%A0%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD-%D0%94%D1%83%D0%BD%D0%B5%D0%B2-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4-NoStop-bg.html
madGRaF написа:dod0 написа:http://www.nostop.bg/news/details/2450/7/%D0%A0%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD-%D0%94%D1%83%D0%BD%D0%B5%D0%B2-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4-NoStop-bg.html
Вярно ли е че на сухо и мокро е дал еднакво време? И като гледам, как са коригирали времето му може да има някаква измама
Трябва ли да се спазват и прилагат правилниците безусловно?
Четвъртък, 4 юли
от Любомир Дренски
САМО преди няколко дни в секцията с новините на електронният портал на БФАС се появи анкета насочена към всички състезатели, имащи отношение към дисциплината затворен маршрут. От прикрепеното към анкетата писмо става ясно, че анкетата е създадена от специално формирана за целта работна група в състав: Николай Златков, Георги Вълчев, Радко Петров, Атанас Божилов, Димитър Стефанов, Стефан Драганов и Димитър Николов с идеята да даде представа за текущото положение в шампионата и възможните промени в него. Всичко звучи страхотно до момента, в който не стигнем до въпрос номер 9 от документа.
Питането в този въпрос е съвсем конкретно: 'Трябва ли да се спазват и прилагат правилниците безусловно?'.
Само по себе си задаването на такъв въпрос е меко казано абсурдно. Или пък не? За да провери доколко този въпрос е резонен, RallyXpress реши да постави под лупа току що приключилия 5-ти кръг от планинския шампионат — Българка.
В следващите редове ще ви изброим нередности, които забелязахме при провеждане на състезанието.
Документите, съобразно които се провежда всяко планинско състезание, валидно за българският шампионат са: Наредба за организиране и провеждане на автомобилни състезания, Специален правилник за провеждане на планински автомобилни състезания и Допълнителен правилник на състезанието.
Това са общо 41 страници текст, с който всички състезатели, организатори и официални лица на БФАС трябва да бъдат запознати.
Всяко състезание започва с административна проверка и технически преглед. Ето какво гласи специалният правилник относно техническият преглед на автомобилите:
"10.2. За идентифициране на автомобила и контролирането на мерките за Сигурност, водачът трябва да представи лично автомобила си на технически преглед със състезателни номера като размерите и мястото на поставяне са
съгласно настоящия правилник."
Тук беше и първото, на което се натъкна RallyXpress. Три от автомобилите преминаха успешно прегледа, като бяха представени на комисията не лично от водача, а от представители на отбора - Илия Царски, Лазар Лазаров, Георги Всилев и Тодор Славов.
Във видеото по-долу дори може да чуете как представител на техническата комисия задава въпроса 'Къде е Царски?', но липсата на пилота не води дори и до забележка, но в последствие на Мицубиши-то е лепнат стикер ОК, удостоверяващ успешното преминаване на техническия преглед.
https://www.youtube.com/watch?v=L8qSxAGh668
"26.2.1 Две плаки за предните врати с дължина 67 см на 17 см височина, от които 1 см бял борд. Всяка от тези плаки ще включва задължително на предната си част място, запазено за състезателния номер, което е с черен матиран цвят.
Цифрите класически тип високи 14 см и с широчина на шрифта 2 см да са от флуоресцентен жълт цвят /РМS 803/. Остатъкът от плаката за вратата остава запазена за ползване от организатора."
От снимките по-долу ясно можете да видите как до старт са допуснати автомобили, които по един или друг начин не отговарят на това изискване.
При някои автомобили номерата на вратите не са на черен фон, при някои не са с цвят съобразно изискванията, а имаше и случай, в който номера бе... написан на ръка.
По-интересното, е че членовете на техническата комисия чинно правеха забележки на всички състезатели, чиито автомобили не отговаряха на това изискване и ги подканваха да отсранят проблема.
Противно обаче на всяка логика на всички, на които бе направена забележка бе поставен стикер за успешно преминат технически преглед ПРЕДИ проблема да бъде отстранен. Крайният резултат е видим на снимките по-долу.
http://bgnrc.info/images/nomera1.png
http://bgnrc.info/images/nomera2.png
http://bgnrc.info/images/nomera3.png
http://bgnrc.info/images/nomera4.png
"26.4. Състезателният номер се поставя и в горния десен ъгъл на челното стъкло върху сенника като номера е с размери в рамките на сенника и също в оранжев флуоресцентен цвят.
На челното стъкло в дясната горна част след номера може да се изпише съкратено първото име или цялата фамилия на водача, като буквите са с размер – височина максимум 8 см. и дебелина 1см."
Ето и пример за автомобил, който не отговаря на това изискване
http://bgnrc.info/images/nomera5.png
"26.5. Забранява се да се слагат реклами на стъклата, освен на лентата с максимална ширина до 10 см. в горната част на предното стъкло и на 8 см. на задното стъкло, при положение че не пречат на видимостта на водача."
10 сантиметра максимална ширина на лентата в горната част на предното стъкло! Ако 'техничарите' от БФАС спазваха стриктно този член трябваше да върнат обратно поне 90% от автомобилите.
http://bgnrc.info/images/windshields.png
"26.8. Състезателните номера не може да се модифицират. За неизпълнение на чл.26 – недопускане до старт."
Доста строго наказание, а контрола на съответствието на автомобилите с чл. 26 от Специалния правилник за планинско клони към нула. И всичко това при положение, че преди по-малко от година в доклада си за Сливен Рали 2012, определеният наблюдател от ФИА разкритикува техническата комисия точно за допускане до старт на автомобили, чиито стикери не отговарят на изискваният.
http://bgnrc.info/images/sliven_observer_report.jpg
В Бюлетин номер 1 към Наредба на БФАС за 2013г. се прави изменение на чл. 60, като в частта му касаеща планинските състезания можем да открием следния текст:
"Опознаване между официалната тренировка и старта на състезанието е разрешено само пеша."
Поредното правило, което бе МАСОВО нарушено от състезателите. Голяма част от пилотите си направиха една разходка (някои зад волана, други на пасажерската седалка) по трасето в неделя преди старта на състезанието.
Най-фрапиращото в това нарушение, е че член на УС на БФАС возеше пилоти по трасето с личният си автомобил.
"14.6. Стартовата процедура се осъществява със светофарна уредба - след светване на зелен светофар."
На снимките по-долу може да видите, че стартирането на автомобилите се извършва посредством таймер, в който единственото зелено нещо е залепения стикер на гърба му. Дали това е пропуск на екипа осигуряващ стартовата процедура или на организатора, който не е изискал спазването на правилника, няма никакво значение. Несъответствието е факт.
"Чл.18. ЗАКРИТ ПАРК
18.1 Това е мястото, където водачът е длъжен да остави колата си, след завършване на състезанието както е предвидено в Допълнителния правилник. В него могат да влизат само официални лица, натоварени с наблюдение."
На кадрите по-долу ясно се вижда, как в закрития парк има хора без право на достъп до него. По време на церемонията по награждаването а и след това автомобилите на първите трима в генералното класиране бяха разположени насред тълпа от пилоти, фенове, официални лица и представители на медиите.
http://bgnrc.info/images/zakrit_park1.jpg
http://bgnrc.info/images/zakrit_park2.jpg
http://bgnrc.info/images/zakrit_park3.jpg
http://bgnrc.info/images/zakrit_park4.jpg
http://bgnrc.info/images/zakrit_park5.jpg
http://bgnrc.info/images/zakrit_park6.jpg
Ето така изглеждаше планинско Българка пречупено през всички наредби и правилници според, които то трябва да бъде организирано и проведено.
Екипът на RallyXpress ще се опита да прочете доклада на наблюдателя на петия кръг от скоростното планинско първенство, за да сравни колко от тези нарушения са били отбелязани, за да направи заключение: прилагат ли се правилниците безусловно или не.
Към този момент обаче с оглед на изложените факти по-горе можем да направим извода, че въпроса 'Трябва ли да се спазват и прилагат правилниците безусловно?' не просто не е абсурден, а е напълно резонен.