Мислех си след единственото мнение, което написах още в началото на темата, да не се обаждам повече тук и да не излагам мислите и чувставата си за "спасението" на Рали Хеброс пред аудитория (и по-специално пред някои потребители от форума). Не за друго, а просто за да се дистанцирам от евентуални упреци от сорта на "защо говориш, след като се отказахте"
И в известна степен, след някое мое евентуално мнение по темата, този, който би написал подобен упрек, би бил прав
Сега обаче ще си позволя да изкажа мнението си каквото е до този момент...
Бих искал да върна всички ни малко по-назад във времето - около 4 месеца. Тогава ние прозряхме, че ралито тази година просто не може да бъде проведено. Или ако може - то това няма да е нормално рали. Всички през 2009-та ни критикуваха, че било скъсено, било "осакатено", "окастрено", "половинчато" и какво ли още не. Е, за да не бъде ралито в същия съкратен вариант, за 2010 година си взехме поука и помислихме много сериозно какво може и какво не може да стане с това рали, имайки предвид всички фактори, които оказват влияние за провеждането му.
Въпреки че бяхме прочели всички нови правила за 2010 година на ФИА за провеждане на рали от ранга на Рали Хеброс (т.е. рали, валидно за регионалните шампионати на ФИА) и бяхме работили здраво, за да завършим напълно регламента, маршрута, графиците, картите и т.н -
всички готови за изпращане към ФИА далеч преди определените срокове, въпреки че имахме положителен отговор от областния управител на Пловдив, въпреки трето, въпреки четвърто - в крайна сметка стигнахме до изводите, които изтъкнахме в писмото! Колкото и да ни беше тъжно и мъчно го написахме - нямаше как. Не искам да повтарям всички изводи (защото можете да ги видите, а и вече сте ги видели в писмото), но най-важните от тях са следните два: НЯМА ПАРИ и НЯМА (достатъчно) СЪСТЕЗАТЕЛИ.
Нямаше пари, защото НИКОЙ от досегашните спонсори не искаше да помогне, оправдавайки се с кризата, а да не говорим за нови такива. От друга страна, Янакиев, като председател на БФАС, КАТЕГОРИЧНО отказа да даде пари за ралито с думите: "От федерацията тази година не очаквайте НИКАКВИ средства!"
С 15-те хиляди от общината НЕ можехме да платим дори и само част от полицията
Да не говорим, че миналата година "трябваше да забравим" (това е цитат) за ДДС от общинските 15 000 лева, но това е друга тема
Питам аз едно нещо: как на нас Янакиев категорично отказа помощ, а сега и той е готов да помогне?Състезатели просто няма нужда да казвам, че няма - можем да видим заявките и съответно стартовите списъци на ралитата до момента. Рали с 15-20 местни екипажи, което има коефициент 5 на ФИА,...как мислите? При положение, че стандартите повеляват за рали от такъв ранг да има около (минимум) 60 екипажа, 15-тина от които да са международни...
Да не говорим, че от няколко страни състезатели отказаха участие в ралито заради куп техни причини. А ето как стоят нещата и от гледната точка на нашите състезатели - предишните организатори на ралито обявяват официално, че то няма да се проведе 4 месеца преди датите му. Така състезателите си правят сметката, че него няма да го има. Изведнъж то уж ще бъде спасено, но след още 2 месеца и кусур новите организатори казват, че няма да го има със сигурност. След още 1 седмица - изненада, пак ще го има (уж). Как състезателите да си направят сметка какво да правят с това рали
Има и още нещо, касаещо не само състезателите, но и публиката: живеем в 21-ви век, а ралито за 2010 година няма дори и интернет страница! А контакти на организаторите? Къде ще се подадат заявки, къде ще се публикуват? Къде ще се публикува регламентът, къде ще се публикуват картите, къде ще се публикува всичката друга информация?!
Ами наблюдателят и спортните комисари от ФИА?! Знаете ли, че допреди няколко дни питаха какво става с ралито...no comment!
Отказът за поемане организацията на ралито и мотивите за този отказ (посочени отгоре) бяха съгласувани с местната управа и федерацията въпреки, че федерацията - т.е. Янакиев - се "изцепи" пред аудитория, че рали няма да има още преди да напишем писмото!
Тогава дори каза, че таксата към ФИА била платена, което бе откровена и спекулативна ЛЪЖА! Таксата тогава няма как да е била платена, защото ралито нямаше виза тъй като документите не бяха изпратени (това бе около месец преди срока за изпращане). А виза се получава, когато одобрят документите, нали така? А такса се плаща, когато има виза, нали така?
Много завъртяна ситуация, а?
Ще помоля Миро Маринов да ви отговори дали таксата е платена и ако е - кога е била платена
И ако е платена - к'во пра'йм щом СЕГА - в последното спасяване на ралито - се говори, че то ще е част САМО от нашия шампионат?? За какво тогава са дадени тези "грешни" пари?!
Така...всичко от по-горе, пак казвам, го прозряхме още 4 и повече месеца преди датите, определени за провеждане на Рали Хеброс 2010. Затова и си написахме скромното писмо, в което имахме дързостта да изкажем дори и
СОБСТВЕНИТЕ СИ негативни страни от 2009-та - нещо, което много малко хора, биейки се постоянно в гърдите колко са велики, биха посмели да направят!
И на всичкото отгоре какво се получи
- оплюха ни, че с отказа сме "съсипали ралито" (цитат). Честно казано не ми се искаше да повярвам какво се случва! Не ми се искаше да повярвам само поради една причина - Рали Сливен 2009. Нямам нищо против или лично към Рали Сливен, дори много го харесвам, но не ми се връзва следното нещо: през 2009-та тамошните организатори отказаха ралито много скандално и то само около 3 седмици преди неговото провеждане! Странно защо определиха това като, цитирам: "спасение имиджа и авторитета на ралито". Всички ги подкрепиха. Дотук добре - наказание, както виждаме, за тази година от ФИА няма (и добре, че няма) и Рали Сливен отново е с коефициент 10 и очевидно ще го има...! Това е повече от хубаво! Ама защо след като ние отказваме Рали Хеброс 2010 поради същите мотиви и то
цели 4 месеца по-рано срещнахме само негативизъм и упреци? Може ли някой да ми даде отговор на този въпрос? Някой намира ли логика във всичко това? Защо, както се говореше миналата година, сега никой не каза: "Браво, по-добре е да няма рали отколкото да има "половинчато" (като от 2009-та), за да може да се спаси имиджът му!" Защо за Рали Сливен 2009 се изказаха подобни думи, а за Рали Хеброс 2010 - не
Значи какво излиза -
миналата година го "осакатихме" и ни оплюха, а тази действаме по "успешния" тертип на Рали Сливен 2009 и пак ни оплюха... Не мога да спра да се смея на лишените от логика упреци
Има и друго - защо никой не плю, когато вторите организатори се отказаха от ралито?! Това ме навява на мисли, че се плюе ПО конкретни хора ОТ конкретни хора независимо какво правят първите.........не излиза ли така?!
Така - щом Рали Сливен 2009 го отказват в последния момент и няма наказание за него през 2010, каква е вероятността да има наказание за Рали Хеброс
2011 щом го отказваме толкова рано (през 2010-та)?!
Смешно, а?
В целия този ред на мисли това "спасение" ралито да бъде към купите на ФИА беше абсолютно излишно. Първо, защото няма смисъл при това участие ралито да е кръг от купите на ФИА и второ - защото с изпратения в последствие регламент (извън срока, разбира се) от "спасителите" толкова сме се изложили, че няма накъде. Направо ме е срам! Регламентът бе пълна каша...с точки и правила най-късно от 2008-ма, неоформен както трябва и какво ли още не! От ФИА бяха написали десетки поправки и ПРЕпратки, посочени след като са го разгледали! Пълен, адски срам! Това ли е "спасението"!? Пази, боже!
Миро, кой е Иван Петров
Е, драги дами и господа, кажете ми сега, само 10-12 дни преди посочените дати за провеждане на Рали Хеброс 2010, има ли някаква промяна? Има ли пари, има ли състезатели? Има само една промяна и тя е във времето, което постоянно напредва
MIROSLAV MARINOV написа:Освен това голяма част от хората които бяха близки до предишното ръководство не се решиха да помагат.
Да, Миро, отказахме да участваме в ралито. И защо ли - защото нищо отпреди 4 месеца не се бе (и ВСЕ ОЩЕ НЕ СЕ Е) променило. Пак питам: има ли пари, има ли състезатели?!
Хора винаги е имало! Имаше и миналата година (дори и за двудневно рали), имаше и тази година! Просто нямаше пари!
В този ред на мисли, не виждам защо трябваше с тази тема "да се събират" хора, които да "спасят" ралито?! Защо трябваше да се случи да го откажем, а после да идват "спасители"?! Защо не дойдоха преди да го откажем и защо не питаха, аджеба, какво става, върви ли подготовката, с какво можем да помогнем?! Къде са всички от предните страници, които се кълняха, че ще помагат
И как по-точно ще помагат - ще карат S-ки или ще карат затварящата кола
С този отлив на спонсори аз не виждам с какво друго може да помогнат освен да изкарат по 1000лв. пък да помагат...защото, повтарям - хора имаше и преди отказа, но това, което нямаше, бяха парите (и състезателите)!
======================================================================
Сега (във второто "спасяване") виждам, че концепцията на ралито е вече съвсем различна. В една голяма степен това рали ще е чисто ново. Въпреки че етапите на североизток от Калояново са приятни (мисля, че те са били част от Рали Златни, но не го твърдя със сигурност), това наистина няма да бъде Рали Хеброс. Ако искате мога да ви "изкарам" карта, която съм правил точно за тези етапи преди месеци...пък да ви я
ПОдар
А, защото най-вероятно нямате направена
Както и да е...
Миро, искам да те попитам кой по-точно визираш във всичките си постове, когато казваш, че НЯКОЙ е работил против ралито - "уговарял" е негативно местната власт, полицията, ала-бала. Нека да го научим всички, моля!
И какви са тези работи - "имало пари, но всички власти отказали съдействие". Това са врели-некипели! Кой ще откаже пари само защото някой го е "уговорил"? Какъв му е мотивът да откаже пари? Аз не виждам друг мотив освен предлагане на ПОВЕЧЕ пари
Доста богатичък ще трябва да е този НЯКОЙ
Имам още много какво да кажа, ама другия път...