kiko написа:От мен бирата
)))))))))))))
Така ли ще печелим изборите
kiko написа:Да приемем,че рали България(примерно) е цепната на две - единия ден важи за спринт шампионат,двата за рали шампионат.Състезателните км. да приемем,че са разделени примерно на две...... идва момента,че общите разхода на един екипаж ще се смъкне с едва 25 % ,ако не участва във втория ден.Предполагам банкера пилот ще се включи в сметките
.При това положение нещата към днешна дата не изглеждат много розови за тази идея
Това (за 25-те процента) не може да се каже "ей така" и да важи за всички двудневни ралита. Разходите зависят конкретно от самото състезание, а за Рали България (най-вече, защото е най-дълго от всички) е нормално разходите да са повече от на... Рали Вида, например.
Продължавам да говоря конкретно за Рали България (и то за изданието от 2011-та) - за да се спестят допълнително разходи на отборите, участващи в евентуалния рали спринт шампионат, предлагам още едно нещо - може да се организира така, че дори да не изкарват целия първи ден, а да карат само на първото минаване (вариант 1) или пък да минават само по избрани етапи (вариант 2). Веднага показвам нагледно:
ВАРИАНТ 1: състезателните километри след първата част на първата "врътка" (СЕ1 и СЕ2) на Рали България 2011 са 48.95км. След това отиват в отдалечения сервиз в Костенец. След сервиза има само един етап - СЕ3 с дължина от 32.60км и после отиват в главния сервиз в Самоков. Ето тук фактически свършва и първото минаване по етапите
Общо трите етапа са 81.55км. Ей ти ралито за "малкия" шампионат
ВАРИАНТ 2: вместо да карат СЕ1 и СЕ2 + СЕ3 (от вариант 1) карат "само" СЕ1 и СЕ2, отиват в Самоков, където е главният сервиз, постояват малко повечко там (в сравнение с останалите), след което отново карат двата етапа, които вече са СЕ4 и СЕ5 от главното рали (независимо, че за тях ще са си 3-ти и 4-ти етап
). Общата дължина на този вариант става 97.90км, което в случая (за Рали България 2011) става по-дълго от вариант 1, а и по-трудно за организиране, защото трябва да се правят доста други неща като други или в голяма степен различни пътни книги и т.н. Иначе това (че вариант 2 става по-дълъг от първия) важи само и конкретно за Рали България 2011 - на друго рали може и да е обратното! Точно за това казах, че всяко рали си е за себе си и не може да се каже "ей така" къде и с колко дадено състезание ще е по-скъпо от друго без да се седне и да се смята.
Двата варианта също не са "иновация" (няма какво да му мислим, те нещата са измислени вече
), а ги заимствам от Чехия (Рали Барум 2009) и Турция (Рали Турция 2010). Там историческите коли вървяха по някаква идентична "схема" с вариант 2
Например, на Рали Барум 2009 ги нямаше сутринта на Пиндула, а караха следобед на Задверице (говоря за един и същи ден!). Разбира се, независимо дали е по-дълъг като състезателни (или ако щеш - като общи) километри ИЛИ НЕ, вариант 2 при всички положения и както споменах по-горе, е по-голяма работа за организатора, защото трябва да се правят доста други допълнителни неща и от тази гледна точка ралито става по-сложно, а и ...по-скъпо за организиране.
Що се отнася за това, че отборите, участващи в евентуалния рали спринт шампионат, ще имат горе-долу еднакви разходи с другите преди самото състезание (трябва да дойдат по-рано за опознаване, прегледи и т.н.), може да се помисли и върху това като опознаването за тях да бъде по-късно или пък - по друга схема. Всичко е въпрос на гъвкавост
С това нещо обаче започват и по-големите трудности за организаторите, защото виждаме как заради "малките" нещата започват да се различават.....
=
Обаче има и друго нещо - ние се опитваме да свалим разходите все повече и повече, ама все пак трябва да има някаква долна граница и се надявам никой да не си мисли, че може да изкара едно рали (от, да речем, общо 300км) с 500лв.!?
Сега, извинявам се, ама времената, когато се е карало дори без ролбари и когато "бегачката" е горяла 18л/100км, а сервизната - 13/100 с А96 по 1.20лв.
са отминали отдавна, така както са отминали времената и на ралитата, чиито болшинство етапи са под 5км
Който не може да изкара едно рали с по-малко от 2000-3000лв. (говоря за "малките" отбори), то рали спортът може би не е неговата дисциплина. Организаторите биха могли да поемат някои разходи, но кризата не е само при отборите, нали?
Времената се променят, изискванията - също (не ме зачеквайте за HANS-овете сега
), а с тях и разходите, така че и състезатели, и организатори трябва да ги спазват. Друг е въпросът, че при един такъв шампионат, който се е родил в главите ни главно заради възможността да е по-евтино на участниците, трябва да (и ще) има облекчения (без HANS-ове, например
), но не може да мине безплатно или пък да е абсолютно "разпуснато положение" без да се спазват каквито и да е правила