На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Дискусия за Българския Рали Шампионат

На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот школата » Съб Авг 06, 2011 07:47

НА ВНИМАНИЕТО НА УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА БФАС


ФРЕНСКАТА АВТОМОБИЛНА ФЕДЕРАЦИЯ ВАДИ ВТОРИЯ НАСЛЕДНИК НА ЛЬОБ
05-08-2011 22:58
Париж
RallyXpress

ФРЕНСКАТА автомобилна федерация (FFSA) ще промотира бъдещият наследник на славата на седемклатния световен шампион и пилот на Ситроен Спорт Себастиян Льоб .

Това ще стане по време на деветото състезание от световния шампионат, в което 26-годишният Пиер Кампана ще кара по време на рали Германия „Мини Джон Купър WRC” както и ралито на Франция.

Както преди 11 години, когато федерацията помогна финансово на Льоб да излезе на сцената, сега FFSA ще плати наема за автомобила. За отбелязване е, че федерацията на французите направи възможен дебютът на Себ Льоб именно, когато сегашната звезда на Ситроен Тотал Спорт бе на 26 години.

След това FFSA помогна и при дебюта на Себастиян Ожие, когато той влезе в световния шампионат за юниори.

Той включват колата, застраховката, екипът който ще я поддържа, резервните части, както и тримата инженери. Всички те ще помагат на Кампана при първото му участие с този автомобил.

ADAC Рали Германия ще е първият старт от световното първенство за младия пилот.

ЕТО ТАКАВА ФЕДЕРАЦИЯ ТРЯБВА ДА ИМАМЕ В БЪЛГАРИЯ.КОЙ ПОМОГНА НА БЪЛГАРИНА С НАЙ- ДОБРО КЛАСИРАНЕ В СВЕТОВНИЯ ШАМПИОНАТ ТОДОР СЛАВОВ.ОБЪРНА ЛИ МУ НЯКОЙ ВНИМАНИЕ.ОТБИХА НОМЕРА С НЯКАКВИ МИЖАВИ ПАРИ КОИТО РАЗДЕЛИ С ОЩЕ ДВАМА ПИЛОТИ .
Rally School Pavel Jekov
Аватар
школата
 
Мнения: 171
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 12:55
Местоположение: СОФИЯ
Име: RALLY SCHOOL PAVEL JEKOV

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот kiko s BAN-a » Съб Авг 06, 2011 08:51

Това няма как да стане у нас.Ние имаме много таланти и няма да е честно спрямо някой от тях,да се спонсорира някой определен пилот.
Защо го казвам това?
Първо и най-важно.У нас цари всеобщото мнение,че рали шампионата е на високо ниво.Плачевната бройка на стартиращите,плачевните резултати на пилотите спрямо Димитър Илиев и Петър Гьошев по никакъв начин не индикират за проблеми у организатори и участници.
Второто не по-малко важно и особенно весело е,че дори и част от феновете потдържат тезата,че шампионата ни е на супер ниво.Изявления от типа на супер селски Румънски шампионат или това,че Холандците видите ли не могат да карат С2000,потвърждават моите думи.
На този фон,Г-н Жеков,как да помогне федерацията на определен пилот?Как,като у нас всичко е на високо ниво с много таланти.
И замислете се нещо интересно - по-голямата част от нас залагат на името Тодор Славов като надежда за бъдещи успехи на вън.А в държавите,които явно си нямат идея за спорт като нас залагат на някакви поплювковци на по 20-21 години.
Нищо лично г-н Жеков,но Жорко и Марио не вдигат нивото на спорта ни в по-далечен план.

Надявам се никой да не се обижда.
kiko s BAN-a
 
Мнения: 15
Регистриран на: Чет Юни 17, 2010 12:19
Име: Gena Dimitrov

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот golf_1 » Нед Авг 07, 2011 12:39

kiko s BAN-a написа:Това няма как да стане у нас.Ние имаме много таланти и няма да е честно спрямо някой от тях,да се спонсорира някой определен пилот.
Защо го казвам това?
Първо и най-важно.У нас цари всеобщото мнение,че рали шампионата е на високо ниво.Плачевната бройка на стартиращите,плачевните резултати на пилотите спрямо Димитър Илиев и Петър Гьошев по никакъв начин не индикират за проблеми у организатори и участници.
Второто не по-малко важно и особенно весело е,че дори и част от феновете потдържат тезата,че шампионата ни е на супер ниво.Изявления от типа на супер селски Румънски шампионат или това,че Холандците видите ли не могат да карат С2000,потвърждават моите думи.
На този фон,Г-н Жеков,как да помогне федерацията на определен пилот?Как,като у нас всичко е на високо ниво с много таланти.
И замислете се нещо интересно - по-голямата част от нас залагат на името Тодор Славов като надежда за бъдещи успехи на вън.А в държавите,които явно си нямат идея за спорт като нас залагат на някакви поплювковци на по 20-21 години.
Нищо лично г-н Жеков,но Жорко и Марио не вдигат нивото на спорта ни в по-далечен план.

Надявам се никой да не се обижда.

Верно е имаме таланти по писти,планински,ама извинявай само не слагай Тодор Славов сред всички,мисля че хората отдавна разбраха накъде трябва да се работи и се изнесоха на чуждия терен из Европата,и мисля че покаха добри резултати на непознатите за тях трасета с една кола..... :D , леко-по разчекната-така да го кажа..... :D,едно е ся да си знаиш домашното планинско или писта 5км,друго е из чуждите гори... Какво значи плачевни резултати спрямо Пепи и Митко, забрави и Дончев-срещу тия коли кви резултати,хората ги карат нашите ралита вече 10 години,каквото и да правят другите не могат да се доближат до тях(с редки изключения,ще чакаме Стайков,Мартин),Ясен-догодина ще го вземе накрая и той тоя супер...Но как на третия в Света получава по-малко,въпреки,че знаят отбора му на каква самоиздръжка е , и как тръгват в последния момент за ралитата който ще карат,а другите с "малките" бюджетчета по няколкостотин хиляди им дават повече-за какво,можеби да си купят семки с тези пари...КОйто бе разпределил тези супер "големи" сумички,не е българин,то е ясно Министъра е отпуснал сума,ама кой ги е разпределял,не искам да се сетя,явно първи в българия или да си карал 2 познати ралита в европа е повече от 3-ти в Света-по непознатите трасета,да ние тука си пишим,а иния си го местят от единия в другия....Можеби Тодор ако беше от София щеше да получи по голяма част от сумата... Тези хоря нямат принципи, всичко трябва да е за хора от техния град, другите да се спасяват даже и първи да са в Света,за тях света е София....Да са живи и здрави, да си показват купите един ден и да се хвалят,че са били първи сред голямата конкуренция в България....Аз се надявам,че един ден и Тодор ще подкара Супер 2000 и ще продължи да разнася българското знаме по подиумите на Европа.......

лично мнение,не ангажирам никой с него.... 8)
Аватар
golf_1
 
Мнения: 978
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 13:45
Местоположение: варна
Име: Тихомир Петров Димитров

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот школата » Нед Авг 07, 2011 15:53

Нищо лично г-н Жеков,но Жорко и Марио не вдигат нивото на спорта ни в по-далечен план.

Надявам се никой да не се обижда.[/quote]

Извинявай аз каква връзка имам с Марио и Жорко за повдигане нивото на спорта.Те не представляват нито школата нито мен.Единствения представителен пилот на школата беше Денислав Шишев.Не те разбирам.
Rally School Pavel Jekov
Аватар
школата
 
Мнения: 171
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 12:55
Местоположение: СОФИЯ
Име: RALLY SCHOOL PAVEL JEKOV

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот kiko s BAN-a » Нед Авг 07, 2011 16:58

Принципно казвам имена с оглед възраст и най-вече време за помощ.

Кофти,но Тодор Славов попадна под сечта на татковците и времето в което се чистеше здраво на всички фронтове пътя на синовете.Идеята е не да гледаме към него,а да гледаме към най-младите.Въпреки,че направи отлично класиране в световния кофтита истина е,че надеждите към този пилот са свързани за победи в Европа (както и вие го пишете по-горе).Нашите топ пилоти едва ли ще могат да надскочат битките за челото в Европейския шампионат.
Идеята е обаче да помагаме на пилот с тенденция за развитие в световния или ирц шампионат.Там е истината,там е голямата игра.Пак ще повторя : нямаме пилот от голямите ни имена за там.Варненци много хубаво тръгнаха още от самото начало,но времето когато трябваше да им помогне дали федерация,дали държавата отмина.Годините не прощават - сам го знаете.
Стана дума за Жоро Маринов.Момчето тръгна от най-ниското стъпало,всяка година расте в класовете,безпорно и си подобрява карането.Не е за пренебрегване,че и отбора му е на сравнително добро ниво,както и,че има план за развитие.Исками се вече да е в по-горен клас,че да се споменава и негово име повече.
Идеята ми е,че точно когато се гради един пилот,точно тогава трябва да му се помогне по този начин.Както е на всякъде по света.И не става дума за помощ за Европейски шампионат,а за истинските ралита.
kiko s BAN-a
 
Мнения: 15
Регистриран на: Чет Юни 17, 2010 12:19
Име: Gena Dimitrov

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот P.Solberg » Нед Авг 07, 2011 17:33

Кико, Кико - едно време общо взето пишеше верни неща, сега не знам накъде пак те е задухал вятъра. Да не би 27 години да е пределна възраст за рали спорта? Ами че то Льоб започна да ги мачка точно на 27-28 и не ги спря до момента. Това са златните години за един автомобилен състезател и искам да ти кажа, че млади момчета няма да се появят, докато не се появи някой, който да проправи пътя навън. Пример - Естония, къде бяха преди Марко Мартин и къде са сега - Отт Танак, Карл Круда и още една сурия бързи и смели момчета. Нямам намерение да споря, защото тук се видя колко много "фенове" оцениха едно непостигано постижение досега и че когато Тодор отиде в Турция, Франция или Испания, хората му се радват, а тук вече почнахте да го пращате сред пенсионерите. Че ако той вече е стар, така наречените "Топ пилоти" трябва да не могат да ходят и да не си знаят името.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот kiko s BAN-a » Нед Авг 07, 2011 18:42

Пристрастен си към Тошко и очаквано отговаряш така :wink: .Себ не стартира на 27 :wink: .Федерацията му помогна още когато тръгна с Ц2 :wink: .Темата е за помощ от федерацията :wink: .Помоща трябваше да дойде още когато купихте Р3-ката.Още тогава трябваше да има помощ за сезон при малките.Говорим за помощ от фед. Правите два сезона в най-малкото световно и сега трябваше (ТРЯБВАШЕ) да се джуркате вече със С2000 пак в световния или Ирц.А то какво се получи........най-добре представилия се Български спортист за миналата година,сега ближе пети за сол.Вместо сега да кара,прави сметки къде как да вземе точки.Тъпа работа.
И какво?До година С2000.Един-два сезона у нас.Митко пред пенсионно ще вземе следващата генерация 1.6 .Яската най-вероятно и той.Татетата отново ще напънат,защото сезона ще е тежък-вие,Гьошев вече с цял сезон,туко и Ясен направи някое и друго наказание.
И годините си отлитат.Ще съберете пари за сезон в Европейския.То нали си е голям шампионат - постоянно участие последно време гарантира 3-то място.

Темата започна с идея за помощ на пилот от федерацията.Кой каквото ще да говори,но няма пилот,който се е развил след 30 години или едно дете.Може някакви подобрения,но не е нещо голямо.Времето когато Тошко попиваше като гъба отмина.Сега само чисти своето каране.За ИРЦ и ВРЦ това не е достатъчно.За това и по света залагат на младежи дето не им слуша главата,която няма и грам акъл.

Но няма място за спор........спорта ни умря,а ние се кумиме за пари от фед.Вече е късно за каквото и да е.Последното потвърждение на моите думи:организатора на Панагюрище направи чудеса от екстри за пилотите,а интереса нулев.Поредния кръг на тайм атак събра четири пъти и повече пилоти отколкото в поредния най-добър за пилотите кръг във фед.
kiko s BAN-a
 
Мнения: 15
Регистриран на: Чет Юни 17, 2010 12:19
Име: Gena Dimitrov

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот swrt » Нед Авг 07, 2011 19:05

Една глупава статия,която дори не е преведена правилно,до какви полемики може да доведе.
Погледнете ги фактите:
Спорт у нас няма.Има желание у някои организатори,но няма интерес.
Владимир Илиев и Георги Дончев убиха едно цяло поколение в спорта.Петър Гьошев,Тодор Славов,Пламен Стайков,Георги Танев,Мартин Сурилов/Данчо Данчев,Игнат Исаев бяха спряни в различните години по различен начин.Това доведе до спад в общото ниво на спорта.
Какво може да се направи?
Единственно и само както по-горе беше споменато Тодор Славов и дай боже Петър Гьошев да покажат,че на вън не е страшно.Едни сезони в ЕРШ или ИРЦ и от двамата ще отприщи доста млади пилоти със сериозни собственни средства.Сезона в ВРЦ на Тодор Славов не показа на българите реалната стойност на шампионата.Безпорен факт е,че всеки гледа силните коли.
Това е и няма какво да го умувате.Едното добро нещо е двамата пилоти да покажат,че не е страшно навън,а другото добро нещо е някой да опандизи цялата федерация за вечни времена в панделата.
Тогава,като се СЪЗДАДЕ автомобилен спорт в България е редно да помислим,кой Българин заслужава да получи помощ.

Просто и лесно е.Без да робуваме на предрасъдаци,да бъдем фенове на този или онзи.Защото последните две неща убиха спорта у нас.
ПЕПИ ГЬОШЕВ / МИТКО СПАСОВ - ИСТИНСКИТЕ ШАМПИОНИ ЗА 2010 ГОДИНА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот GT 51 » Нед Авг 07, 2011 19:16

Че кой спира пилотите да карат навън...??? Всеки пилот може да кара навън, стига да има желание и средства.Едва ли някой ще затвори границите и ще забрани на някого да се състезава в различните континентални шампионати...
Колумбе,йебем ти откритие !!!
Абе вземи си нещо ретро , и не се занимавай с глупости !!!
GT 51
 
Мнения: 940
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 17:59
Местоположение: Перник
Име: Владимир Димитров

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот P.Solberg » Нед Авг 07, 2011 19:22

Идеята на г-н Жеков е, че Министерството на спорта отпуска целеви средства за почти всяка федерация. Заради бездействието, некомпетентността и откровения мързел на много хора, тези средства не се усвояват и не се предоставят на пилотите, които стартират навън. Защото голям процент от бюджета на федерацията зависи от постиженията на пилотите навън. Идеята ми за годините е свързано с това, че най-силните години на пилотите са от 26-27 до 35-36, и това се вижда. Това кога френската федерация е започнала да спонсорира Льоб не е от значение, защото хората си изградиха спорт и институция и печелят луди пари. Но тук, връзкарите винаги ще се котират. Да видим до кога.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот swrt » Нед Авг 07, 2011 21:44

Средствата не се взимат,тъй като трябва да се усчетоводят.След като се усчетоводят следват и проверки за тяхното усвояване,а от това следват и проверки,които не се знае какво могат да покажат в цялото счетоводство на федерацията.Почти всички спортове у нас ползват такива средства,но в БФАС е по-лесно да заложат едни пари за някакъв измислен национален отбор и да не се потапят в опасните води бъкащи от даначни.
GT 51 - спира ги федерацията.
P.Solberg - това с годините е някакъв измислен за мен стандарт.Факт е,че хората с тактика гледат да развият до "максимума" пилотите до 27 год. и след това да има само успехи.В случая Френската федерация подпомага пилот,който да замени малкия Себ. във Френския отбор.За да се стигне до тази помощ има няколко условия.Първо пилота трябва да е показал добри резултати в първите си две години в спорта.Това по някакви си техни стандарти значи възраст 20-21-22 год.Не е казано,обаче,че това са пълни рали сезони.Основната идея на тази помощ е да се помогне за развитието на пилота.Другото основно,обаче е и,че трябва да има солиден план за състезания в следващите минимум два сезона.Което автоматически значи - спонсор или тате.
Има няколко вида помощи от федерациите по света.Едната е Френската.Другия вариант е Чешкия - пари се дават след сезона спрямо дадените резултати от отборите.Този вариант е доста удачен за пилоти от типа на Туслак.Първите пари,които получи бяха за резултатите му в ЕРШ с два задвижващи моста.Парите са достатъчни за покупката на кола от С2000 на старо.Но е доста солидна основа за следващия сезон.
В Италия нещата са по-различни.Няма много пари,но има за много хора.Основната идея е - записан сезон в различни международни шампионати.Повечето пилоти правят заявка за ЕРШ,карат тяхното рали,правят точки и са чисти.Парите обаче отиват за стартове задължително.Без значение,че са в някои от техните шампионати.
В Англия нали са си обратни,парите се дават на парче след всеки изминал старт само в техния шампионат.Идеята там е,че вземеш ли парите стартираш в следващия.Затова се базикат постоянно с правилата - политиката си е тяхна.
Виждам,че споменавате Естония.Пари се дават при заявен сезон само във ВРЦ.Пилотите имат известна подкрепа,но тя е нищожна за кола от С2000 или нещо подобно.Естония има много силен шампионат,но е рано да се говори за явление в двата топ шампионата ВРЦ или ИРЦ.Съмнявам се и да стане,защото няма традиции при спонсорите у тях.Основите,които Марко полага са добри,но реални топ резултати от няколко пилоти ще има след години.
Румънците имат по-различна политика.Почти като нашата.Залагат един бюджет за нац. отбор.Фед. взима пари напред и почти нищо не дава на пилотите,които карат навън.Но пък има много силна подкрепа към организаторите на състезанията.Подкрепя се дори и рали сприната за аматьори.
Гърците пък не дават пари за пилотите.Има обаче огромни облекчения и помощ при закупуването на нови коли.При нас имаше такъв период,ама нещо много ЕС класи станаха ралиджийки и държавата се усети.
ПЕПИ ГЬОШЕВ / МИТКО СПАСОВ - ИСТИНСКИТЕ ШАМПИОНИ ЗА 2010 ГОДИНА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот kiko s BAN-a » Нед Авг 07, 2011 22:07

Ако нашите излизат от кръчмите като са в командировка щяха да знаят,че в Холандия (на тея дето им се смеем тук) наградния фонд за сезон 2010 в техния шампионат е 5 милиона евро и 1 милион за пилоти в чужбина(тази година е по-сериозен).Основно правило за парите е да си холандски гражданин с техен лиценз.Парите се дават не на пилотите,а на отборите.В някои от техните ралита се стига до доста колосални награди за първо място и за това са на мода ВРЦ-тата.Парите се дават в края на годината!Има за всички групи,но голямата хава е в генералното до 5 място.
Финландците имат солидна подкрепа от държавата,която се раздава като награден фонд във всяко състезание.Трето място в рали от техния шампионат за Р3 е 10 000 евро.Доста приятен бюджет за пилоти,които не разчитат на разточителството.Пари за пилотите на вън се дават в края на сезона,без да се взима класирането напредвит,а успехите при "рекламирането на държавата"
Това се все пари давани от държавата :wink: .У нас няма как да стане,при положение,че няма кой да ги поиска,за да ги раздаде.
kiko s BAN-a
 
Мнения: 15
Регистриран на: Чет Юни 17, 2010 12:19
Име: Gena Dimitrov

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот GT 51 » Нед Авг 07, 2011 22:14

Колега,не мисля , че федерацията спира някой да се развива,това , че не дава пари , е в минус на пилотите,но БФАС не могат да забранят на даден пилот да се развива.Катето и Тихомир се ориентираха, скоро и други пилоти ще последват техния пример, за съжеление.Жалко е, че на състезание се очертават не повече от 20 екипажа, а любителските шампионати имат над 50 участника.Това е безспорен факт.Тотализатора разпределя средствата спрямо активността на спортистите,респективно футбола и тениса получават най - голямата субсидия, да не говорим тук за баскета, волейбола,леката атлетика, борбата ...и т.н....БФАС няма концепция за усвояване на пари , даже и да има , няма как да я защити, поне за момента....иначе кервана си върви и всеки се оправя както може...Лобитата няма да ги коментирам, защото не зная подробности, но ако слуховете са верни....не е на добре....Поздрави...
Колумбе,йебем ти откритие !!!
Абе вземи си нещо ретро , и не се занимавай с глупости !!!
GT 51
 
Мнения: 940
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 17:59
Местоположение: Перник
Име: Владимир Димитров

Re: На вниманието на Управителния Съвет на БФАС

Мнениеот swrt » Нед Авг 07, 2011 22:42

Тотолизатора е оправдание на старчоци за някоя селска кръчма в поредното мероприятие у нас.Пари се взимат от "Министерството" с ясни и конкретни искания.Примерно Богдан Николов.Колко според теб е дяла в тотолизатора на мотоциклетите?
Гена даде пример за най-силния награден бюджет за рали шампионат.Холандците,обаче не са номер 1.При тях най-много пари взимат отборите със силни коли и то в края на сезона.Финладския пример който си дал е за най-силното им рали.Иначе в обикновенно рали награда за първо място в клас е 5 хил. евро.Няма значение кой е този клас.
Заговорихме се за пари - за 2011 година франсетата имат награден бюджет от 17 милиона и 200 хиляди.Федерацията е много развита и обхваща всичките мероприятия в страната.Парите се разпределят дори и в тракдейовете организирани от нея.Не помня колко са шампионатите,ама има да си пиша до сутринта,докато ги изредя.
Италия за вътрешен награден фонд имат на разположение 12 милиона евро.А там има по две състезания минимум всяка събота и неделя.
У нас с добра политика може да се измъкне половин милион евро от държавата за пилоти каращи навън.Ако има ясна политика на наградите,държавата ще ги даде.Тогава няма да говорим-който иска да кара на вън.А ще има политика за подготовка на пилота,политика за събиране на пари и политика за правене на шампионат навън.Нещо което направиха Булбет,ама за ония дето духа в гората.
ПЕПИ ГЬОШЕВ / МИТКО СПАСОВ - ИСТИНСКИТЕ ШАМПИОНИ ЗА 2010 ГОДИНА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов


Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 51 госта

cron