Сегааа, наистина много е весело тук. За съжаление ОТНОВО проблеми/скандали и т.н. Навремето бях написал "нов бардак със старите ..... нестава", но както и да е. Интересно ми е някои да ми обясни БЕЗПРИСТРАСТНО --> ТОЧНАТА ХРОНОЛИГИЯ на събитията. Поне това което на мен ми беше обяснено от двама различни един от друг източници е следното (като добавям описание на "героите" от мен):
Планинско състезание (най-дългото в календара). Главните герой ще ги наричам: Пилот 1, Пилот 2 и Пилот 3. Уточнение за тях ( по принцип за решаване на такъв казус това не е нужно уточнение, но все пак):
Пилот 1 - многократен мулти шампион по всички възможни дисциплини през последните 20+ години. Имал възможността да кара винаги най-добрата техника, обществена тайна, че е на ръба на позволеното ( с много досега НЕДОКАЗАНИ спекулаций, че е почти винаги прекрачил границата, включително мнения за "пипане" на времена в миналото, както и "афери" с крадени Ланчии през 90-те и т.н.). Пилот от стара състезателна фамилия за които няма тайни в никакъв аспект, включитело и в много близки отношения с "новата"/стара федерация. След засилване на конкуренцията в дисциплината рали и появяването на поне малко по-близки до неговият автомобил, се преориентира към по-евтините и с по-малка конкуренция дисциплини "писта" и "планинско". Пилот разполагащ почти винаги с много силни спонсори, респективно бюджети. Пилот обичан от малцина и мразен от мнозина. Пилот с чието име са свързани 90% от сериозните скандали ( в дисциплините писта и планинско) през последните години (включително и ПОБОЙ пред всички над друг екип, включително и безпрецедентно "събиране на багажа" и бягане от технически преглед СЛЕД състезание и т.н. Пилот разполагащ с ВИДИМО по-силен автомобил с които изгуби в общото НЕОФИЦИАЛНО класиране от автомобил ( същият модел) от група "еН"......логично в пъти по-слаб. Ситуация ( след "оправен скандал") случила се и през 1-вият кръг от шампионата, когато е победен отново от друг пилот, пак с "еН"-ка Ево 9. Въпреки, че сега има обективна причина за това, след като е с очевиден и ДОКАЗУЕМ проблем със съединителя. Водещ в ОФИЦИАЛНОТО класиране в ГРУПАТА си, по-скоро благодарение на неучастие на реална конкуренция ( включително загубил и на ДОМАШНОТО си състезание от реално единственият си пряк конкурент), отколкото на истинска битка, поне няколко кръга подред. Родом от малък град, където той и фамилията му се считат за ..... "папата".
Пилот 2 - Безспорно и недвусмислено ДОКАЗАН талант с невероятни времена ( включително с по-стара техника). Имащ изключително много фенове и почти без "анти фенове". Притежател на не един и два обективни рекорда за невероятно представяне през последните не малко години. Вечно с финансови проблеми, но въпреки това на много, много високо ниво като резултати и представяне. Една от БЕЗСПОРНИТЕ надежди на българският автомобилен спорт, в частност дисциплина рали. Името му също се свързва с поне един скандал, след който е спрян от участие в най-известното и силно българско рали състезание преди години, след като е обвинен в ......... неотговаряща на правилата кола. Същевременно негов конкурент е допуснат с еквивалентен автомобил на същото състезание. Последва скандал с нелицеприятни обвинения казани право в очите. Обективното обяснение за което се говори навсякъде ( но не официално), навремето обаче е, че проблема не е в самият фиш на колата, ами в това, че ЕВЕНТУАЛНО с този автомобил е осъществена застрахователна измама (Турция-България.....родният град на състезателя е напрактика до границата с Турция) и затова федерацията не го допуска. Не го допуска, но и не прави нищо друго.... Оттогава датират и "проблеми" на Пилот 2 с федерацията, почти същите "отговорни фактори" които са и на въпросното планинско. На това планинско, с безспорно по слаб автомобил Пилот 2 в крайна сметка дава ПО-ДОБРО време в крайното НЕОФИЦИАЛНО класиране от Пилот 1 (разполагащ с доста по-силен автомобил). Проблема е в това, че крайно АБСОЛЮТНО класиране напрактика НЕ съществува, а е разделено на "две по две" различни групи. Така се оказва, че и двете страни са прави. Едната ( на Пилот 1) "по документи", а другата ( на Пилот 2) " на практика" и "за феновете".
Пилот 3 - млада надежда на българският автомобилен спорт, почти изцяло в дисциплината рали. Произхождащ от град известен с многото си фенове на рали дисциплината, но също така и с почти перманентната липса на финансови средства. Имащ не малък брой фенове. За възрастта си, разполагащ с отлични резултати, които са гаранция за бъдещи успехи. Скромно момче с добри учители имащо ОГРОМНО желание да се докаже, след придобиването на сериозен за българската действителност автомобил Ево 9. Скорощен скандал му пречи да кара. Неговият автомобил е посочен от "колега" ( ДОКАЗАН АВТОКРАДЕЦ от близък и много голям български град) като "откраднат" и поради тази причина Ево-то стои месеци в полицията. В крайна сметка Пилот 3 си взима колата след доста време и си я кара, а въпросното лице с жалбата е няколко пъти прибиран от полицията за кражби на луксозни автомобили, с което Пилот 3 си изчиства името КАРДИНАЛНО.
Такаааа - Пилот 3 излиза на трасето около половин час преди първият манш (каква му е работата на трасето в този момент не е ясно). Забелязва Пилот 1 (също незнайно защо по трасето в този момент) да СЛАГА камъни по трасето, на местата на които пилотите с рали стил на каране "режат" завоите за да спечелят време. Респективно, понеже Пилот 1 отдавна не е карал ( или печелил каквото и да било) в дисциплината рали, а и в този момент състезанието НЕ Е РАЛИ, а ПЛАНИНСКО "сечене" на завойте ( за тези които го могат) може да доведе до по-добро време, но и ДОСТА ИЗКАРАНА ФРАКЦИЯ. Казуса е
МОЖЕ ЛИ ДА СЕ СЕКАТ ЗАВОЙТЕ С РАЛИ СТИЛ НА КАРАНЕ ПО ВРЕМЕ НА ПЛАНИНСКО СЪСТЕЗАНИЕ. Възниква скандал в които Пилот 3 ( младо момче) "може би" тръгва да се прави на "мъж" срещу "старата генерация"-> Пилот 1 (категорично не правилно, поне от морална гледна точка), казвайки му, че не е той човека които ще слага тези камъни ( И С ПЪЛНО ПРАВО) . След това Пилот 3 , казва на Пилот 2 (бъдещият победител в НЕОФИЦИАЛНОТО класиране и с пъти по-слаб автомобил) за случката. От своя страна Пилот 2 отива на мястото и ПРОВЕРЯВА нещата, след което се оказва, че на парактика минути ПРЕДИ старта на състезанието ИЗВЕДНЪЖ на трасето има ПОСТАВЕНИ КАМЪНИ по завойте, за които НИКОИ до този момент незнае. Сам по себе си този факт оставям БЕЗ КОМЕНТАР.
Възниква скандал в които КЪМ ТОЗИ МОМЕНТ от едната страна на проблема е Пилот 1 ( които СЛАГА камъните, минути преди първият манш) и Пилоти 2 и 3, които "разбират" за това и логично искат да ги махнат. Присъединяват се още доста пилоти които заявяват, че няма да карат при това положение. В крайна сметка единственият които не кара и си заминава е Пилот 3 ( въпреки, че доста други негови колеги първоначално заявяват, че и те няма да карат при така съдалата се ситуация, но по стара "българска" традиция се отказват в последният момент). Пилоти 1 и 2 си карат.
Интересното е, че НИТО ОРГАНИЗАТОРИТЕ, нито ХОРАТА ОТ ФЕДЕРАЦИЯТА предприемат нещо конкретно по случая, а по скоро по "стара българска традиция", си "измиват ръцете" един с друг.
Остава и отворен въпроса -
КОИ Е ПОЗВОЛИЛ НА КОГОТО И ДА БИЛО ОТ СЪСТЕЗАТЕЛИТЕ, ДА СЕ РАЗХОЖДА ПО ТРАСЕТО МИНУТИ ПРЕДИ СТАРТА. КАКТО И КАК СЕ ПОЗВОЛЯВА, КАКВАТО И ДА Е ПРОМЯНА ПО ТРАСЕТО, НЕ ПО ВРЕМЕ НА ТРЕНИРОВКИТЕ НАПРИМЕР, АМИ МИНУТИ ПРЕДИ СТАРТА!!! На последваща пресконференция, в случая чак вчера. Пилот 1 казва кардинално различна версия по темата. А именно, че тои е човека които е
МАХАЛ , неизвестно от кои поставените камъни. Интересното в случая е, че тои вади снимки на които показва как самият тои ЧИСТИ ТРАСЕТО и маха камъни ( за последното конкретно не се вижда много добре). Ясно става, че
някои в случая ЛЪЖЕ. Скандала става за това, че Пилот 1 СЛАГА камъни по трасето, а сега същият този Пилот 1 реално показва снимки на които е в точно обратната роля. Още по-интересно става когато ДО ТОЗИ МОМЕНТ, никои никъде не показва снимка на тези камъни, още повече снимка на която Пилот 1 ги слага. Това напрактика води до тотална липса на доказателство за твърдението, че Пилот 1 е човека СЛАГАЛ камъни по трасето. Логично след като никои неможе да го докаже. Това обаче което може да се докажа, поне МОРАЛНО е...... при водене на самите спорове, Пилот 1 каква позиция заема? Дали тои спори за това, че ТОИ Е СЛАГАЛ КАМЪНИ ( това което трърдят колегите му), или ТОЧНО ОБРАТНОТО. Въпроса, особенно СЛЕД снимковият материал предоставен от Пилот 1 е чисто морален.
Очевадно някои ЛЪЖЕ. Засега остава отворен въпроса кои. Също както и "ответната страна" която ако не е права е длъжна да се извини. Кои обаче ще го направи ( би било прецедент) не е ясно.
Оставяме настрана и култовата пресконференция ( която е доста интересна за гледане) и "стила" на Пилот 1. Това вече е съвсем отделна тема, понеже изявленията му са доста култови и дълги за анализиране.
Защо пиша всичко това ли? Еми защото снощи до много, много късно, имах прекрасната възможност да си говоря с 2-ма доста "ръководни фактори" в Италианската федерация и да им изложа случая. Те видимо се заинтересуваха и стана доста интересна дискусия . Наложи се поне 10 пъти да обяснявам наново и наново всяка стъпка от проблема, понеже неможеха да повярват на хронологията на събитията както и на самите събития. Питаха ме "как е реагирала федерацията"? Отговора ми беше - "досега никак"
)). Шах и мат за тях, но както и да е.
Тяхното мнение ли? 1-во - Мястото на организаторите е на трасето и около него. Допускането на каквито и да е промени и/или състезатели ПО ТРАСЕТО , особенно в такъв момент преди старта е АБСОЛЮТНО НЕДОПУСТИМО. Ако си спазвали задълженията, сега този разговор нямаше да се води ВЪОБЩЕ. 2-ро - не камъни, а ЯСНО ВИДИМИ КОЛЧЕТА високи ПОНЕ метър (боядисани в бял или друг цвят) Е допустимо да се слагат ДОРИ и на дисциплината рали. Това се прави (често и в Италия) поради ред причини. Това обаче е КАТЕГОРИЧНО НЕДОПУСТИМО да се прави в последният момент. Ако ги има ( почти задължително за планинските) те трябва да са там МИНИМУМ ОЩЕ НА ПЪРВАТА ТРЕНИРОВКА. Доста смях падна как е възможно това да стане минути преди самият старт!!! Именно това е и причината да има точка в правилника за НЕ СЕЧЕНЕ на завойте. Логично няма да се секат и да има наказания за този които го е направил ако има колчета. Събориш ли го - наказание, логично е.
Лично мнение --> Ако ги няма обаче тези колчета ( въобще не се коментира "алтернативата"....КАМЪНИ
), много, ама мнооого ми е интересно кои и КАК ще накаже пилот, влязал с 3,5 сантиметра във фракцията, излизайки от "идеалната линия"...????!!! Това да не е фигурно пързаляне или художествена гимнастика??!
. И сега най-вероятно и двете страни на спора, ще мобилизират по 10-тина фена с фотоапаратчета на всеки завои и утре , на следващото състезание, всеки ще снима конкурента как, къде и с колко милиметра влиза в завоя
))). Тя смешна работа. При това породена от ОРГАНИЗАТОРИТЕ, не толкова от ПИЛОТИТЕ.
3-то - при такъв казус ( в стила "кой-кой е"), на всички трябва да е ясно, че "шефа" е ОРГАНИЗАТОРА, ПОДКРЕПЕН от делегираните от федерацията лица, А НЕ които и да е пилот/екип и т.н. Това, че истински ръководните фактори в този случаи не са си свършили работата е ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ, а не "самоинициативата" на някои пилот например.
4-то - след такъв "завързан" казус е ясно, че някои лъже. Ако няма реални доказателства кои е точно ( без значение снимки както Пилот 1 го направи и поне засега той категорично излиза като "правият") , да се съберат хората ПРИСЪСТВАЛИ на споровете, да седнат във федерацията и да кажат --> Този и този говориха това, ТВЪРДЯХА това, спора беше за ТОВА и т.н. Друг вариант няма. И ако има федерация да вземе адекватно и ОСТРО решение, за да НЕ СЕ ПОВТАРЯТ такива събития занаред. Логично.
И последно - споделиха ми уважаваните от мен господа, че и те навремето още са имали подобни проблеми. Аз затова и им обясних "кой-кой е" в тези спорове, понеже има някакво значение. Споделиха ми, че и при тях е имало подобни казуси, включително и със сицилиански екипажи ( в ралитата), за които се е знаело не само, че перат пари със състезанията, ами и разполагат с крадени и нередовни технически коли. Предупреждавали ги неколкократно, но ефект нула. И на финала след поредното предупреждение - Гарда Финанца, Карабинери и ....."здравей". ИмаШЕ проблем - няма проблем.
Точно, кратко и ясно. Кога ли и в България ще се взимат кардинални решения В ИНТЕРЕС НА ЧИСТИЯТ СПОРТ, без значение какъв точно е проблема???